نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 3:08 ب.ظ

مسکن 7 ستاره استرالیا یک گام به سمت کربن صفر با خانه های موجود شروع می شود

30 آگوست 2022 -نوشته گیل آرمسترانگ، آلن پیرز، مارگوت دلافولهوز و تریوز مور، گفتگو -اعتبار: dcbel/Pexels

استانداردهای بهره وری انرژی برای خانه های جدید در استرالیا برای اولین بار در یک دهه اخیر ارتقا یافته است. خانه‌های جدید باید حداقل عملکرد را از 6 ستاره به 7 ستاره بر اساس طرح رتبه‌بندی انرژی خانه سراسری (NatHERS) بهبود بخشند. وزرای ساختمان فدرال، ایالت و قلمرو بر روی این تغییر توافق کردند.

این رتبه‌بندی همچنین از «بودجه» انرژی کل خانه استفاده می‌کند. این به خانه ها اجازه می دهد تا استانداردهای جدید را به روش های مختلف برآورده کنند. این استاندارد در ماه مه 2023 اجرایی می شود و تمام خانه های جدید باید تا اکتبر 2023 مطابقت داشته باشند.

دولت NSW همچنین اعلام کرد که توسعه‌های تجاری بزرگ، و همچنین پروژه‌های بزرگ ایالتی، باید یک “بیانیه خالص صفر” را برای دریافت تایید برنامه‌ریزی ارائه کنند. این بیانیه باید نشان دهد که ساختمان‌های آنها یا تماماً برقی هستند یا می‌توانند تا سال 2035 به طور کامل به انرژی تجدیدپذیر تبدیل شوند. علاوه بر این، خانه‌های جدید و بازسازی‌ها باید طبق شاخص پایداری ساختمان (BASIX) به رتبه 7 ستاره برسند. حداقل فعلی 5.5 ستاره است.

این ارتقاء نشان دهنده گامی در جهت درست است، اما هنوز کارهای بیشتری برای خانه های استرالیایی مقاوم در برابر آینده باید انجام شود. ساختمان ها حدود 20 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای کشور را تشکیل می دهند. برای دستیابی به اهداف اقلیمی استرالیا قبل از سال 2030 به ارتقای بیشتر کد ملی ساخت و ساز (NCC) نیاز است.

    در سراسر استرالیا، پیش‌بینی می‌شود که بیش از 5.5 میلیون خانه بین سال‌های 2023 تا 2050 ساخته شود. کد ساخت و ساز ارتقا یافته به این معنی است که آنها در شرایط آب و هوایی بهتر عمل می‌کنند و کربن کمتری منتشر می‌کنند.

بنابراین این تغییر دیرینه خبر خوبی برای خانواده ها و کره زمین است. این بدان معناست که خانه های جدید به طور متوسط ​​24.5٪ انرژی کمتری برای گرم و خنک نگه داشتن مصرف می کنند. و مقررات جدید تراکم به کنترل رشد کپک کمک می کند، که یک مشکل بهداشتی برای خانه های محکم بسته شده با تهویه ضعیف است.

آژانس بین‌المللی انرژی توصیه می‌کند که اقتصادهای پیشرفته مانند استرالیا تا پایان دهه 2020 یک «آیین‌نامه ساختمانی آماده برای کربن صفر» داشته باشند. این تضمین می کند که تمام ساختمان های جدید در دهه 2030 کربن صفر یا نزدیک به صفر خواهند داشت.

دولت های سراسر جهان از جمله اتحادیه اروپا و کالیفرنیا قبلاً در این مسیر حرکت کرده اند. استرالیا هنوز از بهترین روش های بین المللی در طراحی و ساخت عقب است.

بهترین بهره وری انرژی در کلاس، برق رسانی کامل و تامین انرژی تجدیدپذیر برای کربن زدایی کامل بخش ساختمان بسیار مهم است. به‌روزرسانی‌های بیشتر در قوانین ساخت‌وساز ملی در سال‌های 2025 و 2028 باید اطمینان حاصل شود که استرالیا تا سال 2030 آیین‌نامه ساختمانی «آماده کربن صفر» را اجرا می‌کند. تنها در این صورت است که استرالیا می‌تواند اهداف اقلیمی قانونی خود را انجام دهد و از استرالیایی‌ها در برابر گرم شدن آب و هوا و انرژی بالاتر محافظت کند.

استرالیا نمی تواند یک دهه دیگر صبر کند تا دوباره استانداردهای ساختمانی را ارتقا دهد. استدلال‌ها علیه استانداردهای بالاتر بر قیمت بلیط خانه‌های جدید متمرکز است، اما بیشتر خانه‌ها با وام‌های رهنی و بازپرداخت ماهانه خریداری می‌شوند.

استانداردهای بالاتر مصرف انرژی را تا نزدیک به صفر کاهش می دهد و در مقابل افزایش قیمت انرژی بافری ایجاد می کند. قبوض کم یا منفی انرژی (در نتیجه پرداخت برای صادرات برق) تا حد زیادی هزینه اولیه ساخت خانه هایی با عملکرد بهتر را جبران می کند. همچنین خانواده ها در برابر رویدادهای اقلیمی گسترده تر مانند موج گرما آسیب پذیرتر خواهند بود.

در حالی که اطمینان از ساخت تمام ساختمان های جدید با استانداردهای کربن صفر پس از سال 2030 بسیار مهم است، بهبود کیفیت و عملکرد اکثر 10.9 میلیون خانه استرالیا به همان اندازه مهم است. ذخایر ساختمان های موجود ناکافی هستند – بیشتر مسکن ها قبل از وجود استانداردهای عملکرد انرژی ساخته شده اند.

برای ارتقای این خانه‌ها به موج بزرگی از مقاوم‌سازی نیاز است. ارتقای عمیق‌تری را می‌توان در حین بازسازی انجام داد تا عملکرد بهتر، دمای ایمن داخل ساختمان و مصرف انرژی و صورت‌حساب‌های کمتر را ارائه دهد.

خانه های استرالیایی موجود در اکثر موارد کمتر از 2 ستاره در عملکرد انرژی هستند. ساکنان آنها در تابستان و در زمستان در مناطقی مانند ملبورن، کانبرا، آدلاید و تاسمانی دمای بسیار بالایی را تجربه می کنند.

سرما و گرمای شدید برای سلامتی انسان مضر است. این تأثیرات برای افرادی که درآمد پایینی دارند و/یا اجاره‌دهنده هستند، بیشتر است.ما نمونه های زیادی از نحوه مقاوم سازی مسکن به طور مقرون به صرفه داریم. این تغییرات می تواند تأثیرات قابل توجهی بر صورت حساب ها و سلامت خانوار داشته باشد.

مقاوم سازی نسبت به تخریب و بازسازی از نظر منابع کارآمدتر خواهد بود. همچنین ارزش معماری و میراث شهرها و حومه های ما را حفظ خواهد کرد.

با این حال، تعدادی از اقدامات برای مقاوم سازی مسکن در مقیاس مورد نیاز مورد نیاز است. اینها شامل مشوق های مالی از سوی بانک ها، یارانه های دولتی، حداقل الزامات در محل فروش، حداقل استانداردهای اجاره، آموزش صاحبخانه ها و غیره است.

کد خالص صفر و مقاوم سازی باید در سرلوحه کار قرار گیرد

قرار است وزرای ساختمان استرالیا اوایل سال آینده بار دیگر با یکدیگر دیدار کنند. آن‌ها باید به سرعت توجه خود را معطوف کنند تا اطمینان حاصل کنند که ارتقاء سال‌های 2025 و 2028 راه را برای یک کد ساختمانی با کربن صفر تا سال 2030 هموار می‌کند.

دولت ها همچنین باید به سمت یک استراتژی موج ملی مقاوم سازی تلاش کنند که هدف آن تغییر در عملکرد انرژی خانه های موجود است. عناصر اساسی این استراتژی شامل معرفی اجباری افشای عملکرد انرژی خانه و برق رسانی کامل خانه های استرالیایی است.

بدون چنین تغییراتی، مسکن و خانوارهای استرالیا در معرض خطر اسکان در مسکن های بی کیفیت، کم کارکرد و گران برای چندین دهه است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *