نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 آذر 1403 11:40 ب.ظ

65 موضوعی که سرمایه گذاران از کسب و کارهای نوپا سوال خواهد کرد

توسط ریچارد هاروچ Angel & Venture

بازبینی و به روز شده 14 ژوئن 2020

کارآفرینان می توانند با پیش بینی برخی پرسشها ، شرکت های نوپای خود را برای جذب سرمایه از سرمایه گذار آماده کنند. عدم پاسخگویی متفکرانه و معقول به سؤالات مربوطه ، احتمال تأمین اعتبار شرکت را کاهش می دهد. بهمین منظور در زیر لیستی از سؤالات کلیدی که کارآفرین باید در این زمینه پاسخ دهد یا پیش بینی می کند از وی سؤال شودارایه می شود:

بررسی اجمالی

در آغاز سرمايه گذاران ، خواهان يك مرور واضح و مختصر از آنچه شركت انجام مي دهد می باشند ، چرا بايد جالب باشد ، و چرا سرانجام منجر به يك کاربزرگ خواهد شد. بنابراین ، انتظار داشته باشید که موارد زیر را با مطالب خود پوشش دهید:

  • شرکت چه کاری انجام می دهد؟
  • چه چیزی در مورد شرکت یک ارزش ویژه است؟
  • چه مشکل بزرگی را حل می کند؟
  • فرصت بازار چقدر است؟
  • کجا مستقر هستید؟
  • شرکت چقدر می تواند بزرگ شود؟

بازار

شما نیاز به یک تصویر واضح دارید که نشان دهد فرصت بازار به طور معناداری بزرگ و در حال رشد است ، بنابراین سؤالاتی از قبیل دریافت خواهید کرد:

  • بازار واقعی قابل درک چیست؟
  • قصد دارید چه سهمی از بازار را بدست آورید؟
  • چگونه به فروش صنعت خود و نرخ رشد آن رسیدید؟
  • چرا شرکت شما پتانسیل رشد بالایی دارد؟

بنیانگذاران و تیم

برای بسیاری از سرمایه گذاران ، تیم مدیریتی مهمترین عنصر در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری است. کارآفرینان باید نشان دهند که اشتیاق ، اختصاصی دارند و از تجربه مربوط برخوردار هستند. بنابراین این سؤالات را پیش بینی کنید:

  • بنیانگذاران و اعضای اصلی تیم چه کسانی هستند؟
  • تیم  چه تجربه ای در دامنه مربوطه را دارد؟
  • چه موارد اضافی کلیدی در تیم در کوتاه مدت لازم است؟
  • چرا تیم منحصر به فرد قادر به اجرای برنامه تجاری شرکت است؟
  • شما چند کارمند دارید؟
  • چه چیزی بنیانگذاران را برای اینکار تحریک می کند؟
  • چگونه تیم را در 12 ماه آینده  همتراز می کنید؟

محصولات و خدمات

کارآفرین باید به وضوح بیان کند که محصول یا خدمات شرکت از چه مواردی تشکیل شده است و چرا بی نظیر است ، بنابراین انتظار میرود سوالات زیر را دریافت کنید:

  • چرا کاربران به محصول یا خدمات شما اهمیت می دهند؟
  • نقشه راه پیشرفت محصول چیست؟
  • ویژگی های اصلی تمایز یافته محصول یا خدمات شما چیست؟
  • از نسخه های اولیه محصول یا خدمات چه آموخته اید؟
  • آیا می توانید نمایشی از محصول یا خدمات ارائه دهید؟

رقابت

رقبای شرکت همیشه مسئله ای مهم خواهد بود و هر کارآفرینی که پاسخ دهد “ما رقیبی نداریم” مشکلات را همراه خواهد داشت. بنابراین حتما سؤالات زیر را پیش بینی کنید:

  • رقبای شرکت چه کسانی هستند؟
  • چه چیزی به شرکت شما مزیت رقابتی می بخشد؟
  • رقیب شما نسبت به شما چه مزیتی دارد؟
  • در مقایسه با رقبای خود ، چگونه با توجه به قیمت ، در مورد ویژگی ها و کارایی رقابت می کنید؟
  • موانع ورود به بازار چیست؟

بازاریابی و جذب مشتری

سرمایه گذاران می خواهند از چگونگی برنامه ریزی شرکت برای بازاریابی خود ، هزینه دستیابی به مشتری و ارزش مورد نظر مشتری در بلند مدت مطلع شوند. بنابراین ، برای موارد زیر آماده باشید:

    شرکت چگونه می تواند محصولات یا خدمات خود را به بازار عرضه کند یا برنامه ریزی کند؟

  • استراتژی روابط عمومی شرکت چیست؟
  • استراتژی رسانه های اجتماعی شرکت چیست؟
  • هزینه خرید مشتری چقدر است؟
  • ارزش طول عمر پیش بینی شده مشتری چیست؟
  • چه تبلیغاتی انجام خواهید داد؟
  • چرخه فروش معمولی بین تماس اولیه مشتری و انجام فروش چیست؟

کشش

شرکتی که به نوعی نظرها را به خود جلب کرده است ، با دید مثبت مشاهده می شود ، بنابراین آماده پاسخگویی به این سؤالات باشید:

  • شرکت چه کشش اولیه ای را  بدست آورده است (فروش ، مراجعه به وب سایت شرکت ، بارگیری برنامه ها و غیره ، به ترتیب).
  • چگونه می توان کشش اولیه را تسریع کرد؟
  • دلایل اصلی کشش زودرس چیست؟

مخاطرات

به ناچار ریسکهایی در هر برنامه کاری وجود دارد ، بنابراین برای پاسخ به این سؤالات فکر کنید:

  • به نظر شما خطرات اصلی کسب و کار چیست؟
  • چه خطرات قانونی دارید؟
  • آیا خطرات نظارتی دارید؟
  • آیا خطرات مربوط به مسئولیت محصول وجود دارد؟
  • چه خطراتی برای تجارت ، مشتریان ، زنجیره تأمین یا کارمندانتان به دلیل COVID-19 بوجود آمده است؟

خاتمه همکاری

سرمایه گذاران می خواهند از اینكه چگونه می توانند  از شرکت خارج شود و بازده سرمایه گذاری خود را دریافت كنند آگاه باشند، بنابراین می توانند بپرسند:

  • خروج احتمالی چیست؟
  • چه موقع خروج از شرکت را می بینید؟
  • چه کسی می تواند به دست آوردن احتمالات را انجام دهد؟
  • با توجه به مقایسه با بازار ، ارزیابی نحوه خروج چگونه تعیین می شود؟

مالکیت معنوی

برای بسیاری از شرکت ها ، مالکیت معنوی آنها کلید موفقیت خواهد بود. سرمایه گذاران توجه ویژه ای به پاسخ این سؤالات خواهند داشت:

  • شرکت دارای مالکیت معنوی اصلی (حق ثبت اختراع ، ثبت اختراع ، حق انتشار ، اسرار تجاری ، علائم تجاری ) است؟
  • چه اطمینانی دارید که مالکیت معنوی این شرکت حقوق شخص ثالث را نقض نمی کند؟
  • چگونه مالکیت معنوی شرکت توسعه یافت؟
  • آیا کارفرمایان قبلی ادعای احتمالی در مورد مالکیت معنوی شرکت دارند؟

مالی

هر سرمایه گذار وقت خود را صرف درک وضعیت مالی فعلی شرکت و نرخ رشد آتی در آینده می کند. برای این سؤالات به خوبی آماده باشید:

  • پیش بینی های سه ساله این شرکت چیست؟
  • مفروضات اصلی در پیش بینی شما چیست؟
  • ساختار سرمایه چیست؟
  • چه سرمایه ای در آینده یا تأمین اعتبار بدهی لازم خواهد بود؟
  • چه مقدار از سهام برای کارمندان کنار گذاشته شده است؟
  • چه زمانی شرکت به سودآوری می رسد؟
  • تا زمانی که شرکت به سودآوری برسد ، چه میزان ضرر ایجاد می شود؟
  • مقیاس اقتصادی شما چیست؟
  • عواملی که رشد سریع تر را محدود می کند چیست؟
  • معیارهای کلیدی که تیم مدیریت روی آن متمرکز است چیست؟

دوره تأمین مالی

سرمایه گذاران می خواهند از وضع موجود در دوره تأمین مالی و اطلاعات مربوطه به شرح زیر تصویری شفاف بدست آورند:

  • در این دوره چقدرمنابع جمع می شود؟
  • پیش بینی منابع مورد نظر شرکت چیست؟
  • آیا سرمایه گذاران موجود در این  دوره تامین منابع شرکت خواهند کرد؟
  • استفاده برنامه ریزی شده از درآمد حاصل از این دوره چیست؟
  • تأمین اعتبار برای شما به چه نقاط عطفی خواهد رسید؟

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *