نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 11:42 ق.ظ

فناوری تبدیل هوا به آب ، برای آب آشامیدنی با کیفیت بالا در خانه

عایشه گلزار-09 ژانویه 2023، کارا پیور

در نمایشگاه CES 2023 در لاس وگاس یک استارت آپ مستقر در ایالات متحده به نام Kara Water یک دستگاه برای آب آشامیدنی با کیفیت بالا در خانه به نمایش گذاشت. مولد آب اتمسفر (AWG) آب آنتی اکسیدانی، ضد باکتری، یونیزه و غنی از مواد معدنی را مستقیماً از هوای اطراف تولید می کند.Kara Pure که برنده جایزه Consumer’s Electronic Show (CES) 2023 است، چیزی بیش از یک تامین کننده آب است. این دستگاه تصفیه کننده هوا، رطوبت گیر، فیلتر آب و دستگاه پخش کننده را در یک برج از جنس استنلس استیل ترکیب می کند که منبع ثابتی از آب آشامیدنی خالص است.

آب در خشک ترین محیط ها وجود دارد، اما برای تبدیل برای استفاده به شرایط مطلوب نیاز دارد. تلاش‌های تبدیل آب به دهه‌ها قبل برمی‌گردد که شامل رویکردهای انرژی بر، محدودکننده و پرهزینه مانند شبیه‌سازی نقطه شبنم و فشار است.

Kara Pure رطوبت موجود در هوا را از طریق یک ماده خشک کن قوی، ماده ای با میل ترکیبی بالا به آب می کشد. اگرچه هوا در مقایسه با خاک یک سکوی برداشت نسبتاً تمیزتر است، با این وجود، آب به دست آمده از آن نیاز به تصفیه و استریل کردن دارد. Kara pure از یک فرآیند فیلتراسیون چند مرحله ای دقیق شامل گرم کردن، فیلتر کربن و استریلیزاسیون دوره ای UV-C برای حذف ناخالصی های مضر موجود در هوا و حفظ خلوص و تردی در طول زمان پیروی می کند.

کوری سودین، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، که در شهری بزرگ شده است، می گوید: “آب های زیرزمینی ما آلوده یا تخلیه شده اند و ما باید راهی جدید برای تامین آب آشامیدنی مردم در سراسر جهان پیدا کنیم.” آلودگی ساکنان را مجبور به خرید آب بطری می کند.

Kara Pure یک راه حل یکسان است که با تولید تقریباً 300 لیتر آب تازه و تمیز در ماه، وابستگی به آب های زیرزمینی آلوده را کاهش می دهد و زباله های پلاستیکی را از بین می برد.

آب تولید شده توسط یونیزر داخلی تقویت می شود که قسمت قلیایی را جدا می کند و در نتیجه آب چشمه مانند قلیایی با pH 9.2+ ایجاد می کند. سپس آن را با هفت ماده معدنی ضروری تزریق می کند. روی، کلسیم، منیزیم، لیتیوم، سلنیوم، استرانسیوم و متاسیلیک اسید، باعث سلامت پوست، آبرسانی و آرامش می شود.

استریلیزاسیون دوره ای هر چهار ساعت یکبار تامین مداوم باکتری ها و آب بدون آلودگی را تضمین می کند.

ویژگی رطوبت زدایی آن با از بین بردن آب اضافی هوایی، تشکیل قالب را کاهش می دهد. همچنین سطوح رطوبت را کنترل می کند، از رطوبت زدایی بیش از حد جلوگیری می کند و آن را در 25 درصد نگه می دارد.

هنگامی که رطوبت جدا شد، پس از تصفیه، هوا به داخل اتاق باز می گردد.

Kara Pure دارای یک منطقه تصفیه 250-300 فوت مربع است که فلزات سنگین و سایر هوای بدون ناخالصی را به یک محصول جانبی قابل توجه تبدیل می کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *