نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 9:02 ب.ظ

اولین پهپاد ALTIUS-600 که در طوفان ایان پرتاب شد، داده هایی را از خطرناک ترین نقاط طوفان ارسال کرد.

30 سپتامبر 2022 – لوکیا پاپادوپولوس -NOAA Lockheed WP-3D Orion N42RF همچنین با نام Kermit شناخته می شود

طبق گزارش The War Zone ، اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) با پرتاب اولین پهپاد ALTIUS-600 که تا به حال در یک طوفان پرواز کرده است ، تاریخ ساز شد. این پهپاد توسط NOAA WP-3D Orion با نام مستعار Kermit به فضا پرتاب شد.

تلاطم شدید این هواپیما به حدی بود که بسیاری از سرنشینان آن بیماری شدید هوایی را تحمل کردند. نیک آندروود، شکارچی طوفان NOAA، در توییتی این رویداد را “خشن ترین پرواز دوران حرفه ای من تا کنون” خواند.

جو سیونه، هواشناس ارشد فناوری‌های جدید در آزمایشگاه اقیانوس‌شناسی و هواشناسی اقیانوس اطلس NOAA به The War Zone گفت: «ما به شدت ضربه خوردیم.

او همچنین افزود که نیک لیچینی و پاتریک سوسا، دو کارمند در هواپیما از AREA-I، شرکت Marietta، جورجیا که ALTIUS-600 را می‌سازد، «قهرمانان واقعی هم بودند، زیرا هر دوی آنها بیمار بودند و اصلاً احساس خوبی نداشتند. و آنها همچنان موفق به انجام این کار شدند.»

لیچینی و سوسا وظیفه دشواری داشتند که به هدایت پهپاد ALTIUS-600 مستقیماً به چشم طوفان ایان کمک کنند تا اطلاعات لازم برای ردیابی طوفان را جمع آوری کنند.

ما موفق شدیم پهپاد را به فضا پرتاب کنیم و برای چند دقیقه آن را  مانند یک کودک نگهداری کنیم تا بتواند موقعیت مناسب خود را بدست آورد. و ما همه این کارها را در شرایطی انجام دادیم که تلاطم بسیار شدیدی داشتیم.»

حتی بهتر از آن، ALTIUS-600 به مدت دو ساعت پس از پرتاب به پرواز ادامه داد و داده‌های مهمی را ارائه کرد که کرمیت هرگز نمی‌توانست تولید کند. خوشبختانه مسافران و خدمه کرمیت توانستند از فاصله 125 مایلی دریایی با پهپاد ارتباط برقرار کنند.

سیونه افزود: «پهپاد در آنجا بود و ما بیرون از باد بودیم در حالی که پهپاد در حال اندازه‌گیری آنچه می‌توانست در حالی که ما در امان بودیم و از خشن‌ترین جنبه‌های آن طوفان دور بودیم، عمل کند».

در همین حال، ALTIUS-600 بخشی از خانواده پهپادهای خودران ALTIUS است که  پرتاب می‌شوند یا اثرات پرتاب هوایی «که براساس تقاضا در دسترس هستند و در عرض چند دقیقه عملیاتی می‌شوند». سیونه گفت که تیم NOAA او با AREA-I برای مهندسی پهپادی که می‌تواند «بسیار کم، چند صد فوت» از سطح در ارتفاعات «در غیر این صورت برای هواپیماهای سرنشین‌دار بسیار خطرناک» پرواز کند، کار کرد.

Cione گفت این پروژه به این دلیل انجام شد که “لایه مرزی درست نزدیک سطح جایی است که همه ما در آن زندگی می کنیم،  ساختمان های ما آنجاست. بنابراین ما می خواهیم بدانیم، به خصوص در مقابل بادها، در آن ارتفاع چه اتفاقی می افتد. و برای انجام دقیق‌تر این کار، به اندازه‌گیری‌های بیشتری نیاز داریم و این پهپادها می‌توانند این اندازه‌گیری‌ها را در ارتفاعات بسیار ناامن در خطرناک‌ترین بخش‌های طوفان به ما بدهند.»

سیونه همچنین خاطرنشان کرد که مشارکت پهپاد در ماموریت جمع‌آوری داده‌های ایان، موفقیت پروژه را ثابت کرد زیرا به غیر از برخی دستورات جهت‌دار، ALTIUS-600 به طور مستقل عمل می‌کرد، حتی پس از اینکه کرمیت از چشم طوفان خارج شد.

https://interestingengineering.com/innovation/launched-into-hurricane-ian-the-first-ever-drone-sent-data-from-the-eye?utm_source=newsletter&utm_medium=mailing&utm_campaign=Newsletter-01-10-2022

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *