نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

2 آذر 1403 1:30 ب.ظ

تمدید زمان برگزاری اولین کنفرانس پیشرفتهای اخیر و روندهای آینده صنعت خودرو

http://airaft.iust.ac.ir/files/site1/images/potsertpreview.JPG

از یک سو با توجه به استقبال گسترده محققین و صنعتگران از برگزاری اولین کنفرانس پیشرفتهای اخیر و روندهای آینده صنعت خودرو و درخواست زمان بیشتر جهت ارائه مقاله خصوصا از طرف اهالی صنعت، و از سوی دیگر ایجاد احتمال امکان برگزاری حضوری کنفرانس که خواسته جمع زیادی از مخاطبین بوده است، شورای سیاستگذاری کنفرانس در جلسه اخیر خود تعویق زمان برگزاری کنفرانس به مدت ۲ ماه را مورد تصویب قرار داد.

ضمنا با عنایت به تمدید قبلی زمان ارسال مقالات، برای ایجاد فرصت کافی برای داوری بموقع و برنامه ریزی در این زمینه، آخرین زمان ارسال مقالات تا ۲۰ مهر ماه تمدید گردید.

امید است این تغییرات توانسته باشد موجبات رضایت مخاطبین کنفرانس را فراهم نماید. در عین حال در صورت فراهم شدن شرایط برگزاری حضوری کنفرانس در زمان مذکور، از این فرصت بهره برداری خواهد گردید.

ضمنا روند داوری مقالات در حال انجام است و نتیجه داوری به محض آماده شدن، در اختیار ارائه کنندگان مقالات قرار می گیرد.

اهداف کنفرانس

هدف این کنفرانس تعمیق ارتباط دو طرفه صنعت خودرو و پژوهش‌های انجام شده در نهادهای پژوهشی مانند دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان از طرق زیر است:

    آگاهی از تحقیقات روز ایران و جهان در رابطه با توسعه فناوری‌های مورد استفاده از صنعت خودرو

    توسعه شبکه محققان، فناوران و کارآفرینان صنعت خودرو

    آگاهی عمومی از پیشرفت‌های صنعت خودروی ایران و بهبود تصویر ذهنی جامعه از صنعت خودرو

    بهبود سیاست‌گذاری‌ها در صنعت خودرو

    بررسی سیاست‌گذاری برای پیشرفت صنعت خودرو با تمرکز بر توسعه توان ساخت داخل در سطوح صنعتی، شبکه تامین و بازار خودرو

    اقتصاد دانش بنیان در صنعت خودرو با تمرکز بر فناوری‌های پاک در تولید (Industry 4.0) و خودروهای پاک

    روش‌های مدرن مالی و جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری خطرپذیر

    مدیریت و کارآفرینی مبتنی بر نوآوری

    اکوسیستم نوآوری و روش‌های نوآوری باز و بسته در صنعت خودرو

    آینده پژوهی در صنعت خودرو و فناوری‌های متحول‌کننده صنعت و بازار

محورهای کنفرانس

زمینه‌های مختلف مورد نیاز برای پیشرفت صنعت خودرو در گام دوم، در کل زنجیره ارزش افزوده (از طراحی و تولید مواد اولیه، قطعات و مجموعه‌ها تا  خودرو، فروش و کلیه خدمات مورد نیاز مشتری و صنعت) در سطوح مختلف کلان و خرد (صنعتی، ملی و بین‌المللی) در این کنفرانس در دو شاخه اصلی زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

 الف) سیاستگذاری علم، فناوری و نوآوری

    سياستگذاري های کلان صنعتی

    بازطراحی و تنظیم‌گری بازارهای صنعت خودرو

    آینده‌پژوهی و سناریوپردازی در صنعت خودرو

    روشهاي تامین مالي و جذب سرمايه داخلی و خارجی

    مدیریت زیست‌بوم (اکوسیستم) نوآوری و حمایت از بنگاه‌های دانش‌بنیان و نوآفرین (استارت‌آپ‌ها)

    مدیریت زنجیره ارزش پیشینی و پسینی صنعت خودرو: (تامین تجهیزات، مواد، قطعات، تولید، فروش، شبکه توزیع و خدمات و ساختارهای آن)

    مدیریت توسعه منابع انسانی در سطوح مختلف

ب) علوم مهندسی و فناوری‌های نوین

    فناوری‌های نوین در سطح خودرو و مجموعه ها (قوای محرکه نوین، مصرف انرژی و محیط زیست، کنترل و هوشمندسازی، ایمنی، …)

    فناوری‌های نوین طراحی ( روشهای طراحی چابک و مدولار، VR، PLM…)

    فناوری‌های نوین در مواد و قطعات (سبک‌سازی، مواد هوشمند، قابلیت اطمینان، عمر و کیفیت…)

    فناوری‌های نوین در کاربری خودرو (خودرانها، ارتباطات، خودروهای مرتبط، …)

    فناوری‌های نوین تولید و Industry 4.0

    فناوری‌های نوین در کسب و کارهای مرتبط (داده‌های بزرگ، خودروهای مشارکتی، خدمات افزوده، فروش زمانی خودرو …)

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *