نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 4:17 ب.ظ

رویداد تانا خوزستان در حوزه انرژی کلید خورد

۲۳ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، به نقل از پارک علم و فناوری خوزستان، دکتر علیرضا زراسوندی در آیین برگزاری طرح تانا خوزستان بیان کرد: در حوزه معاونت فناوری هفت اولویت و برنامه مدنظر هست که یکی توسعه و تکمیل زیست بوم فناوری به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، تعاملات بین المللی، مرجعیت فناوری، اولویت در حوزه کارآفرینی و تکمیل زنجیره کارآفرینی و آموزش‌های مرتبط با فناوری و نوآوری از جمله اولویت‌های معاونت فناوری محسوب می‌شوند و طرح تانا زیرمجموعه اولویت اول است که در واقع نقش آفرینی، تکمیل و توسعه زیست بوم فناروی و نوآوری در کشور است و تاکید زیادی بر اجرای آن داریم.

وی افزود: طرح تانا از جمله برنامه‌های مهم معاونت فناوری در سال آینده خواهد بود، همچنین طرح دستیار فناوری با جدیت پیگیری می‌شود و خوشبختانه در این طرح نیز موفقیت‌های خوبی توانستیم داشته باشیم.

زراسوندی با اشاره به عملکرد پارک علم و فناوری خوزستان، گفت: پارک علم و فناوری خوزستان عملکردی داشته که در برخی حوزه‌ها می‌تواند برای سایر پارک‌های علم و فناوری در کشور به عنوان پایلوت در نظر گرفته شود؛ اقدامات خوب و بزرگی در این پارک انجام شده است.

وی در این خصوص تصریح کرد: به عنوان نمونه، اقدامات پارک علم و فناوری خوزستان در احصاء نیازهای فناورانه در استان که باعث شد رتبه دوم در بین پارک‌های علم و فناوری را به خود اختصاص دهد قابل تقدیر است.

مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: در حوزه فناوری و نوآوری زمین و ساختمان و زیرساخت مهم است اما آنچه از همه اینها مهم‌تر است، فکر و نیروی انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد. توجه به این مهم در راستای فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی در پارک‌داری است.

زراسوندی خاطرنشان کرد: در بحث تعاملات بین‌المللی نیز در پارک علم و فناوری خوزستان اتفاقات خوبی رخ داده، در این حوزه تعاملات بین‌المللی و مرجعیت منطقه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد و طی حکمی که به پارک خوزستان داده شد، این پارک متولی فعال‌سازی دیپلماسی فناوری در جنوب عراق شد که در این راستا تاکنون چندین جلسه خوب در عراق برگزار شده است.

وی قانون جهش تولید را یکی از مترقی‌ترین قوانین در حوزه حمایت از فناوری دانست و گفت: در یک ماده از این قانون به استانداران اختیار داده شده از منابع استانی در راستای توسعه فناوری و نوآوری استان‌ها، کمک به مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری صورت گیرد و یکی دیگر از ماده‌های خوب آن این است که شرکت‌های غیرانتفاعی بزرگ می‌توانند در توسعه ساختارها در حوزه فناوری سرمایه‌گذاری کنند و از آن طرف معادل آن بخشودگی مالیاتی بگیرند که صنایع بزرگ در خوزستان می‌توانند اقدامات خوبی در این حوزه انجام دهند و پیشنهاد می‌کنیم از این ظرفیت استفاده کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *