فناوری های هوش مصنوعی به بخش های مختلف خدمات مالی را در سراسر جهان نفوذ می کنند. استفاده از این فناوری ها در بازارهای در حال ظهور به ارائه دهندگان خدمات مالی اجازه می دهد تا فرایندهای تجاری خود را بیشتر به صورت خودکار انجام دهند و از منابع داده جدید و بزرگ برای غلبه بر موانع استفاده کنند – از جمله هزینه بالای خدمت به مشتریان روستایی و کم درآمد و ایجاد هویت و اعتبار مشتری- و حتی جلوگیری از ارائه خدمات مالی به بسیاری از مصرف کنندگان تحت شرایط خاص . تحقق مزایای پذیرش هوش مصنوعی به اتخاذ مسئولیت پذیری در مورد آن توسط بنگاهها ، تنظیمات رقابتی بازار و ادامه سرمایه گذاری در زیرساخت های لازم متکی است. بر این اساس است که می توان بر آن سرمایه گذاری نمود و از آن بهره مند شد.
بانک جهانی در این زمینه گزارشی تهیه نموده است که با کلیک ذر اینجا می توانید به آن دسترسی پیدا کرده و جزییات بیشتری در این مورد بدانید .