نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:02 ق.ظ

فتوسنتز مصنوعی از نور خورشید برای تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر

توسط دانشگاه متروپولیتن اوزاکا

با استفاده از نور خورشید برای تامین انرژی سیستم فوتوردوکس، اسید پیروویک و CO¬2 توسط مالات دهیدروژناز و فوماراز به اسید فوماریک تبدیل می‌شوند. اعتبار: یوتاکا آمائو، دانشگاه متروپولیتن اوزاکا

در سال های اخیر مشکلات زیست محیطی ناشی از گرمایش زمین به دلیل گازهای گلخانه ای مانند CO2 آشکارتر شده است. در فتوسنتز طبیعی، CO2 به طور مستقیم کاهش نمی یابد، بلکه به ترکیبات آلی متصل می شود که به گلوکز یا نشاسته تبدیل می شوند. با تقلید از این، فتوسنتز مصنوعی می تواند CO2 را با ترکیب آن به ترکیبات آلی برای استفاده به عنوان مواد خام کاهش دهد، که می تواند به اشکال بادوام مانند پلاستیک تبدیل شود.

یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور یوتاکا آمائو از مرکز تحقیقات فتوسنتز مصنوعی و دانشجوی فارغ التحصیل میکا تاکوچی از دانشکده علوم تحصیلات تکمیلی دانشگاه متروپولیتن اوزاکا، موفق به سنتز اسید فوماریک از CO2، یک ماده خام برای پلاستیک‌ها، اولین بار – با نور خورشید شدند.

 یافته های آنها در Sustainable Energy & Fuels منتشر شد.

اسید فوماریک معمولاً از نفت سنتز می شود تا به عنوان ماده خام برای ساخت پلاستیک های زیست تخریب پذیر مانند پلی بوتیلن سوکسینات استفاده شود، اما این کشف نشان می دهد که فوماریک اسید را می توان از CO2 و ترکیبات مشتق شده از زیست توده با استفاده از انرژی تجدید پذیر خورشیدی سنتز کرد.

پروفسور آمائو توضیح داد: «در راستای کاربرد عملی فتوسنتز مصنوعی، این تحقیق موفق به استفاده از نور مرئی – انرژی تجدیدپذیر – به عنوان منبع انرژی شده است. در آینده، هدف ما جمع‌آوری CO2 گازی و استفاده از آن برای سنتز اسید فوماریک مستقیماً از طریق فتوسنتز مصنوعی است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *