نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:23 ب.ظ

واقعیت مجازی برای سناریوهای آموزشی همه جانبه چند کاربره آتش نشان ها

4 ژانویه 2023 – توسط Beijing Zhongke Journal Publishing

شکل، اجزای نرم افزار و همگام سازی محیط های VR شرکت کنندگان در آموزش را نشان می دهد. کیت‌های استاندارد توسعه نرم‌افزارSDK، که در شکل به رنگ آبی تیره نشان داده شده‌اند که به فعال کردن برنامه‌های VR در Unity کمک می‌کنند، در دسترس هستند. اعتبار: انتشارات مجله ژونگکی پکن

هدف اصلی این مطالعه توسعه نمونه اولیه یک برنامه کاربردی VR برای آموزش حرفه ای در وظایف مدیریت بلایا بود. از آنجایی که چندین سناریو را می توان تنها با تنوع محدود با هزینه های قابل توجه در محیط های تمرین بدنی معمولی آموزش داد، نیاز به تمرین VR همه جانبه به طور فزاینده ای آشکار می شود. علاوه بر این، آموزش مجازی امکان نمایش محیط های خطرناک با حداقل خطر را ارائه می دهد. برنامه های آموزشی مجازی موجود فاقد ترکیبی از آموزش تیم چند کاربره و نمایش تمام بدن مجازی تمام شرکت کنندگان در آموزش هستند.

بنابراین، اهداف این مطالعه شناسایی و توصیف یک سناریوی آموزشی و ادغام ضبط حرکت VR بود. این به صورت مفهومی در نمونه اولیه ترسیم و اجرا شد. سناریوی آموزشی به موقعیت های مدیریت بلایا در زمینه دریایی پرداخت. این پیاده سازی بر تعامل در یک سناریوی چند کاربره متمرکز بود و همگام سازی محیط های VR شرکت کنندگان در آموزش و پیوند داده های حسگر را توصیف کرد. نمونه اولیه ارائه شده به عنوان یک کار مقدماتی مربوط به خاموش کردن آتش در یک کشتی کانتینری در یک سناریوی آموزشی VR در نظر گرفته می شود.

یافته‌های اولیه و بینش‌های حاصل از آزمون‌های کیفی باید در تحقیقات آینده مورد توجه قرار گیرند. آزمایش‌های جامع کاربر برای ارزیابی تأثیر فناوری‌های آموزشی مجازی بر آموزش حرفه‌ای آتش‌نشانان برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر این، فاکتورهای ارگونومیکی نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرند. بنابراین، قابلیت استفاده از سیستم در روش های آموزش عملی باید تعیین شود. برای افزایش اثر آموزشی، باید به شاخص‌های ارزیابی مبتنی بر کارآموز، مانند بیماری سایبری، عملکرد وظیفه، حالت‌های شناختی و قابلیت استفاده توجه ویژه‌ای شود. این تست های کاربری قرار است با همکاری آتش نشانان و کارشناسان عملیات مدیریت بلایای دریایی اجرا شود.

برای استفاده از سیستم توسعه یافته برای تکمیل مراحل آموزشی برای آتش نشانان عملیاتی با سابقه دریایی، سناریوی آموزشی حاضر باید گسترش یابد. سناریوی فعلی فقط یک مورد استفاده محدود را پوشش می دهد و امکان خاموش کردن یک آتش سوزی در داخل یک کانتینر باری دریایی و حرکت مجازی روی کشتی باری شبیه سازی شده را ارائه می دهد. در آینده، سناریوهای آموزشی گسترده‌تر، وظایف پیچیده‌تر، دارایی‌ها، ابزارها و موقعیت‌های خطرناک متنوع‌تر باید پوشش داده شوند (مانند خطرات سمی و فوریت‌های پزشکی).

بنابراین، در کارهای بعدی، سناریوی آموزشی باید با همکاری آتش نشانان مجرب برای اجرای یک توالی آموزشی واقع بینانه گسترش و اعتبار سنجی شود. علاوه بر این، یک مدل اندازه گیری باید برای اندازه گیری پیشرفت آموزشی شرکت کنندگان ایجاد شود. اندازه گیری مقادیر تناسب اندام شرکت کنندگان در تمرین، مانند ضربان نبض، امکان پذیر است. علاوه بر این، کت و شلوارها ممکن است توسط عناصر گرمایشی در آینده برای شبیه سازی تغییرات دما و بازخورد نیرو گرم شوند.

از منظر فنی، مراحل توسعه بیشتر باید به ثبات ردیابی بپردازد. مشکلات ناشی از انسداد نشانگرهای حرکت کپچر باید کاهش یابد. این را می توان با استفاده از تنظیمات تنظیم شده با دوربین های ضبط حرکت اضافی یا با ادغام سنسورهای IMU به دست آورد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *