نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 4:36 ب.ظ

هفت ویژگی رهبران تحول آفرین واقعی

نوشته الک تالان

مفهوم رهبر تحول آفرین

بخش‌های بزرگی از کتابفروشی‌ها به کتاب‌هایی درباره رهبری مؤثر اختصاص داده شده است. و با گذشت زمان، روندها و فرضیه های جدیدی در مورد اینکه چه چیزی یک رهبر خوب را می سازد، می بینیم. اما آیا می توان تشخیص داد که چه چیزی درمورد رهبران تحول آفرین بزرگ ارایه می کند، کسانی که نه تنها یک سازمان را رهبری می کنند، بلکه به آن کمک می کنند تا تغییر کند، توسعه یابد و به چیزی بزرگتر از آنچه بود تبدیل شود؟

به نظر می رسد کارشناسان در زمینه رهبری تحول آفرین مثل یک دوجین کیسه سکه هستند و هر کس طعم منحصر به فرد خود را دارد. من در این فضا کار می‌کنم و دیده‌ام که چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، و در حالی که این به معنای رساله‌ای در این زمینه نیست، امیدوارم چند ویژگی کلیدی ضروری را ارائه دهد که هنگام ساختن تیم‌ها مورد نیاز است. روش هایی برای هدایت مردم در یک تحول بزرگ.

1. شما باید عدم اطمینان را در آغوش بگیرید

اگر چیزی از همه گیری گذشته یاد گرفته باشیم، این است که هیچ زمینه محکمی وجود ندارد، به خصوص در تجارت. همه چیز تغییر می کند، گاهی اوقات از یک روز به روز دیگر، و برنامه های پروژه باید سازگارشده یا شکست بخورد. کسانی که در برابر تغییر و عدم اطمینان مقاومت می کنند، به سرعت متوجه می شوند که فقط در تلاش برای ادامه دادن هستند.

رهبران تحول آفرین بی باک در حالی که نقشه ها را در طول مسیر ترسیم می کنند، برای سفر به سرزمین های جدید هیجان زده هستند. این نوع از رهبران چابک هستند و دائماً به آینده می نگرند تا بر اساس آن برنامه ریزی کنند (یا برنامه ها را اصلاح کنند).

2. باید به سمت مشکلات بدوید نه اینکه از آنها دور شوید

آتش نشانی که با فریاد بسمت بیرون ساختمانی در حال سوختن می دود، کسی است که به زودی خود را بیکار می بیند. برخی از نقش ها مستلزم این هستند که آستین های خود را بالا بزنید، لباس نسوز بپوشید و وارد هرج و مرج شوید.

ایجاد نظم از آن هرج و مرج، در حالی که به سرعت حرکت می کند، نیاز به ایجاد ساختارها و اندازه گیری ها دارد. ذهنیتی که مشکلات را به زنجیره های علّی و شبکه های روابط تجزیه می کند، و سپس قطعات را در همه موارد احتمالی ممکن ترکیب می کند، ذهنیتی است که می تواند مسیرهای متعددی را با کمترین مقاومت در زمانی که مصلحت و حل مسئله مورد نیاز است، بیابد.

همچنین داشتن مهارت در دیدن کثرت مسیرهای ممکن آینده برای اینکه بتوانید از یکی به مسیر دیگر در حالی که همچنان در جهت دلخواه حرکت می کنید، تغییر دهید، مفید است. این باید مانند داشتن یک کتاب ماجراجویی خود را انتخاب کنید در ذهنتان باشد. آیا باید صفحه 26 را بازگردانید و یک عضو جدید تیم را استخدام کنید یا صفحه 95 و در مورد محدوده پروژه تجدید نظر کنید؟

3. هنگام تیم سازی باید دید داشته باشید

ساختن یک تیم عالی مستلزم یافتن بازیکنانی پویا است، و نیاز به توجهی فراتر از گرفتن تمیزترین رزومه‌ای دارد. در واقع، مسیری که به خوبی پیموده شده به ندرت مسیری است که افراد مناسب را پیدا کنید.

من که از نظر تحصیلات و تجربه یک وکیل هستم، در نهایت شریک یک شرکت مشاوره مدیریت شدم. چطور اتفاق افتاد؟ اشتیاق من همیشه تلاقی چیزهای به ظاهر متفاوت و شرایط مرزی بوده است، بنابراین من را به تحول در کسب و کار سوق داد که توسط فناوری امکان پذیر شد و نقشی را پیدا کردم که به من اجازه می دهد در این فضا بازی کنم.

به دنبال افرادی باشید که طیف وسیعی از تجربیات متنوعی دارند که منبعی از هوش عمومی و استعداد موفقیت در انجام کارهای جدید را برای آنها فراهم کرده است.

یک نویسنده تجاری که در یک حوزه تخصصی خاص متخصص است، ممکن است روی کاغذ برای پروژه شما مفید نباشد، اما کسی که بتواند آن چارچوب تحلیلی را در نظر بگیرد و یک روز آن را به استراتژی داده و روز دیگر معماری فناوری منتقل کند، شخصی است که به دنبال آن هستید. یک مربی سابق هاکی که فقط به هاکی فکر می کند، واقعاً به نظر نمی رسد کاری در مشاوره انجام دهد، اما فردی که می داند چگونه تیم های مؤثر بسازد و به افراد مشاوره دهد تا هر کدام بهترین عملکرد خود را داشته باشند، یک دارایی کلیدی خواهد بود. در هدایت یک تیم جهانی که در یک محیط از راه دور کار می کنند.

نکته کلیدی این است که افرادی را پیدا کنید که حلال مشکلات باشند و سوابق اثبات شده ای در مقابله با موقعیت های جدید یا چالش برانگیز داشته باشند که لزوماً از آنها انتظار نمی رفت. شما در حال ایجاد تیمی هستید که نیاز به حل مشکلاتی دارد که حتی به طور کامل تعریف نشده اند، بنابراین باید درجات بالایی از ظرفیت اجرایی و هوش هیجانی را انتخاب کنید – در نهایت، آنها باید انواع مختلفی از افراد را در این زمینه رهبری کنند.

4. شما باید محیط “چرا که نه؟” را پرورش دهید.

همه ما می‌دانیم که تکیه بر موفقیت‌هایمان چه می‌کند، و برای رهبری که درگیر نحوه انجام کارها است، فضای زیادی برای رشد نوآورانه وجود ندارد.برای پیوستن به صفوف رهبران تحول آفرین، باید فرهنگ حل مسُله را تشویق کنید و هرگز از جایی که چیزها هستند راضی نباشید. این همان چیزی است که کسب و کارها و رهبران را به سمت موفقیت سوق می دهد.

شما نمی توانید کیفیت را به خاطر تازگی فدا کنید، بنابراین یک راه خوب برای قرار دادن پیام این است: “این چیزی است که خوب به نظر می رسد، و از شما انتظار می رود در این سطح عملکرد داشته باشید، اما اگر روش بهتری برای انجام کارها دارید، بیایید بشنویم.”

نتیجه  این است که اگر دیدید کسی در مشکل مشابهی گیر کرده است، این فکررا تکرار کنید “تعریف دیوانگی انجام همان کار و انتظار نتیجه متفاوت است” و شروع به یافتن راه هایی برای برخورد متفاوت با مشکل کنید.

اصول اولیه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، اما آنها ذهنیتی حیاتی برای پرورش فرهنگ مورد نظر شما هستند. از خود و تیمتان بپرسید: “ما واقعاً در تلاشیم تا به چه چیزی برسیم؟” و «هدف نهایی چیست؟ چگونگی را فراموش کن.»

وقتی شک دارید، مشکل را حتی بیشتر از این هم حل کنید و تا زمانی که دیدگاه جدیدی به دست نیاوردید، به پایان نرسید.

5. شما به مهارت های نرم مناسب نیاز دارید

مهارت‌های نرم فراتر از داشتن یک سبک رهبری خاص برای تطبیق کارکنانتان است. آنها تعیین می کنند که آیا تیم شما مایل است با شما وارد جنگ شود یا خیر.

دو رئیس را با هم مقایسه کنید: یکی به سختی و درگیر شدن معروف است. بهره وری بالا است، اما چندین نفر در تیم استرس و غرق هستند. رئیس دیگر به همان اندازه خواستار است، اما هر روز زمانی را برای گپ زدن با هر یک از اعضای تیم در مورد زندگی آنها اختصاص می دهد. او آنها را هر هفته برای ساعات شادی بیرون می آورد. آنها به او احترام می گذارند و به او اعتماد می کنند، بنابراین، تمایل بیشتری به انجام کارهای سختی که او نیاز دارد، دارند.

اصالت در اینجا کلیدی است. همه ما ویژگی ها، محدودیت ها، فضایل و ضعف های متفاوتی داریم. معتبر بودن و تشویق آن از سوی دیگران کلیدی است. در پایان روز، شما افراد باهوش و پویا را استخدام کردید، بنابراین به تعهد داشتن روابط حرفه ای معتبر با آنها احترام بگذارید.بر درک آنچه مردم شما نیاز دارند و می خواهند تمرکز کنید. کار خود را در مورد امکان موفقیت آنها انجام دهید و آنها نیز همین کار را خواهند کرد.

6. باید تکنولوژی را درک کنید و به آن احترام بگذارید

لزومی ندارد که شما یک تکنولوژیست باشید، اما باید حداقل به زبان تکنولوژی صحبت کنید و نقشی را که در شرکت شما ایفا می کند را درک کنید.

شما باید به طور واضح پیام «وقت کشی ها مجاز نیست» را در میان تیم خود و به عنوان بخشی از فرهنگ خود به اشتراک بگذارید، به این دلیل ساده که ما در دنیایی با تکنولوژی بالا زندگی می کنیم، و داشتن علاقه، قدردانی و درک لازم از نحوه عملکرد فناوری یک امر ضروری است. شاخص کلیدی برای اینکه آیا همه در مورد نیاز به یادگیری مستمر، پذیرش موضوعات جدید و به طور کلی تمایل به «نگاه کردن به زیر سرپوش» یکسان هستند یا خیر.

همچنین باید یک تیم متوازن متشکل از افراد آگاه به فناوری استخدام کنید که هم پیچیدگی های فناوری و هم اهمیت آن را از منظر تجاری درک کنند. رهبران تحول گرا باید به تمام زبان های مورد استفاده تیمشان از جمله فناوری صحبت کنند. اگر نتوانید با اطمینان وارد شوید و موضوع مورد نظر را به سرعت درک کنید، نمی توانید خوب را از بد تشخیص دهید.

7. باید تیم های مورد اعتماد اصلی را ایجاد کنید

هنگام استقرار پروژه‌ها، با یک تیم مورد اعتماد اصلی (که قبلاً با موفقیت همکاری کرده‌اند) شروع کنید که می‌تواند پروژه را در مسیر خود نگه دارد و درگیری‌های پرسنل را به حداقل برساند. با ورود به یک تحول تجاری جدید و در مقیاس بزرگ، به سادگی نمی توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. افرادی را با خود بیاورید که می‌دانید به روش‌های سازنده کار می‌کنند، انتظارات شما را درک می‌کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن منطقه را پوشش می‌دهند.

چه روزانه تیم را مدیریت می‌کنید یا چندین مرحله از آن  را و در نمودار سازمانی گم شده‌اید، با دریافت به‌روزرسانی‌های منظم و/یا نشستن در جلسات هفتگی، با اتفاقاتی که در حال رخ دادن است همراه باشید. اگر با افراد مورد اعتماد خود “هم زبان” صحبت می کنید، این یک تمرین سریع و دقیق است زیرا سوالات درست را می دانید و آنها پاسخ های مناسب را می دانند تا شما را با اطلاعات مورد نیاز برای گرفتن بهترین تصمیم ها مجهز کنند .

بنابراین روی ایجاد گروه هایی از افرادی تمرکز کنید که به خوبی با هم کار می کنند، و اعضای تیم خود را بچرخانید تا به شما انعطاف پذیری ایجاد کنید تا بتوانید پیکربندی های جدید تیم را ایجاد کنید. اعضای اصلی تیم خود را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند و این سری از حلقه های روابط متحدالمرکز را برای ایجاد انعطاف پذیری بدون قربانی کردن اعتماد بین ترکیب های مختلف تیم های خود تقویت کنید.

آیا برای تبدیل شدن به یک رهبر تحول آفرین واقعی آماده اید؟

در پایان روز، رهبر عالی یک پروژه دگرگونی بودن مستلزم این است که هر یک از اعضای تیم را چگونه می شناسند، فناوری را درک کنند و با عدم اطمینان و حل مشکل راحت باشند. اینکه شما یک سبک رهبری اقتدارگرا یا آزادانه دارید، بسیار کمتر از این است که چگونه هیاهو را به چیزی زیبا تبدیل کنید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *