نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 8:08 ب.ظ

قاتل واقعی کیا EV9 می تواند نرم افزار آن باشد

Patrick George – 6 آوریل 2023 -اعتبار تصویر: کیا

وقتی شرکت‌های خودروسازی از اصطلاح «گل سرسبد» استفاده می‌کنند، به طور سنتی به معنای یک سوپراسپرت رده بالا یا یک سدان لوکس است. اما کیا EV9 2024 کاملاً جدید یک پرچمدار از نوع متفاوت است.

این یک کراس اوور است با سه ردیف صندلی، برای خانواده های پرجمعیت. همچنین برقی است و قادر است باتری خود را از 10% تا 80% در کمتر از 25 دقیقه شارژ سریع کند. هنوز قیمت آن اعلام نشده است، اما احتمالاً گران ترین کیا در خط تولید خواهد بود.

در مجموع، EV9 حرکت بزرگی برای برندی است که همین چند سال پیش مترادف با خودروهای کرایه ارزان فرودگاهی بود. اکنون کیا در حال تبدیل شدن به یک شرکت خودرو برقی متمرکز و با فناوری پیشرفته با اهداف فروش جهانی بزرگ است و EV9 پیشرو خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن در طول اولین حضورش در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک ۲۰۲۳ این هفته کمی زیر نظر رادار شد: این اولین کیا با سیستم‌عامل جدید کابین ناوبری خودروی متصل به شکل ccNC گروه موتور هیوندای است.

این به‌روزرسانی، بازی‌های اطلاعاتی-سرگرمی و نرم‌افزاری کیا را به سطح بالاتری می‌برد و به‌روزرسانی‌ها را برای تقریباً همه عملکردهای خودرو امکان‌پذیر می‌کند . در حالی که خط تولید کیا دارای به‌روزرسانی‌های OTA برای سیستم اطلاعات سرگرمی خود است، ccNC ارتقای بی‌سیم را برای رفع اشکال، انتشار ویژگی‌های جدید، بهینه‌سازی باتری بهتر و موارد دیگر امکان‌پذیر می‌کند. در نهایت، یکی از آن‌ها سیستم کمکی رانندگی خودکار پیشرفته‌تر نیز خواهد بود.

انتظار می رود به روز رسانی OTA یک فناوری حیاتی برای خودروهای جدید در سال های آینده باشد. در حالی که تسلا سال‌ها این قابلیت را ارائه می‌دهد، همراه با ارائه چیزهایی به مشتریان جدی مانند ارتقاء خودکار پایلوت و احمقانه مانند چراغ کریسمس، بقیه صنعت به سرعت در حال پیشرفت هستند. و با توجه به اینکه مردم اکنون خودروهای خود را برای یک دهه یا بیشتر دارند (و اغلب تأمین مالی می‌کنند)، به‌روزرسانی‌های OTA نشان می‌دهد که خودروسازان چگونه می‌خواهند وسایل را تازه نگه دارند، اگر مردم به دفعات خرید نمی‌کنند – همه اینها در حالی که درآمد ویژگی اشتراک را به مجموعه‌های خود اضافه می‌کنند.

جف جابلانسکی، سخنگوی کیا گفت ccNC بر روی یک چیپست جدید با قدرت پردازشی بیشتر نسبت به مدل‌های فعلی، سرعت پیمایش سریع آیفون، میانبرهای بیشتر برای عملکردهای کلیدی، گرافیک اصلاح‌شده و سایر پیشرفت‌ها کار می‌کند.

جابلانسکی گفت: “نقشه برداری بهتر شده است، وضوح بهتر شده است.” سفرهای کمتری به ایستگاه خدمات خواهید داشت زیرا می‌توانید در صورت نیاز به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنید.»

اما حتی با تغییر همه چیز، عادت های قدیمی به سختی از بین می روند. برای بسیاری از خریداران بسیار مهم است، Jablansky تایید کرد که برخلاف جنرال موتورز، کیا ادغام Apple CarPlay یا Android Auto را کنار نخواهد گذاشت . وی گفت: ما با آن راه‌اندازی می‌کنیم، هر چند او اضافه کرد که این ویژگی‌ها به یک اتصال سیمی نیاز دارند – برخلاف بسیاری از رقبا که این اتصال را به صورت بی‌سیم ارائه می‌کنند.

برای خودروهای الکتریکی که جنسیس GV60 از نزدیکان آن، تشخیص چهره و همچنین CarPlay فقط سیمی را ارائه می‌کند، کمی عجیب است. اما Jablansky گفت این رابط برای کسانی که می خواهند تلفن های خود را در ماشین شارژ کنند کار می کند.

به گفته مقامات کیا، علاوه بر این، به‌روزرسانی‌های OTA سطوح جدیدی از شخصی‌سازی داخل خودرو را باز می‌کنند. شاید حتی یک فضای داخلی با تم تیم ورزشی.

مایک وایلد، مدیر برنامه‌ریزی و قیمت‌گذاری محصول کیا آمریکا، به TechCrunch گفت: «ما هنوز در حال توسعه آن ویژگی‌ها هستیم، اما این فرصتی را به ما می‌دهد تا نه تنها خودرو را خوب کار کنیم، بلکه در واقع پیشرفت‌هایی به گرافیک اضافه کنیم..

او افزود: «ما در حال بررسی مواردی مانند رابط‌های گرافیکی با موضوع تیم‌های ورزشی، چیزهایی از نوع سرگرمی بر اساس تقاضا هستیم.

سیستم ccNC برای اولین بار در سدان فوق لوکس هیوندای گراندور ظاهر شد که عمدتاً فقط در کره جنوبی و خاورمیانه فروخته می شود و در هیوندای کونا 2024 که این هفته نیز اولین نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک خود را به نمایش گذاشت، به نمایش درآمد. انتظار می رود هر دو EV9 و Kona جدید در سه ماهه چهارم سال جاری به فروش برسند. وایلد گفت که ccNC در چند سال آینده برای همه مدل‌های کیا عرضه می‌شود و به‌روزرسانی‌های بزرگ اتفاق می‌افتد.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *