
کریس یانگ -ایجاد: 22 نوامبر 2022، -شاسی ماشین الکتریکی با سیستم انتقال قدرت و اتصال برق –
kynny/iStock
این شرکت فاش میکند که فناوری باتری جدیدی که توسط استارتآپ سوئیسی موراند توسعه یافته است، میتواند باتریهای وسایل نقلیه الکتریکی (EV) را در زمان کمتری نسبت به پر کردن یک خودروی موتور احتراق داخلی (ICE) در پمپ بنزین باشد.
فناوری جدید که می تواند خودروهای الکتریکی را تنها در 72 ثانیه شارژ کند، یک سیستم هیبریدی است که از فناوری باتری های سنتی و فوق خازن ها استفاده می کند.
بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا، میانگین زمانی که یک دارنده خودروی ICE برای پر کردن مخزن خود طول می کشد دو دقیقه است. سیستم باتری هیبریدی الکتریکی جدید، به نام eTechnology، تقریباً این زمان را به نصف کاهش می دهد، به این معنی که می تواند نیروی بزرگی برای پذیرش EV باشد.
یکی دیگر از مزایای eTechnology، به گفته موراند، این واقعیت است که می تواند طول عمر بسیار بیشتری نسبت به باتری های لیتیوم یونی که به طور سنتی در خودروهای الکتریکی استفاده می شود، ارائه دهد.
موراند توسط راننده و مدیر تیم سابق فرمول یک بنوا موراند، که نقش مهمی در توسعه Hope Racing Oreco 01 Hybrid، اولین نمونه اولیه هیبریدی که بیش از ده سال پیش در مسابقات 24 ساعته لمانز آغاز شد، تاسیس شد. هدف این شرکت استفاده از فناوریهای انرژی توسعهیافته برای مسابقات موتوری برای راهحلهای روزمره است که میتواند به انتقال انرژی کمک کند.
این استارتآپ میگوید که در طول آزمایش، یک نمونه اولیه از راهحل eTechnology خود توانسته است تا 80 درصد در 72 ثانیه، 98 درصد در 120 ثانیه و 100 درصد در 2.5 دقیقه تا 900 A/360 کیلووات شارژ شود. این شرکت همچنین بیان می کند که Geo Technology آزمایش مستقلی انجام داده است.
شارژ وسایل نقلیه کوچکتر و دوچرخه های الکترونیکی در کسری از زمان
در حالی که این زمانها بدیهی است که برای بستههای باتری بزرگتر 100 کیلووات ساعتی که در دوربردترین خودروهای برقی جهان استفاده میشوند، صدق نمیکند، موراند میگوید که برای خودروهای کوچک شهری، مانند سیتروئن آمی که باتری 5.5 کیلووات ساعتی دارد، مناسب است. بسته این فناوری همچنین میتواند برای پهپادها و دوچرخههای الکترونیکی که نیاز به چرخش سریع دارند که با شارژ سریع فعال میشود، مفید باشد.
موراند تخمین می زند که برای مثال یک دوچرخه الکترونیکی با باتری 6 آمپر ساعتی می تواند با استفاده از فناوری آن در مدت 6 دقیقه با سرعت کمتر 3.2 کیلووات شارژ شود. این امر می تواند به طور قابل توجهی پذیرش دوچرخه های الکترونیکی را افزایش دهد، وابستگی به خرید باتری های یدکی را کاهش دهد و دوچرخه های الکترونیکی را برای بسیاری از مردم گزینه ای مناسب تر تبدیل کند.
موراند میگوید نمونه اولیه eTechnology خود را در بیش از 50000 چرخه آزمایش کرده است و ادعا میکند که این فناوری پتانسیل حفظ قدرت را در چرخههای شارژ/دشارژ بسیار بیشتر از باتریهای لیتیوم یونی سنتی نشان میدهد. این شرکت همچنین میگوید این فناوری حتی در دماهای شدید نیز کارآمد است، که معمولاً برای باتریهای برقی معمولی صدق نمیکند.
این شرکت در حال کار با یک شریک برای ارائه فناوری خود به بازار است. احتمالاً در ابتدا گرانتر از فناوری باتریهای لیتیوم یونی خواهد بود، اگرچه موراند قصد دارد تولید خود را در مقیاس بزرگ کاهش دهد تا هزینه فناوری هیبریدی بالقوه خود را تغییر دهد.