نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:03 ق.ظ

کاخ سفید می گوید استخراج کریپتو می تواند توانایی ایالات متحده برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را مختل کند.

8 سپتامبر 2022 =اما نیوبرگر -مجموعه ای از واحدهای استخراج بیت کوین در داخل یک ظرف در یک مرکز Cleanspark در کالج پارک، جورجیا، ایالات متحده، در روز جمعه، 22 آوریل 2022.ایلیا نوولاژ | بلومبرگ | گتی ایماژ

دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید هشدار داد که عملیات استخراج ارزهای دیجیتال می تواند توانایی این کشور برای کاهش تغییرات آب و هوایی را مختل کند. همچنین می‌گوید آژانس‌های فدرال باید اطلاعات استخراج‌کنندگان رمزارز و شرکت‌های خدمات محلی را «به شیوه‌ای حفظ حریم خصوصی» در نظر بگیرند تا به درک و کاهش مشکل کمک کنند.

کاخ سفید در گزارشی اعلام کرد که عملیات کریپتو در ایالات متحده اکنون به اندازه تمام رایانه های خانگی یا تمام روشنایی منازل انرژی مصرف می کند. این یافته ها در بحبوحه انتقادات فزاینده درباره میزان برق تولید شده در عملیات استخراج کریپتو آمده است.

فرآیند استخراج ارز دیجیتال شامل عملیات مزارع کامپیوتری برای حل معادلات پیچیده ریاضی به منظور ایجاد سکه‌های جدید و اعتبارسنجی تراکنش‌ها است. بیت‌کوین، محبوب‌ترین ارز رمزنگاری‌شده، با این سیستم «اثبات کار» پیوند خورده است، اگرچه دومین ارز، اتر، در حال حرکت به سمت روشی متفاوت است که ممکن است به انرژی زیادی نیاز نداشته باشد.

در این گزارش آمده است که تولید کریپتو در ایالات متحده به ترتیب بین 0.2 تا 0.3 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی و بین 0.4 تا 0.8 درصد از انتشار داخلی را نشان می دهد، اگرچه برآوردها نامشخص هستند. استخراج کریپتو عمدتاً با سوزاندن زغال سنگ، گاز طبیعی و سایر سوخت‌های فسیلی برای تولید برق، انتشارات گرمایش سیاره را تولید می‌کند.

در این گزارش آمده است که امسال استخراج کریپتو بین 110 تا 170 میلیون متریک تن آلودگی کربنی در سراسر جهان و تقریباً 25 تا 50 میلیون متریک تن تنها در ایالات متحده تولید کرد. این فرآیند با خرید برق از شبکه برق یا با تولید و دفع کامپیوترها و زیرساخت های استخراج، برق تولید می کند.

کاخ سفید در این گزارش می‌گوید: «استفاده از برق برای دارایی‌های دیجیتال بسته به بازارها، سیاست‌ها و منابع برق محلی، به انتشار گازهای گلخانه‌ای، آلودگی اضافی، سر و صدا و سایر اثرات محلی کمک می‌کند.

بسته به شدت انرژی فناوری مورد استفاده، دارایی‌های کریپتو می‌توانند مانع از تلاش‌های گسترده‌تر برای دستیابی به آلودگی کربن صفر خالص مطابق با تعهدات و اهداف آب و هوایی ایالات متحده شوند.

این گزارش نتیجه فرمان اجرایی رئیس جمهور جو بایدن در ماه مارس است که از دولت خواسته بود خطرات و مزایای ارزهای دیجیتال را بررسی کند. رئیس جمهور متعهد شده است که انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده را از سال 2005 حداقل تا سال 2030 به نصف کاهش دهد و تا سال 2050 به انتشار خالص صفر برسد.

در این گزارش آمده است که انتشارات جهانی استخراج کریپتو بیشتر از انتشار بسیاری از کشورها و معادل انتشار جهانی از همه کشتی‌ها، تانکرها و سایر کشتی‌ها در آبراه‌های داخلی است. علاوه بر این، بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، تقریباً دو سوم از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی کریپتو را تولید می‌کند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *