نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 4:56 ب.ظ

چگونه سیستم خورشیدی خانه خود را هوشمندتر کنیم و قبض برق را کاهش دهیم

21 ژانویه 2023، خانه مدرن با پنل های خورشیدی و باتری دیواری برای ذخیره انرژی.imaginima/iStock

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که افزایش قیمت برق باعث شده است 15 درصد از استرالیایی ها به فکر نصب پنل های خورشیدی باشند. 6 درصد دیگر در حال ارزیابی این حرکت بودند، علاوه بر 28 درصدی که پانل داشتند.با کاهش هزینه ها، اندازه متوسط این سیستم به سرعت در حال رشد است. در حال حاضر خانوارها معمولاً سیستم‌های خورشیدی 8 تا 10 کیلوواتی را نصب می‌کنند، اغلب با باتری – مساحت سقف اغلب اندازه سیستم را محدود می‌کند.

اما آیا این تضمین می کند که هیچ هزینه برق در آینده وجود ندارد؟ نه، برخی هنوز هم قبض های بالایی می پردازند.

این به این دلیل است که آنها اغلب در ساعات اوج آفتاب، زمانی که خرده‌فروشان تعرفه‌های خوراک پایین پنج سنت در هر کیلووات ساعت یا کمتر می‌پردازند (واکنشی به افزایش تولید خورشیدی پشت بام) انرژی را به شبکه تغذیه می‌کنند. برای تشویق مشتریان به استفاده از انرژی در این مواقع، خرده فروشان تعرفه های سخاوتمندانه زمان استفاده (“اسفنج خورشیدی”) را ارائه می دهند.

اما در دوره‌های اوج تقاضا (حدود 6-10 صبح و 3-11 بعد از ظهر) که بازده خورشیدی کم یا صفر است، هزینه دو برابر می‌شود. اکثر دارندگان خورشیدی پشت بام هنوز هم هزینه برق مصرفی خود را در آن زمان پرداخت می کنند.راه حل این است که سه چیز را درست انجام دهید:

  • انتخاب وسایل کارآمد
  • استفاده از فناوری هوشمند یا تایمرهای ساده برای راه‌اندازی آن‌ها در زمان‌های تولید خورشیدی فراوان
  • انتخاب یک طرح خرده فروشی برق که به بهترین وجه با استفاده شما مطابقت دارد.

لوازم خانگی چقدر می توانند تفاوت ایجاد کنند؟

برای کاهش هزینه های انرژی، نقطه شروع این است که الگوهای استفاده خود را درک کنید.گرمایش و سرمایش 30 تا 45 درصد از مصرف معمول انرژی خانه را تشکیل می دهد. آزمایش ما در دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می دهد که دستگاه های تهویه مطبوع با افزایش سن انرژی بیشتری مصرف می کنند. با این حال بسیاری از خانه‌ها دارای سیستم تهویه مطبوع بالای ده سال با رتبه‌بندی ۲ تا ۳ ستاره هستند. سیستم های اسپلیت مدرن با 6 ستاره کمتر از نصف برق مصرف می کنند.

کاربران می توانند تهویه مطبوع را از راه دور با تلفن همراه برنامه ریزی یا کنترل کنند تا یک یا دو ساعت قبل از رسیدن به خانه کار کنند. سپس از برق خورشیدی ارزان برای ایجاد یک خانه راحت استفاده می کنند. کنترل‌کننده‌های هوشمند و مقرون‌به‌صرفه می‌توانند وقتی احساس می‌کنند اتاق خالی است یا پنجره‌ها باز است، سرمایش یا گرمایش را کاهش دهند.

به طور معمول، یک چهارم تا یک سوم دیگر مصرف انرژی برای گرم کردن آب است. برق خورشیدی فراوان و افزایش قیمت گاز، آبگرمکن های پمپ حرارتی را به بهترین گزینه تبدیل کرده است. با یارانه های دولتی، هزینه اولیه آنها مشابه سیستم های گازی یا الکتریکی معمولی است و معمولاً یک سوم انرژی را مصرف می کنند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *