
۴ آگوست، ۲۰۲۲ -انمار فرنگول
یک کامیون الکتریکی پیل سوختی هیوندای موتور گروه Xcient در نمایشگاه و انجمن بینالمللی انرژی هیدروژن اولسان 2021 (H2WORLD) در اولسان، کره جنوبی، در روز چهارشنبه، 10 نوامبر 2021. کره جنوبی قیمت گاز طبیعی مایع مورد نیاز برای تولید هیدروژن را کاهش خواهد داد. برای وسایل نقلیه پیل سوختی به مدت سه سال برای تشویق استفاده از فناوری. عکاس: SeongJoon Cho/Bloomberg از طریق Getty Images
شرکت هیوندای موتور قرار است 27 کامیون XCIENT Fuel Cell خود را به آلمان صادر کند و این خودروهای سنگین توسط شرکتهایی که در خردهفروشی، لجستیک و تولید استفاده میکنند، استفاده خواهد شد.
در بیانیهای ، این غول خودروسازی گفت که در مجموع هفت شرکت – نام آنها را اعلام نکرد – از بودجه دولت آلمان برای معرفی این خودروها به جادههای این کشور استفاده خواهند کرد.
به گفته هیوندای، وزارت فدرال دیجیتال و حمل و نقل آلمان بودجه ای ۱.۶ میلیارد یورویی (تقریباً ۱.۶۳ میلیارد دلار) برای خرید «خودروهای تجاری سازگار با محیط زیست» در نظر گرفته است. بودجه تا سال ۲۰۲۴ در دسترس است.
کامیون هایی که در آلمان مستقر خواهند شد دارای سیستم سلول سوختی هیدروژنی ۱۸۰ کیلوواتی هستند و از هفت مخزن هیدروژن استفاده می کنند. انرژی اضافی از سه باتری تامین می شود. هیوندای می گوید: «حداکثر برد رانندگی ۴۰۰ کیلومتر (کمی کمتر از ۲۴۹ مایل) در هر شارژ است.
کامیون های هیدروژنی الکتریکی ارسال شده به آلمان حضور سلول سوختی XCIENT را در اروپا تقویت خواهند کرد. در مجموع 47 مورد قبلاً به سوئیس ارسال شده است که تا ژوئیه امسال بیش از 4 میلیون کیلومتر را در جاده طی کرده اند.
در سپتامبر ۲۰۲۱، گروه موتور هیوندای اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ نسخه سلول سوختی هیدروژنی تمام مدلهای خودروهای تجاری خود را توسعه دهد و به دنبال معرفی “نسل بعدی سیستم سلول سوختی” در سال ۲۰۲۳ است.
با توجه به اینکه دولتها در سراسر جهان به دنبال کاهش اثرات زیستمحیطی حملونقل هستند، تعدادی از شرکتها در بخش حملونقل در حال بررسی راههایی برای توسعه وسایل نقلیه کم آلاینده و صفر هستند، از جمله خودروهایی که از هیدروژن استفاده میکنند.