نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 9:57 ب.ظ

جانور اسطوره‌ای برنزی غول‌پیکر در سایت باستان‌شناسی معروف چین پیدا شد

اندی کوربلی -5 سپتامبر 2022 -جانور برنزی از Sanxingdui، به مجسمه انسانی بالای سر توجه کنید – People CN.

در یکی از غنی‌ترین و باشکوه‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی چین، مجسمه بسیار بزرگی از یک جانور افسانه‌ای که از برنز ساخته شده است، پیدا شده است.

سایت در Sanxingdui یا تپه سه ستاره، صدها مجسمه برنزی را به نمایش گذاشته است که برخی از باستان شناسان آنها را چشمگیرتر از ارتش سفالی توصیف کرده اند، و این یافته اخیر جنبه هایی از اندازه و شکوه را به مجموعه کمک می کند.

این جانور برنزی با وزن 330 پوند (150) کیلو است. شکل آن مشخصه بسیاری از مجسمه های کوچکتر است که قبلاً در Sanxingdui تولید شده اند، اما این یکی بزرگترین است.

ژائو هائو، یکی از اعضای تیم بررسی گودال شماره 8، گفت: «از اولین کاوش در Sanxingdui در سال 1986، جانوران افسانه‌ای کشف‌شده از نظر اندازه کوچک‌تر بوده‌اند، تنها حدود 20 تا 30 سانتی‌متر طول دارند.

Sanxingdui در سال 1927 کشف شد و از آن زمان به یکی از برجسته ترین سایت های حفاری در چین تبدیل شده است. این شهر که در اطراف یک شهر باستانی محافظت شده توسط بیش از 3 مایل دیوار در سواحل رودخانه یازی قرار دارد، احتمالاً بین سال‌های 2000 تا 1600 قبل از میلاد تأسیس شده است و آن را همزمان با پادشاهی میانه مصر ساخته است.

تصور می شود که ایالت باستانی شو باشد، اولین پیشرفت بزرگ در سال 1986 زمانی که اولین گودال یافت شد، حاوی 800 اثر باستانی قابل توجه بود که با مجموعه ای از مجسمه های برنزی با صنایع دستی خیره کننده برجسته شده بود، از جمله بزرگترین و قدیمی ترین برنز در مقیاس کامل یک انسان بالغ.

پس از پیدا شدن دو گودال اول، از سال 2019 به بعد چندین گودال دیگر کشف شد که بسیاری از مصنوعات نفیس طلا، یشم، عاج و برنز را کشف کردند.

این جانور افسانه‌ای جدید در گودال 8 پیدا شد. علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین آن است، با مردی لاغر قد بلند که درست بالای شاخ جانوران ایستاده بود، نگهداری می‌شد که تیم مشکوک به کنترل آن است. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این جانور، درخت مقدسی است که بر روی سینه آن حک شده است.

ژائو می‌گوید: «درخت مستقیماً روی آن حک شده است و می‌تواند به‌عنوان پرستش مردم سانکسینگ‌دوی از درخت مقدس دیده شود، یا درخت مقدس را به‌عنوان نوعی حضور الهی در نظر گرفته است».

در مجموع 13000 مورد از جمله 3155 اثر کاملاً کامل در این سایت یافت شده است.

ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش می دهد که یک سالن نمایشگاهی به مساحت 473612 فوت مربع (44000 متر مربع) در سال 2023 در چنگدو، استان سیچوان افتتاح می شود تا بزرگترین و مهم ترین گنجینه های شهر را به نمایش بگذارد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *