نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 1:15 ب.ظ

یک روش جدید به یافتن DNA دریایی میلیون ساله در قطب جنوب کمک کرد

نرگیس فیرتینا -10 اکتبر 2022 -کوه های یخی و برفی با آب در بندر بهشت -designbase/iStock

تحقیقات بین‌المللی که توسط بسیاری از دانشگاه‌ها انجام شده است، یک پیشرفت تجاری در علم دریایی ایجاد کرده است: DNA دریایی 1 میلیون ساله در رسوبات قطب جنوب یافت شده است.به گفته دانشگاه بن، این نشان می‌دهد که DNA می‌تواند مسیری را برای مطالعه پاسخ‌های بلندمدت اکوسیستم‌های اقیانوسی به تغییرات آب و هوایی باز کند.

نتایج در 2 اکتبر در Nature Communications منتشر شد.

قطب جنوب یکی از آسیب پذیرترین مناطق جهان در برابر تغییرات آب و هوایی است. بنابراین، بررسی واکنش‌های گذشته و حال اکوسیستم دریایی قطبی به تغییرات محیطی و آب و هوا ضروری و حیاتی است.

تجزیه و تحلیل DNA باستانی رسوبی (sedaDNA) یک روش جدید برای تعیین اینکه “چه کسی” و “چه زمانی” قبلا در اقیانوس وجود داشته است. علاوه بر این، دوره های تغییر ترکیبی قابل توجه ممکن است با تغییرات آب و هوایی مرتبط باشد. چنین اطلاعاتی می‌تواند به ما در پیش‌بینی چگونگی واکنش حیات دریایی به تغییرات آب و هوایی فعلی و آینده در منطقه اطراف قطب جنوب کمک کند.

یک تیم بین‌المللی با استفاده از رسوبات جمع‌آوری‌شده در طول 2019 IODP Expedition 382، “Iceberg Alley and Subantarctic Ice and Ocean Dynamics” از sedaDNA برای بررسی تغییرات در ساختار موجودات دریایی در دریای اسکوشیا در طول 1 میلیون سال گذشته استفاده کرد.

برای شروع، تیم یک بررسی کامل آلودگی انجام داد تا تضمین کند که سیگنال‌های sedaDNA واقعی هستند. به عنوان مثال، این شامل بررسی الگوهای آسیب معمولی مربوط به سن در قطعات DNA بازیابی شده بود. آنها توانستند DNA با قدمت یک میلیون سال را پیدا کنند.

دکتر لیندا آرمبرشت، محقق ارشد از دانشگاه تاسمانی، استرالیا، توضیح داد: «این شامل قدیمی‌ترین سداDNA دریایی تأیید شده تا به امروز است».

داده ها همچنین نشان می دهد که دیاتوم ها به طور مداوم در طول دوره های آب و هوایی گرم فراوان بودند. آخرین چنین تغییری در شبکه غذایی دریای اسکوشیا حدود 14500 سال پیش رخ داد.

دکتر مایکل وبر، نویسنده دوم این مطالعه از دانشگاه بن، اضافه کرد: «این یک تغییر جالب و مهم است که با افزایش جهانی و سریع سطح آب دریاها و از بین رفتن انبوه یخ در قطب جنوب به دلیل گرم شدن طبیعی مرتبط است».

این مطالعه نشان می‌دهد که تحقیقات sedaDNA دریایی را می‌توان تا صدها هزار سال گسترش داد، و راه را برای تحقیق در مورد تغییرات گسترده اکوسیستم دریایی و تغییرات در بهره‌وری دیرینه طی چرخه‌های متعدد عصر یخبندان هموار کرد. این دوره‌های تغییرات آب و هوایی طبیعی همچنین می‌توانند به ما کمک کنند تا بفهمیم اکوسیستم احتمالاً چگونه به گرمایش جهانی امروزی و آینده ناشی از انسان واکنش نشان می‌دهد.

مؤسسات اصلی این مطالعه دانشگاه تاسمانی و دانشگاه آدلاید در استرالیا بودند. از آلمان، دانشگاه بن، مؤسسه آلفرد وگنر، مرکز هلمهولتز برای تحقیقات قطبی و دریایی برمرهاون، و مرکز هلمهولتز GEOMAR برای تحقیقات اقیانوس کیل شرکت کردند. مؤسسات درگیر بیشتر از انگلستان، ایالات متحده آمریکا، آرژانتین، چین، برزیل، اسپانیا، سوئیس، هلند، ژاپن، دانمارک، هند و کره بودند.https://interestingengineering.com/science

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *