نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 6:32 ب.ظ

چین نزدیک به 9000 “غول کوچک” را فهرست کرده است تا به یک نیروگاه فناوری بزرگتر از ایالات متحده تبدیل شوند.

ن

آمیا پالجا -12 سپتامبر 2022 -Rawf8/iStock

ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش داد، دولت چین 8997 شرکت صنعتی کمتر شناخته شده را انتخاب کرده است که از رفتار ترجیحی دولت های مرکزی و استانی برخوردار خواهند شد، زیرا این کشور آماده می شود تا قدرت فناوری ایالات متحده را جایگزین کند. دولت به آنها لقب “غول های کوچک” داده است.

غول های کوچک چه کسانی هستند؟

اصطلاح “غول های کوچک” برای شرکت های کمتر شناخته شده ای استفاده می شود که دانش فنی در زمینه های استراتژیک مهم دارند. این شرکت ها در سال 2021 به طور متوسط ​​40 میلیون یوان (5.77 میلیون دلار آمریکا) سود داشتند که سه برابر بیشتر از شرکت های کوچک و متوسط ​​در چین با درآمد 20 میلیون یوان (2.89 میلیون دلار آمریکا) است.

برای تعیین یک “غول کوچک”، یک شرکت باید در یک بخش استراتژیک مهم مانند نیمه هادی ها، تولید، انرژی و مواد معدنی فعالیت کند. این شرکت ها به طور متوسط ​​28.7 درصد از کارکنان خود را نیز در عملیات تحقیق و توسعه به کار می گیرند.

SCMP با استناد به اطلاعات وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، شرکت‌هایی را که در صنایع مهم استراتژیک مانند نرم‌افزار و هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند در کنار شرکت‌هایی که قادر به “رفع نقاط ضعف” زنجیره تامین داخلی هستند، در این فهرست قرار گیرند.

فهرست اخیر در اجلاس ملی غول های کوچک که هفته گذشته در نانجیانگ در استان جیانگ سو در شرق چین برگزار شد، رونمایی شد.

تلاش چین برای جانشینی آمریکا

تشدید جنگ فناوری چین با ایالات متحده زمانی که ایالات متحده اخیرا صادرات تراشه به این کشور آسیایی را ممنوع کرد، به نقطه شدید دیگری رسید. با این حال، چین برای مدت قابل توجهی در حال تلاش برای جانشینی ایالات متحده است.

فهرست غول‌های کوچک که اخیراً اعلام شده، چهارمین فهرست از این نوع از سال 2019 است. این کشور برای خود هدف گذاری کرده بود که 10000 شرکت از این نوع در «شرکت‌های تخصصی و پیچیده» داشته باشد و 10 میلیارد یوان (1.44 میلیارد دلار آمریکا) را برای حمایت از 1000 غول کوچک بین 2021 و 2025کنار بگذارد.

به نظر می رسد در مدت کمی بیش از سه سال، دولت به 90 درصد از هدفی که برای خود تعیین کرده بود، دست یافته است. غول های کوچک همچنین بیش از 10000 موسسه تحقیقاتی را در سطح ایالتی و استانی راه اندازی کرده اند. رهبری کشور انتظار دارد که شرکت ها نقش مهمی در “تثبیت زنجیره تامین و ارتقای توسعه اقتصادی و اجتماعی” ایفا کنند.

هیچ بسته تشویقی استانداردی وجود ندارد که این شرکت ها پس از ثبت نام به عنوان غول های کوچک دریافت کنند. در عوض، آنها مشوق‌های سودآوری از دولت‌های مرکزی و استانی مانند کاهش مالیات، وام‌های سخاوتمندانه و همچنین سیاست‌های جذب استعدادهای مطلوب دریافت می‌کنند.

در گزارش SCMP آمده است که دولت متعهد شده است که “حمایت نهادی برای تشویق نوآوری، تامین مالی و ارتقاء” را تسریع بخشد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *