نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 تیر 1403 7:50 ب.ظ

درمان چاقی جدیدی در تحقیقات اولیه می تواند چربی بد را در هر نقطه از بدن هدف قرار دهد

اندی کوربلی -5 ژانویه 2023-تصویری از هدف گیری چربی مخصوص انبار توسط نانومواد کاتیونی.

اعتبار نیکولتا بارولینی – دانشگاه کلمبیا

افرادی که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند ممکن است تعجب کنند که با همه معجزات پزشکی که فناوری مدرن ایجاد کرده است، چگونه راه مطمئن تری برای خلاص شدن از شر چربی های اضافی بدن وجود ندارد؟

اکنون، محققان دانشگاه کلمبیا دریافته‌اند که یک نانو ماده با بار مثبت به نام P-G3 با سلول‌های چربی با بار منفی در موش‌های چاق تعامل می‌کند که می‌تواند دری را برای حذف دقیق چربی‌های بدن باز کند.

از آنجایی که سلول‌های چربی (آدیپوسیت‌ها) انرژی را به شکل ذخیره‌سازی چربی‌ها به نام لیپید دریافت می‌کنند، تغییرات ژنتیکی باعث می‌شود که آنها به شیوه‌ای چاقی مزمن رفتار کنند، نه مانند رفتار یک سلول چربی از یک فرد با وزن طبیعی.

معکوس کردن این تغییرات در مرکز آزمایش محققان کلمبیا قرار دارد. آنها با کشف اینکه ساختار بیرونی سلول دارای بار منفی است، فکر کردند که ممکن است به عنوان یک ناقل برای نانومواد P-G3 آنها عمل کند، اما از اینکه متوجه شدند با از کار انداختن عملکرد ذخیره‌سازی چربی سلول‌های چربی روی سلول عمل می‌کند، شگفت‌زده شدند.

با این حال، این با عملکردهای دیگر سلول ها تداخلی نداشت. در موش‌هایی که تزریق P-G3 را دریافت کردند، سلول‌های چربی آن‌ها به سلول‌های چربی سالم‌تر از نظر متابولیکی بازگشتند، نوعی که ممکن است در نوزادان یا ورزشکاران پیدا شود.

کام لئونگ، نویسنده این مطالعه گفت: با P-G3، سلول های چربی همچنان می توانند سلول های چربی باشند، اما نمی توانند رشد کنند. “مطالعات ما استراتژی غیرمنتظره ای را برای درمان چاقی احشایی برجسته می کند و مسیر جدیدی را برای کاوش در نانومواد کاتیونی برای درمان بیماری های متابولیک پیشنهاد می کند.”

نویسنده اصلی Lei Qiang معتقد است که آنها “راز” هدف قرار دادن چربی به روشی خاص در مکان های خاص را یافته اند، و در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که “اکنون می توانیم چربی ها را به شیوه ای خاص – در هر کجا که بخواهیم – و به صورت ایمن کاهش دهیم. راهی بدون تخریب سلول های چربی این یک پیشرفت بزرگ در درمان چاقی است.»

به گفته مطبوعات دانشگاه، کار کیانگ و همکاران در دو مقاله منتشر شد: اولین مورد هدف قرار دادن چربی زیر پوستی که در زیر بافت‌های پوست یافت می‌شود و بازوهای شل را ایجاد می‌کند، و چربی احشایی که شکم گلدانی را تولید می‌کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *