نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

21 مهر 1404 8:07 ب.ظ

هایپرکار چاپ سه‌بعدی ۱۰۰۰ مایل را طی کرد تا ۵ رکورد پیست را در چند روز بشکند

هایپرکار چاپ سه‌بعدی ۱۰۰۰ مایل را طی کرد تا ۵ رکورد پیست را در چند روز بشکند

۲۹ سپتامبر ۲۰۲۵، عکس از نویسنده: آتاروا گوساوی-یک سوپرکار در حال مسابقه در پیست-زینگر

هایپرکار ۲۱C زینگر در پنج روز متوالی پنج رکورد رسمی دور تولید را شکست و معیار جدیدی برای عملکرد و استقامت هایپرکارها تعیین کرد. این خودروی چاپ سه‌بعدی به عنوان بخشی از کمپین Gold Rush به این موفقیت دست یافت.

سفر ۱۰۰۰ مایلی (۱۶۰۹ کیلومتری) در سراسر کالیفرنیا در مستند «تب طلای کالیفرنیا» که برای اولین بار در مرکز سانست در کارمل-بای-د-سی، کالیفرنیا به نمایش درآمد، به تصویر کشیده شد. لوکا برینچوتی کارگردانی این مستند ۲۵ دقیقه‌ای را بر عهده دارد که در کانال یوتیوب زینگر قابل تماشا است.

لوکاس زینگر، مدیرعامل و بنیانگذار زینگر وسیلکِنز، گفت: «با کمپین تب طلای کالیفرنیا، ما قصد داریم عملکرد ابرخودروها را از نو تعریف کنیم. با در نظر گرفتن رکوردهای دور و استقامت جاده‌ای به طور یکسان.»

زینگر ۲۱C رکوردشکنی خود را در پارک مسابقه‌ای تاندرهیل آغاز کرد و با ثبت زمان ۱:۴۸.۳۰، ۳.۳۹ ثانیه از رکورد قبلی خود کمتر کرد. در روز دوم در پیست مسابقه‌ای سونوما، با ثبت زمان ۱:۳۵.۰۵، رکورد جدیدی را ثبت کرد و ۰.۷۰ ثانیه از رکورد قبلی خود کمتر بود.

روز بعد در لاگونا سکا، 21C با عبور از پیچ افسانه‌ای، زمان 1:24.39 را ثبت کرد که 0.36 ثانیه سریع‌تر بود. روز چهارم در ویلو اسپرینگز به دقت مطلق نیاز داشت و خودرو با زمان 1:19.73 و کاهش 1.35 ثانیه‌ای، رکورد را شکست.

ایستگاه آخر، ترمال کلاب بود، جایی که 21C با زمان 2:03.17 همه را شگفت‌زده کرد و رکورد را به میزان قابل توجه 10.33 ثانیه بهبود بخشید. هر زمان دور توسط RaceLogic با استفاده از سیستم VBox GNSS و شاهدان شخص ثالث تأیید و تصدیق شد.

در مجموع، زینگر 21C 16.26 ثانیه از رکوردهای معیار کمتر بود.

جوئل میلر، راننده باسابقه توسعه زینگر که این خودرو را برای این چالش رانده بود، گفت: «وقتی تیم زینگر با من تماس گرفت و گفت پنج رکورد دور در پنج روز ثبت کرده‌ام، می‌دانستم که کار سختی خواهد بود.» او در ادامه با تأکید بر منحصر به فرد بودن این چالش گفت: «بردن ماشین مستقیماً از خیابان به پنج پیست با دماها و پیکربندی‌های مختلف، یک شاهکار شگفت‌انگیز است – چیزی که من هرگز نشنیده‌ام که سازنده دیگری به اندازه کافی جسور باشد تا آن را امتحان کند.»

این هایپرکار دو نفره با صندلی‌های دوتایی، از یک موتور V8 دو توربوشارژر داخلی با ظرفیت 2.9 لیتر و یک باتری 4.4 کیلووات ساعتی نیرو می‌گیرد و 1350 اسب بخار تولید می‌کند.

زینگر 21C رکوردشکن نیازی به ارتقاء پنهان نداشت – همان پیکربندی در هر دور، نیرو را تأمین می‌کرد. با حداکثر سرعت 253 مایل در ساعت (407 کیلومتر در ساعت)، این هایپرکار احتمالاً در طول کمپین پنج روزه خود به این رقم نزدیک شده است.

ساختار استاندارد به راحتی گرمای طاقت‌فرسا و تغییرات تنظیمات را تحمل کرد، در حالی که اجزای چاپ سه‌بعدی آن دوام قابل توجهی را نشان دادند.

لوکاس زینگر از کنار صحنه، شاهد شکل‌گیری چشم‌انداز خود بود. بنیانگذار و مدیرعامل، این تلاش را به عنوان ادای احترامی به اشتیاق کالیفرنیا به سرعت توصیف کرد.وی افزود: «ما می‌خواستیم آنچه یک هایپرکار می‌تواند انجام دهد را دوباره تعریف کنیم و تسلط بر پیست را با رانندگی روزانه ترکیب کنیم.»

وی ادامه داد: «این خودرو که اکنون به خوبی خود ثابت شده است، وسعت واقعی توانایی ما در زینگر را نشان می‌دهد.»

کمپین گلد راش کالیفرنیا اکنون به عنوان فصلی مستند از تلاش مداوم زینگر برای آزمایش محدودیت‌های مهندسی هایپرکار شناخته می‌شود.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *