15 دسامبر 2022 -توسط Léa PERNELLE
الیور بلوم در ماه سپتامبر جایگزین هربرت دیس در سکان هدایت غول آلمانی شد، پس از مشکلاتی که در توسعه یک نرمافزار مهم خودروسازی ایجاد و منجر به فراخوانهای مخرب خودرو شد.
رئیس جدید فولکس واگن، اولیور بلوم، به دنبال جمع آوری هیئت مدیره و سهامداران در جلسات پشت سر هم خواهد بود تا از استراتژی خود در مورد یک نرم افزار مهم خودرویی که سلفش را شکست داد، حمایت کند.
بلوم در ماه سپتامبر جایگزین هربرت دیس در راس غول آلمانی شد، پس از مشکلاتی که در توسعه نرم افزار ایجاد شد و منجر به فراخوان خودروهای خراب شد.
تحت دوره Diess، فولکس واگن اولین خودروساز قدیمی بود که سعی کرد با توسعه یک معماری الکترونیکی متمرکز برای وسایل نقلیه خود، از تسلا جدید آمریکا پیروی کند.این پلت فرم یک مرحله ای جایگزین بسیاری از سیستم های نرم افزاری مختلف در حال حاضر برای کارهایی مانند کنترل چراغ ها، تهویه مطبوع و GPS خواهد شد.اما این درایو بحثبرانگیز شده است، با منتقدان هشدار میدهند که Diess خیلی سریع حرکت کرده است، در حالی که پیچیدگی تغییر عملیات داخلی را که جزو تخصصهای اصلی خودروساز نبود، دست کم گرفته بودند.
در یک میزگرد مطبوعاتی ، بلوم به برنامه هایی برای کاهش جدول زمانی بلندپروازانه اشاره کرد.او گفت که این خودروساز برنامههای نرمافزاری خود را روی «آنچه قبلاً انجام شده است» متمرکز خواهد کرد.اما به نظر می رسد این نیز امتیازی باشد که نشان دهنده تاخیر در پلتفرم جدید و متمرکز است که در ابتدا برای سال 2026 برنامه ریزی شده بود.این میتواند اثرات بالقوهای جدی داشته باشد – از تأخیر در یک مدل شاخص گرفته تا بیش از حد بودجه – که بلوم باید با هیئت مدیره و سهامداران صحبت کند تا آن را بپذیرند.
مدل برنامهریزی شده «ترینیتی» فولکسواگن، مرکز ناوگان تمام الکتریکی جدید آن و پروژهای که توسط Diess انجام شده است، قرار بود بر روی پلت فرم جدید کار کند.اما تاخیر در نرم افزار جدید می تواند Trinity را به تعویق بیاندازد.
این وسیله نقلیه قرار بود در یک کارخانه جدید برنامه ریزی شده در دفتر مرکزی فولکس واگن در ولفسبورگ ساخته شود – اما گزارش ها می گویند که ممکن است اصلا ساخته نشود زیرا به دلیل تاخیر نرم افزاری، ممکن است زمان برای ارتقای امکانات موجود وجود داشته باشد.علاوه بر این، هزینههای توسعه که توسط واحد نرمافزاری فولکسواگن، Cariad انجام میشود، از پیشبینیها فراتر خواهد رفت.
ناظران معتقدند که این گروه پیچیدگی ایجاد یک پلتفرم نرم افزاری واحد را برای کار در برندهای مختلف خود، از خودروهای خانوادگی گرفته تا برندهای سطح بالا مانند پورشه و آئودی، دست کم گرفته اند.
یورگن پیپر، تحلیلگر خودرو گفت که این گروه در این فکر که می تواند چنین سیستم پیچیده ای را به تنهایی و با این سرعت توسعه دهد، “در حالی که خودروسازان متخصص فناوری اطلاعات نیستند”، “اشتباه” کردند.
علیرغم هزینههای قابلتوجهی که پیشروی میکند، Pieper باور ندارد که فولکس واگن بلندپروازیهای خود برای توسعه سیستم نرمافزاری خود را کنار بگذارد.او گفت که با این حال این تاخیر ممکن است تا پایان دهه به طول انجامد.
ماتیاس اشمیت، تحلیلگر در Automotive Research، گفت که Blume احتمالاً “مصمم است محصول نهایی را زمانی که کم و بیش کاملاً رسیده و آماده برداشت است به بازار بیاورد”.
“این می تواند باعث از دست دادن سهم آنها در بازار در کوتاه مدت شود، زیرا دیگران محصولات خود را سریعتر به بازار می آورند و سهم بازار را از دست می دهند.اما بلوم احتمالا بیشتر نگران برنامه های بلندمدت است.