نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

2 آذر 1403 5:28 ق.ظ

چگونه ربات ها می توانند پس از مرتکب شدن اشتباه اعتماد انسان ها را دوباره به دست آورند

2 فوریه 2023 – توسط دانشگاه میشیگان -نمودار جریان نتایج و امتیازات احتمالی را بر اساس جعبه هایی که ربات انتخاب می کند و تصمیماتی که شرکت کننده می گیرد را نشان می دهد.

بر اساس مطالعه جدید دانشگاه میشیگان، انسان‌ها پس از اشتباهات متعدد، نسبت به ربات‌ها کمتر آنها را می‌بخشند و بازگرداندن اعتماد به آن دشوار است.

مانند همکاران انسانی، ربات‌ها نیز می‌توانند اشتباهاتی مرتکب شوند که اعتماد انسان به آنها را نقض کند. وقتی اشتباهاتی رخ می‌دهد، انسان‌ها اغلب ربات‌ها را کمتر قابل اعتماد می‌بینند، که در نهایت اعتماد آنها را به آنها کاهش می‌دهد.

این مطالعه چهار استراتژی را بررسی می‌کند که ممکن است اثرات منفی این نقض اعتماد را ترمیم و کاهش دهد. این راهبردهای اعتماد عبارت بودند از عذرخواهی، انکار، توضیح و وعده در مورد امانتداری.

آزمایشی انجام شد که در آن 240 شرکت‌کننده با یک همکار روباتی کار کردند تا کاری را انجام دهند، که گاهی اوقات ربات اشتباه می‌کرد. ربات اعتماد شرکت کننده را نقض کرد و سپس استراتژی اصلاح خاصی را ارائه کرد.

نتایج نشان داد که پس از سه اشتباه، هیچ یک از راهبردهای اصلاح هرگز قابلیت اعتماد را به طور کامل ترمیم نکردند.

کانر استروود، محقق دانشکده اطلاعات U-M و نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: «با نقض سوم، استراتژی‌هایی که ربات برای ترمیم کامل بی‌اعتمادی به کار می‌برد، هرگز محقق نشد.

استروود و نویسنده همکار رابرت لیونل، پروفسور اطلاعات، همچنین خاطرنشان کردند که این تحقیق همچنین نظریه های بخشش، فراموشی، اطلاع رسانی و اطلاعات نادرست را معرفی می کند.

نتایج مطالعه دو مفهوم دارد. استروود گفت که محققان باید استراتژی‌های اصلاح موثرتری را توسعه دهند تا به ربات‌ها کمک کنند اعتماد را پس از این اشتباهاتاصلاح کنند. همچنین، ربات‌ها باید قبل از تلاش برای ترمیم اعتماد انسان به خود، مطمئن شوند که در یک کار جدید تسلط دارند.

استروود گفت: “در غیر این صورت، آنها در خطر از دست دادن اعتماد انسان به آنها هستند، به گونه ای که قابل بازیابی نیست.”

یافته ها برای ترمیم اعتماد انسان به انسان چه معنایی دارند؟ به گفته محققان، اعتماد هرگز با عذرخواهی، انکار، توضیح یا قول به طور کامل ترمیم نمی شود.

لیونل گفت: “نتایج مطالعه ما نشان می دهد که پس از سه تخلف و اصلاح، اعتماد را نمی توان به طور کامل بازگرداند، بنابراین از ضرب المثل “سه ضربه زد و شما بیرون هستید” حمایت می کند. “با انجام این کار، محدودیت احتمالی را ارائه می دهد که ممکن است در مورد اینکه چه زمانی می توان اعتماد را به طور کامل بازگرداند.”

استروود گفت، حتی زمانی که یک ربات می تواند بعد از انجام یک اشتباه بهتر عمل کند و بعد از آن اشتباه سازگار شود، ممکن است به او فرصت داده نشود که بهتر عمل کند. بنابراین، مزایای ربات ها از بین می رود.

لیونل خاطرنشان کرد که افراد ممکن است سعی کنند در اطراف ربات کار کنند یا از کنار آن عبور کنند و عملکرد آنها را کاهش دهند. او گفت که این می تواند منجر به مشکلات عملکردی شود که به نوبه خود می تواند منجر به اخراج آنها به دلیل عدم عملکرد و / یا مطابقت شود. https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *