نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 12:30 ق.ظ

تحلیل مزایای ادعاشده محتوای بازیافتی

4 آوریل 2023 -توسط کوین مان، دانشگاه بوفالو-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

در حالی که شهرداری ها طرح های بزرگ زیست محیطی مانند هدف شهر نیویورک برای ارسال صفر زباله به محل دفن زباله تا سال 2030 را آغاز می کنند، محققان دانشگاهی در دانشکده مدیریت بوفالو مدل جدیدی را توسعه داده اند که هزینه ها و مزایای استفاده از مواد بازیافتی در تولید را بهینه می کند.

این مدل که قبل از انتشار در مجله اروپایی تحقیقات عملیاتی به صورت آنلاین در دسترس است، چارچوبی را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند تا با توجه به هزینه‌های منبع و موجودی محتوای پس از مصرف، ادعا شده محتوای بازیافتی بهینه را پیدا کنند.

وقتی یک فنجان قهوه را برمی دارید و پیامی در مورد محتوای پس از مصرف آن می بینید، این انگیزه ای است که تقاضا را افزایش می دهد، زیرا مصرف کننده به آن نگاه می کند و می گوید “خب، این محصول سبزتر است، بنابراین من می خواهم آن را بخرم.” این را  نویسنده اصلی این مطالعه، آنانت ایر، دکترا، استاد و رئیس دانشکده مدیریت UB می گوید. اما منبع قابل اعتمادی از مواد بازیافتی وجود ندارد و استفاده از محتوای بازیافتی می‌تواند گران‌تر از استفاده از مواد جدید باشد، بنابراین تولیدکنندگان باید تعادل را پیدا کنند.

برای توسعه این مدل، محققان تولید اروپایی پشم شیشه، عایق تولید شده از ترکیبی از ماسه طبیعی و شیشه بازیافتی را مورد مطالعه قرار دادند. آنها بر اروپا تمرکز کردند زیرا داده های زیادی در مورد نرخ بازیافت هر کشور وجود دارد و نرخ بازیافت بالا است، اما لجستیک انتقال زباله های مصرف کننده بین کشورها یک چالش است.

این مطالعه نشان داد که تولیدکنندگان می‌توانند ادعای محتوای بازیافتی خود را زمانی که از دوره زمانی کوتاه‌تری برای برنامه‌ریزی استراتژیک استفاده می‌کنند، افزایش دهند، اما تلاش برای ایجاد تقاضای مصنوعی برای محصولات بازیافتی بدون عرضه پایدار و مطمئن مواد بازیافتی می‌تواند این ادعاها را کاهش دهد.

محققان می گویند یافتن مشوق های مبتنی بر بازار مانند ادعاهای محتوای بازیافتی برای جلوگیری از رسیدن به محل های دفن زباله کلیدی است.

آدیتیا ودانتام، دستیار یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: «ما همه این زباله‌های پس از مصرف را در ایالات متحده بدون بازارهای خارج از کشور داریم، بنابراین باید راه‌حل‌های داخلی برای این مواد بازیافتی پیدا کنیم تا از انحراف آن به محل دفن زباله جلوگیری کنیم. . رویکردهای داوطلبانه می‌توانند کارساز باشند اگر مشوق‌های مناسبی را برای تولیدکنندگان فراهم کنید، مانند ارزان‌تر کردن جمع‌آوری مواد بازیافتی یا ایجاد انگیزه‌های سمت تقاضا با تشویق به خرید سبزتر».

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *