نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 11:23 ب.ظ

برای اولین بار در جهان، وکیل هوش مصنوعی به دفاع از یک پرونده واقعی در ایالات متحده کمک می کند

آمیا پالجا -06 ژانویه 2023،.posteriori/iStock

به گزارش نیوساینتیست، برنامه ای که با کمک هوش مصنوعی آموزش داده شده است، قرار است به متهم کمک کند تا پرونده خود را در دادگاهی در ایالات متحده در ماه آینده به چالش بکشد. این برنامه که بر روی گوشی هوشمند اجرا می شود، به جای خطاب به دادگاه، پاسخ های مناسب را از طریق یک گوشی در اختیار متهم قرار می دهد، که سپس می تواند از آنها در دادگاه استفاده کند.

در چند سال گذشته، هوش مصنوعی بصورت بی‌سابقه به صحنه آمد و شعر، کدهای رایانه‌ای و حتی مقالات دانشگاهی را  نوشت. با هر تکرار جدید از برنامه ها که منتشر می شود، قابلیت های ربات ها افزایش یافته است و اخیراً هوش مصنوعی وارد صحنه هنری شده است و خلاقانه ترین جنبه خود را نیز مطرح کرده است.

در تحولی جدید، یک شرکت به نام DoNotPay که هوش مصنوعی را آموزش می‌دهد، اکنون ادعا کرده است که برنامه‌اش می‌تواند از یک پرونده سرعت غیرمجاز دفاع کند که قرار است در دادگاهی در ایالات متحده در فوریه 2023 رسیدگی شود. هویت افراد و دادگاه مخفی مانده است، اما ما می دانیم که متهم در حال اعتراض به یک برگه سرعت غیر مجاز است.

هوش مصنوعی جایگزین وکلا

DoNotPay که در سال 2015 تأسیس شد، یک راه حل هوش مصنوعی است که هدف آن کمک به افراد برای مبارزه با سازمان های بزرگ برای اعمالی مانند اعمال هزینه های اشتباه، تماس های خودکار مداوم یا حتی مبارزه با بلیط های پارکینگ است. به گفته این شرکت، اکثر این پرونده ها برای افراد قابل پیروز شدن هستند، اما درخواست تجدیدنظر به حاشیه می رود زیرا متهمان نمی توانند هزینه های قانونی بالایی را پرداخت کنند یا زمان و منابع لازم برای مبارزه با بوروکراسی را ندارند.

DoNotPay می‌خواهد برنامه آموزش‌دیده هوش مصنوعی خود را به عنوان ابزاری برای مبارزه با این موقعیت‌ها ارائه دهد، در حالی که در زمان لغو اشتراک در زمان شما از مکالمات طولانی با مراقبت مشتری صرفه‌جویی می‌کند. اگر سازمان بتواند هنگام تماس از شما بخواهد از طریق سیستم پاسخگویی صوتی تعاملی (IVRS) پرش کنید، DoNotPay می‌تواند راه‌حل ایده‌آل را با یک پاسخگوی هوشمند به شما ارائه دهد.

این شرکت با برداشتن یک گام بزرگ رو به جلو در سال 2023، قرار است به یک فرد کمک کند تا از پرونده خود در برابر جریمه سرعت غیرمجاز دفاع کند، اولین مورد در نوع خود برای شرکتی که به عنوان یک Robot Lawyer به خود می بالد. این برنامه تمام داده های مربوط به پرونده های گذشته را برای آماده سازی دفاع از افراد و حتی پاسخ به سؤالات مطرح شده در دادگاه انجام می دهد.

اگر شکست بخورد چه؟

از آنجایی که این اولین مورد هوش مصنوعی است، اگر توصیه‌های هوش مصنوعی به مشتری کمکی نکرد، DoNotPay آماده است تا بار مجازات را بر عهده بگیرد. از آنجایی که این یک تخلف سرعت است، DoNotPay هزینه تخلف سرعت را پرداخت می کند. با این حال، اگر برنده شود، یک پیروزی بزرگ به اعتبار خود خواهد داشت.

با این حال، سوال بزرگ واقعی این است که آیا این در دادگاه قانونی است یا خیر. مدیرعامل جاشوا برودر به نیوساینتیست گفت که دادگاهی را پیدا کرده است که در آن گوش دادن از طریق گوشی در چارچوب قوانین است، حتی اگر ممکن است مطابق با روح قوانین نباشد.

در آینده، این شرکت ممکن است یافتن دادگاه هایی را که در آن هوش مصنوعی به عنوان مشاور حقوقی پذیرفته می شود، حداقل در کوتاه مدت، دشوار باشد. طبق وب سایت آن، تخصص DoNotPay فراتر از جریمه های سرعت است و این برنامه که فقط 36 دلار در سال هزینه دارد، می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای کسانی که می خواهند مبارزه کنند ارائه دهد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *