نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:09 ب.ظ

عضویت ChatGPT با 42 دلار در ماه ، گوگل همچنان در حال پیشرفت است

بابا تمیم-22 ژانویه 2023، تصویر نمایشی: ChatGPT Premium منتشر شد.

Just_Super/iStock

طبق گزارش ها، آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی، OpenAI، شروع به عرضه نسخه پریمیوم چت ربات هوش مصنوعی محبوب خود، “ChatGPT Professional” کرده است.با توجه به پست لینکدین توسط Linas Beliūnas، متخصص فناوری مالی، نسخه پریمیوم ویژگی‌های اضافی را با در دسترس بودن غیرقابل پیش‌بینی کمتر، زمان پاسخ بهتر و دسترسی اولویت‌دار برای عضویت ماهانه 42 دلاری ارائه می‌کند.

او نوشت: ” گزارش شده است که OpenAI شروع به عرضه نسخه پریمیوم ChatGPT ویروسی خود کرده است.”

“در حالی که [نسخه] رایگان هنوز در دسترس است، با پرداخت 42 دلار در ماه، قابلیت‌های گسترده‌تری مانند در دسترس بودن کم‌تر، سرعت پاسخگویی سریع‌تر و دسترسی اولویت‌دار به ویژگی‌های جدید را دریافت خواهید کرد.”

با توجه به اینکه هزینه اجرای چت بات به تنهایی، طبق گفته OpenAI، بیش از 100000 دلار در روز است. طبق گفته Beliūnas، این مبلغ هر ماه به بیش از 3 میلیون دلار اضافه می کند که اشتراک ماهانه 42 دلاری را «در واقع تبدیل به یک سرقت» می کند.

دستگاه چاپ پول برای OpenAI؟

به گفته SimilarWeb، ChatGPT 75 میلیون کاربر منحصر به فرد ماهانه دارد.

بنابراین، اگر تنها 10 درصد از این کاربران اشتراک خدمات پریمیوم را انتخاب کنند، OpenAI احتمالاً در سال اول 3.46 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.این امر سالانه 2 میلیارد دلار سود با حاشیه  60 درصدی ایجاد می کند.

Beliūnas گفت: ” این یک ماشین چاپ پول برای OpenAI خواهد بود.”

ویژگی‌های پیشرفته اما «تجربیChatGPT و هزینه طرح می‌تواند بر اساس نیازهای فردی کاربر و توافق‌های انجام شده با OpenAI تغییر کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *