نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

3 بهمن 1403 11:44 ق.ظ

نظرسنجى درباره نوآورى سيستمى

نظرسنجى درباره نوآورى سيستمى

چگونه می توانیم یک سیستم ایجاد و فقط به یک فرآیند مدیریت نوآوری اکتفا نکنیم؟
پاسخ : درست است که داشتن یک فرآیند جامع برای حرکت فراتر از جذب ایده ضروری است. یک سیستم مدیریت نوآوری در کنار نیازهای سازمان شما تکامل می یابد و به شکل گیری فرآیند صحیح در طول زمان کمک می کند. این امر شامل تمرکز بر مشکلات درست، شناسایی چالش‌های بزرگ و پرورش اکوسیستم نوآوری است. فرآیند اولیه باید برای شروع ساده و قابل انطباق باشد. همانطور که یاد می گیرید و شیوه های جدید را اتخاذ می کنید، آن را تنظیم کنید.

چه کسی در سازمان باید نوآوری را مدیریت کند؟
نقطه شروع ممکن است با مقصد نهایی متفاوت باشد. بهترین مکان برای شروع، مالک کسب و کار و یا مدیرعامل است که باید بیشترین علاقه را نشان دهد و بودجه لازم برای حمایت از ابتکار نوآوری را فراهم کند. در حالت ایده آل، نوآوری باید توسط یک تیم نظارت شود و در نهایت به یک دفتر مدیریت نوآوری رسمی با پشتیبانی مدیر عامل تبدیل شود. پس از طی این مراحل تلاش برای پیاده سازی سیستم مدیریت نوآوری عالی است.

چگونه مدیران خود را به حمایت از برنامه نوآوری فعال کنیم ؟
مدیران نتایج و معیارهای پیشرفت واضح می خواهند. باید بر ردیابی و گزارش معیارهای مناسب تمرکز کرد. همسویی با استراتژی کسب و کار، تاثیر مالی، رقابت، چابکی، ریسک و تلاش مورد نیاز موارد مهمی هستند . این رویکرد دستیابی به اهداف اجرایی را تضمین می‌کند و اطمینان می‌دهد که برنامه به اولویت‌های کلیدی کسب‌وکار می‌پردازد.

ابتدا در کجا باید نوآوری کنیم؟
پروژه های نوآوری اگر با استراتژی شرکت هماهنگ شوند می توانند بسیار تأثیرگذار باشند. این مدل چالش محور تضمین می کند که ایده ها مورد توجه و تامین بودجه قرار می گیرند و منجر به پروژه ها و نتایج موفق می شوند. برای سازمان‌هایی که تازه شروع به کار کرده‌اند، بایدروی چالش‌های ساده و مستمر بهبود تمرکز نمود . مانند «چه کاری را باید انجام ندهیم؟» یا "در مرحله بعدی کجا باید نوآوری کنیم؟"

چگونه می توانیم مطمئن شویم که ایده های مخرب یا تغییر دهنده دریافت می کنیم؟
اگر می‌خواهید برنامه نوآوری شما بر اختلال متمرکز شود، از شرکت‌کنندگان بخواهید چالش‌هایی را که با آن روبرو هستند ارائه کنند و به دنبال الگوهایی باشند. چالش های مشابه را برای شناسایی مناطق آماده برای نوآوری مخرب ترکیب کنید.

چگونه حجم ایده ها را کنترل کیم تا بتوانیم آنها را بررسی و اجرایی کنیم؟
به جای ارائه ایده موقت، روی یک مدل چالش محور تمرکز کنید که انواع ایده های مورد نیاز را روشن می کند. یک مسئول چالش تعیین کنید که مسئول جذب کاربران، ارزیابی سیستماتیک ایده‌ها است.

چگونه افراد را درگیر چالش نگه داریم؟
در مورد فرآیند نوآوری شفاف باشید و اجازه دهید ارسال کنندگان وضعیت ایده های خود را ببینند. دستورالعمل‌های واضحی برای زمان پاسخ‌دهی ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که کاربران از نقاط عطف کلیدی مطلع می‌شوند. اگر ایده ای رد شد، بازخورد خود را در مورد دلیل رد شدن آن و چگونگی بهبود آن برای ارسال مجدد ارائه دهید. با برجسته کردن نتایج به‌دست‌آمده، دید همه مشارکت‌کنندگان را تضمین کنید و نشان دهد که شرکت فعالانه از تلاش‌های نوآوری حمایت می‌کند.

نرخ تعامل خوب برای یک فعالیت نوآورانه معمولی چقدر است؟
نرخ های مشارکت به افرادی که درگیر هستند، مدت زمان و نوع فعالیت نوآوری بستگی دارد. مشارکت کنندگان می توانند شامل کارمندان، مشتریان، تامین کنندگان و دیگران باشند. نتایج با حلقه‌های نفوذ مشارکت‌کنندگان مرتبط است و به سیستم‌های پاداش و شناسایی موجود بستگی دارد.

چه نوع پاداشی بهتر عمل می کند؟
شما به ترکیبی از پاداش های نرم و یا مادی نیاز دارید. پاداش های مادی برای مشارکت کنندگان خارجی اکوسیستم و نوآوران گاه به گاه به خوبی کار می کنند. پاداش های نرم برای حفظ فرهنگ نوآوری ضروری هستند و باید با معیارهای عملکرد منابع انسانی مرتبط باشند. مشارکت فعال در نوآوری باید بخشی از هر شرح شغلی باشد.

چگونه شکست را جدی و آموزنده در نظر بگیریم؟
توقف زودهنگام سرمایه گذاری های نامناسب نیز ارزش خود را دارد، همانطور که کمک به دیگران برای جلوگیری از مشکلات مشابه ارزش دارد. اگر آزمایشی شکست بخورد و آموخته هایی وجود داشته باشد یک موفقیت است. به وضوح تعریف کنید که چه چیزی یک "شکست خوب" است، زیرا نوآوری به طور طبیعی منجر به شکست بیشتر از موفقیت خواهد شد. ردیابی هزینه آزمایش‌ها و ارزش دادن به آموخته‌های ناشی از شکست، منابع بیشتری را به سمت آزمایش‌ها سوق می‌دهد و احتمال نتایج موفقیت‌آمیز نوآوری را افزایش می‌دهد.

فرهاد صدارت

نظرات بسته شده است.