نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 آبان 1404 6:32 ب.ظ

اولین بزرگراه شارژ بی‌سیم جهان در فرانسه، خودروهای برقی را در حین رانندگی شارژ می‌کند

اولین بزرگراه شارژ بی‌سیم جهان در فرانسه، خودروهای برقی را در حین رانندگی شارژ می‌کند

۳۰ اکتبر ۲۰۲۵-عکس از نویسنده: نیتیکا والتر-پروژه «شارژ همزمان با رانندگی» بخشی ۰.۹۳ مایلی از بزرگراه A10 را به آزمایشگاهی آینده‌نگر تبدیل کرده است.

فرانسه اولین بزرگراه جهان را که می‌تواند خودروهای برقی را در حین رانندگی به صورت بی‌سیم شارژ کند، راه‌اندازی کرده است و نتایج آن شگفت‌انگیز است.آزمایشگاه‌های مستقل در دانشگاه گوستاو ایفل تأیید کردند که این سیستم به طور متوسط ​​بیش از ۲۰۰ کیلووات برق مداوم ارائه می‌دهد و به بیش از ۳۰۰ کیلووات می‌رسد، تقریباً دو برابر آنچه یک کامیون سنگین برای طی کردن همان مسافت نیاز دارد.این آزمایش‌ها همچنین ایمنی، دوام و قابلیت اطمینان سیستم را در ترافیک و سرعت واقعی بزرگراه تأیید کردند.

اورن اِزِر، مدیرعامل شرکت الکترئون، شرکت پیشرو در این پروژه، گفت: «این لحظه‌ای محوری در توسعه جهانی جاده‌های بی‌سیم است. عملکرد فوق‌العاده سیستم، که توسط آزمایشگاه‌های مستقل در فرانسه تأیید شده است، ثابت می‌کند که فناوری ما تنها فناوری قادر به ارائه شارژ پویا با قدرت بالا و قابل اعتماد است.»

این طرح آزمایشی که در امتداد ۱.۵ کیلومتر (۰.۹۳ مایل) از بزرگراه A10 در نزدیکی پاریس نصب شده است، خود جاده را به یک پلتفرم شارژ تبدیل می‌کند.

طرح «شارژ هنگام رانندگی» که با همکاری VINCI Autoroutes، بزرگترین اپراتور جاده‌های عوارضی فرانسه، و با پشتیبانی Bpifrance توسعه یافته است، اولین طرح در جهان است که انواع مختلف وسایل نقلیه، از جمله اتومبیل، اتوبوس و کامیون‌های سنگین را در حال حرکت به صورت بی‌سیم شارژ می‌کند.

این سیستم به جای تکیه بر ایستگاه‌های شارژ یا کابل‌ها، انرژی را از سیم‌پیچ‌های تعبیه‌شده در زیر آسفالت به گیرنده‌های نصب‌شده روی وسایل نقلیه منتقل می‌کند و جریانی روان و بدون وقفه از برق را در حین حرکت آنها ایجاد می‌کند.

نیکلاس نوتبرت، مدیرعامل VINCI Concessions و رئیس VINCI Autoroutes، گفت: «نتایج اولیه آزمایش‌های مداوم در بخشی از بزرگراه A10، یافته‌های مطالعات قبلی را تأیید می‌کند.»

استقرار این فناوری در شبکه‌های جاده‌ای اصلی فرانسه، برقی‌سازی ناوگان وسایل نقلیه سنگین را بیشتر تسریع خواهد کرد.

این طرح آزمایشی، تغییر اساسی در نحوه عملکرد کامیون‌ها و ناوگان‌های باری برقی را نشان می‌دهد. وسایل نقلیه به جای توقف برای شارژ مجدد، به طور مداوم برق مصرف می‌کنند و به طور بالقوه سفرها را با شارژ بیشتری نسبت به شروع به پایان می‌رسانند.

این به معنای زمان توقف کمتر، باتری‌های کوچک‌تر و هزینه‌های عملیاتی پایین‌تر است. این مزایا می‌تواند حمل‌ونقل باری برقی را به اندازه دیزل عملی و کارآمد کند.

برای Electreon، این نقطه عطف در فرانسه تأکید می‌کند که شارژ بی‌سیم پویا و پرقدرت دیگر یک مفهوم دور از دسترس نیست.این یک راه‌حل مقیاس‌پذیر و واقعی است که با هدف وزارت حمل و نقل فرانسه برای استقرار ۹۰۰۰ کیلومتر (۵۵۹۲ مایل) سیستم‌های جاده‌ای الکتریکی تا سال ۲۰۳۵ همسو است.

شرکت Electreon فراتر از فرانسه، به سرعت در حال گسترش شبکه جاده‌های بی‌سیم خود است. در ایالات متحده، این شرکت اولین جاده شارژ عمومی کشور را در میشیگان راه‌اندازی کرد و با UCLA برای تأمین انرژی شاتل‌های دانشگاه پیش از المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس همکاری کرد.

در یوتا، Electreon و مرکز ASPIRE دانشگاه ایالتی یوتا در حال تأمین انرژی کامیون‌های سنگین Kenworth در یک مسیر آزمایشی و ساخت یک تأسیسات جدید در بندر داخلی یوتا هستند که برای عملیات حمل و نقل تجاری طراحی شده است.

با گسترش Electreon در سراسر اروپا، ایالات متحده و آسیا، پروژه پاریس می‌تواند به طرحی برای شبکه‌های جاده‌ای الکتریکی جهانی تبدیل شود، آینده‌ای که در آن بزرگراه‌ها فقط مجاری برای ترافیک نیستند، بلکه شبکه‌های برق پویا هستند که دوران جدیدی از تحرک بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای را تغذیه می‌کنند

. https://interestingengineering.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *