
نوشته استیون ملندز | 8 ژانویه 2025
چگونه می توان یک ابتکار ایده پردازی را از سکوی پرتاب و به مدار خارج کرد؟
در TD Bank، برنامه نوآوری داخلی iD8 از زمان آغاز به کار خود در سال 2019، دهها هزار ایده را جمعآوری کرده – و هزاران ایده را اجرا کرده است. تضمین پایداری با پاداش دادن و به رسمیت شناختن شرکت کنندگان؛ و اینکه چگونه معیارهای موفقیت با این برنامه تکامل یافته است. بانک عمومی TD ریشه های خود را به سال 1955 بازمی گرداند و دفتر مرکزی آن در تورنتو، کانادا قرار دارد.
این مصاحبه بخشی از ابتکار تحقیقاتی جدید ما، ساختن نوآوری به یک قابلیت پایدار است.
مسئولیت های من شامل رهبری برنامه iD8 است. این اساساً یک برنامه جمع سپاری داخلی بانک است. همکاران را بدون توجه به نقششان قادر میسازد تا ایدههای بزرگ یا کوچکی را درباره چگونگی بهتر کردن چیزی و نحوه نوآوری ارائه دهند.
iD8 به طور رسمی در سال 2019 راه اندازی شد، اما اشکال مختلف این برنامه در واقع حتی زودتر شروع شد، گاهی اوقات با نام های مختلف. این یک برنامه مردمی بود که در مناطق مختلف بانک شروع شد، به ویژه زمانی که صحبت از کسب و کارهایی است که بیشترین تعامل را با مشتریان دارند. آنها بیشترین ایدهها را در مورد اینکه چه کاری میتوانیم برای بهبود تعامل با مشتری انجام دهیم، داشتند.
ایده ها می توانند تغییرات فرآیند، ساده سازی فرآیندها یا حذف موانع برای مشتریان باشند. به عنوان مثال، اگر برخی از تراکنشها در حال حاضر نیاز به مراجعه مشتریان به شعبه دارند، به آنها اجازه میدهد این تراکنشها را از راه دور انجام دهند.
ما یک راه حل فناوری داریم که کارمندان را قادر می سازد ایده های خود را ارائه دهند. آنها عنوانی را ارائه می دهند و ایده و فایده آن را توصیف می کنند (در زمان، تلاش یا پول صرفه جویی می شود). در قسمت پشتی، متخصصان در رشتههای مختلف کسبوکار، ایدهها را ارزیابی میکنند، ایدههایی را که برجسته هستند اولویتبندی میکنند و برای اجرای آنها با خطوط مختلف کسبوکار کار میکنند. ما پلتفرم فنی را در سال 2024 به Planbox در حال حاضر HYPE Innovation به روز کردیم، که امکان همکاری بیشتر بین مشاغل را فراهم می کند.
ما واقعاً بر نوآوری مبتنی بر چالش تکیه کرده ایم. اگرچه ما هنوز ایدههای باز را در اختیار کارمندان قرار میدهیم، اما هر خط کسبوکار از چالشهای مختلفی برای مشکلاتی که واقعاً میخواهند حل کنند حمایت میکند. یک شروع بسیار واضح وجود دارد و شما چالش را مثلاً یک ماه اجرا میکنید، و ایدههای برنده را تعیین میکنید و پیش میروید و آنها را اجرا میکنید. این یک تغییر بازی برای ما بوده است.
نوآوری مبتنی بر چالش این توانایی را برای کسب و کار فراهم می کند تا مشکلاتی را که واقعاً می خواهند حل کنند را حل کند.
نوآوری مبتنی بر چالش این توانایی را برای کسب و کار فراهم می کند تا مشکلاتی را که واقعاً می خواهند حل کنند را حل کند. زیبایی نوآوری باز در این است که میتوانید ایدههایی را پیدا کنید که نمیدانستید وجود دارند و آن نوآوری را ادامه دهید، و اکثر ایدهها هنوز از نوآوری باز سرچشمه میگیرند. هنگامی که نوآوری مبتنی بر چالش به میان می آید، هر رهبر تجاری می تواند تصمیم بگیرد که چه چیزی او را در شب بیدار نگه می دارد. شما یک بیانیه مشکل را مطرح می کنید، و سپس از استعدادها در سراسر شرکت برای حل آن چالش خاص استفاده می کنید، و این توانایی را دارید که از دیدگاه های مختلف به آن نگاه کنید. شما محدود به اجرای یک راه حل نیستید.
ما یک چالش در سطح سازمانی در مورد بهترین روش برای حمایت از افراد دارای معلولیت داشتیم و ایدههای زیادی به وجود آمد. چالش ها واقعاً می توانند هر چیزی باشند. چالشهایی را دیدهام که به شدت حول اتوماسیون برای آسانتر کردن زندگی همکاران، تحریککننده مشتری و سواد مالی متمرکز شدهاند. مشکل می تواند هر چیزی در زیر نور خورشید باشد – فقط یک اولویت بزرگ برای کسب و کار است.
ما متوجه شدهایم که یکی از مؤلفههای حیاتی نوآوری، پاداش دادن و شناسایی مشارکتکنندگان است – ارائهکنندگان ایده و سایر مشارکتکنندگان در برنامه، مانند قهرمانی که در انتهای کار با شرکای خود برای اولویتبندی ایدهها و اجرای ایدهها کار میکند. اینها همه نقشهای حیاتی هستند و برای حفظ آن فرآیند و افزودن سوخت به آتش، مهم است که پاداشها و به رسمیت شناختن آنها وجود داشته باشد و به طور مداوم مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که مردم احساس میکنند دیده میشوند و از آنها قدردانی میشود. افراد می توانند به طور ذاتی انگیزه داشته باشند تا مشارکت کنند، اما داشتن این انگیزه بیرونی نیز بسیار مهم است.
ما با تک تک کسب و کارها کار می کنیم تا مشکلی را که می خواهند حل کنند بیان کنیم. ایجاد مشکل، تفسیر مناسب، و تعیین پارامترهای پیرامون چالش – مدت زمان، انتظارات و تعهداتی که کسب و کار به شرکت کنندگان خواهد داد، زمان و انرژی زیادی می طلبد. یکی از بدترین چیزهایی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که یک نفر چالشی را اجرا کند و هیچ ارتباطی در مورد اتفاقی که با آن ایده ها می افتد وجود ندارد. شما می توانید ببینید که چگونه می تواند به راحتی p را بی انگیزه کند.
مردم برای جلوگیری از این امر، ما با کسبوکار کار میکنیم تا تعهد آنها به اجرای ایده، زمانبندی برآورد شده برای اجرا و برنامه ارتباطی برای شرکتکنندگان را مشخص کنیم. ما همچنین به شناسایی پاداش یا شناخت تیم یا فرد برنده کمک می کنیم.
ما با هم کار می کنیم تا مطمئن شویم یک چالش به درستی مدیریت می شود و در مراحل مختلف حرکت می کند. هنگامی که کسب و کارها چند چالش را پشت سر بگذارند، مستقل تر می شوند. با این حال، هر چالش کمی متفاوت است، و ما اینجا هستیم تا کمک کنیم.
به عنوان یک سازمان، ما میخواستیم جامعه را از نظر نحوه اجرای نوآوری تغذیه و دنبال کنیم، زیرا زمانی که این تلاشها شروع شد، این یک رویکرد مردمی بود. ما بهترین شیوهها را از برنامههای مختلف مختلف گرفتهایم، و همچنین به دنبال درک بیرونی هستیم تا بفهمیم چگونه برنامه را به بهترین شکل تغییر دهیم.
زمانی که ما برای اولین بار شروع کردیم، یک معیار کلیدی تعداد ارسالها بود زیرا تعامل با کیفیت را نشان میداد. با بلوغ برنامه، نرخ اجرا به یک معیار کلیدی تبدیل شد…
معیارها با تکامل برنامه تغییر می کنند. زمانی که ما برای اولین بار شروع کردیم، یک معیار کلیدی تعداد ارسالها بود زیرا تعامل با کیفیت را نشان میداد. همانطور که برنامه به بلوغ رسید، نرخ اجرا به یک معیار کلیدی تبدیل شد – نرخ تبدیل از نظر نشان دادن آن ایده ها. ما همچنین بیشتر به سمت ارزش نوآوری گرایش داریم. نکته دیگری که می خواهید به آن نگاه کنید این است که آیا در حال حل مشکلاتی هستید که واقعاً می خواهید حل کنید. شما می توانید بسیاری از مشکلات بزرگ را حل کنید، اما اگر آنها برای سازمان شما اولویت ندارند، ممکن است منابع و تلاش خود را صرف چیزی کنید که ممکن است اولویت اصلی نباشد.
ما می خواهیم به بهبود آن سطح از نوآوری ادامه دهیم و همکاران بیشتری را به مشارکت و مشارکت به روش های مختلف تشویق کنیم. ما همچنین میخواهیم در مورد نقش هوش مصنوعی فکر کنیم، خواه تقسیم ایدهها، اولویتبندی آنها به روشی کارآمدتر، یا یافتن بینش در مورد ایدههای ارائهشده.