نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

23 بهمن 1403 12:19 ق.ظ

صنعت خودروسازی اروپا برای آینده ای پایدار آماده می شود

صنعت خودروسازی اروپا برای آینده ای پایدار آماده می شود

31 ژانویه 2025-صنعت خودروسازی اروپا-© shutterstock/FTiare

صنعت خودروسازی اروپا در برهه‌ای حساس قرار دارد، با تغییراتی که آینده آن را شکل می‌دهد.با درک اهمیت این بخش برای رشد اقتصادی، اشتغال و نوآوری، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفتگوی راهبردی را در مورد آینده صنعت خودروسازی اروپا آغاز کرده است.این ابتکار با هدف تقویت همکاری میان رهبران کلیدی صنعت، سیاستگذاران و ذینفعان برای رسیدگی به چالش‌های مبرم و تضمین رونق بلندمدت این بخش است.

فون در لاین توضیح داد: «صنعت خودروسازی اروپا در لحظه‌ای حساس به سر می‌برد و ما چالش‌های پیش روی آن را تصدیق می‌کنیم. به همین دلیل است که ما برای رسیدگی به آنها به سرعت اقدام می کنیم. سوال اساسی که باید با هم به آن پاسخ دهیم این است که برای رها کردن قدرت نوآورانه شرکت‌هایمان و تضمین یک بخش خودرویی قوی و پایدار، هنوز چه چیزی را از دست می‌دهیم.امروز آغاز گفت‌وگویی است که به ما کمک می‌کند تا تغییرات پیش رو را طی کنیم. نتیجه این گفتگو یک برنامه اقدام جامع خواهد بود که در 5 مارس ارائه خواهیم کرد.این برنامه اقدام مسیر روشنی را ترسیم می کند تا اطمینان حاصل شود که صنعت ما می تواند در اروپا رشد کند و در صحنه جهانی با موفقیت رقابت کند.

ستونی از اقتصاد اروپا

صنعت خودروسازی اروپا نقشی محوری در موفقیت اقتصادی در سراسر این قاره دارد.این بخش با استخدام بیش از 13 میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم، تقریباً 1 تریلیون یورو تولید ناخالص داخلی تولید می کند که آن را به یکی از بزرگترین مشارکت کنندگان در اقتصاد اروپا تبدیل می کند.

فراتر از تاثیر مالی، این صنعت سنگ بنای تحرک است و وسایل نقلیه ایمن، نوآورانه و رقابتی جهانی را تولید می کند که هم به شهروندان و هم به مشاغل خدمت می کند.با این حال، این صنعت حیاتی دوره‌ای از دگرگونی سریع را تجربه می‌کند که ناشی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی، الزامات پایداری و تغییر پویایی بازار است.

همانطور که اروپا به سمت آینده ای سبزتر و دیجیتالی تر حرکت می کند، بخش خودرو باید قوانین در حال تحول، افزایش رقابت جهانی و تقاضا برای نوآوری های پیشرفته را دنبال کند.

برنامه اقدام استراتژیک برای صنعت خودرو

با شناسایی فوریت این چالش ها، فون در لاین برنامه عملی را سفارش داده است که توسط کمیسر تزیتزیکوستاس در 5 مارس ارائه می شود.

این طرح جامع اقدامات استراتژیک را برای حمایت از انعطاف‌پذیری و رشد صنعت خودروسازی اروپا ترسیم می‌کند. اهداف اولیه بر تضمین دسترسی به استعدادها و منابع، هدایت نوآوری های فناورانه و ایجاد یک چارچوب نظارتی پایدار متمرکز است.

پرداختن به کمبود مهارت و تقویت توسعه نیروی کار برای برآورده ساختن نیازهای تولید خودروهای نسل بعدی بسیار مهم است. تشویق تحقیق و توسعه در وسایل نقلیه الکتریکی، رانندگی خودران، و تحول دیجیتال نیز نقشی کلیدی در حفظ مزیت رقابتی اروپا ایفا خواهد کرد.علاوه بر این، ایجاد سیاست‌های قابل پیش‌بینی و عمل‌گرایانه از رشد صنعت حمایت می‌کند و در عین حال استانداردهای زیست‌محیطی و ایمنی را حفظ می‌کند.

گفتگوی فراگیر و تصمیم گیری مشترک

توسعه برنامه اقدام بر اساس یک فرآیند شفاف و فراگیر است. یک بحث در سطح بالا قبلاً انجام شده است و 22 بازیگر کلیدی از بخش خودرو را برای شناسایی مناطق فوری برای مداخله گرد هم آورده است.این بحث ها بر نیاز به یک زمین بازی برابر جهانی، پرداختن به رقابت از بازارهای بین المللی و تقویت موقعیت اروپا به عنوان یک رهبر در تولید خودرو تاکید کرده است.

تسهیل انتقال پاک نیز یک اولویت است که مستلزم سرمایه‌گذاری سریع در زیرساخت‌های EV و استراتژی‌های کاهش انتشار است.

ساده‌سازی مقررات یکی دیگر از حوزه‌های تمرکز است که هدف آن ساده‌سازی مقررات موجود برای ایجاد محیط کارآمدتر و مناسب‌تر برای کسب‌وکار برای خودروسازان و تامین‌کنندگان است.

برای اطمینان از مشارکت گسترده، کمیسیون اروپا یک رایزنی عمومی را راه اندازی کرده است که از همه ذینفعان، از جمله کارشناسان صنعت، سیاست گذاران و عموم مردم دعوت می کند.علاوه بر این، چهار رشته کاری موضوعی برای هدایت بحث ها در مورد موضوعات کلیدی ایجاد شده است:

 کمیسر هوکسترا بر استراتژی‌های حمایت از تغییر این بخش به سمت انرژی پایدار و کاهش انتشار نظارت خواهد کرد.

 کمیسیونر Séjourné بر تقویت کل زنجیره تامین خودرو، از مواد خام تا محصولات نهایی تمرکز خواهد کرد.

 کمیسر Virkkunen بحث‌هایی را در مورد پیشرفت تحرک هوشمند، دیجیتالی‌سازی و ادغام هوش مصنوعی در وسایل نقلیه رهبری خواهد کرد.

 کمیسیونر Minzatu به توسعه نیروی کار، آموزش و چالش های بازار کار در صنعت خواهد پرداخت.

پارلمان اروپا و شورا نقش فعالی در شکل‌دهی گفت‌وگوی راهبردی خواهند داشت و در طول این فرآیند به طور منظم با آنها مشورت خواهد شد. تعامل آنها تضمین خواهد کرد که اقدامات ارائه شده با اهداف سیاستی گسترده تر و چارچوب قانونی اروپا هماهنگ است.

واکنش صنعت

بخش خودرو اروپا به طرح های اتحادیه اروپا واکنش مثبت نشان داده است. اعضای انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) بر نیاز همه تولیدکنندگان و تامین کنندگان با حضور صنعتی قابل توجه در اروپا برای مشارکت فعال در بحث های آینده تاکید کرده اند.

آنها می گویند که چشم انداز منحصر به فرد بخش کارهای سنگین باید در تمام رشته های کاری موضوعی ادغام شود. ACEA با کمیسران مربوطه در سراسر این حوزه های موضوعی همکاری خواهد کرد تا ورودی های حیاتی را در برنامه اقدام آتی ارائه دهد.

اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز و رئیس ACEA، افزود: صنعت خودرو اتحادیه اروپا به طور کامل متعهد است و از نظر اقتصادی در انتقال به سمت تحرک آلایندگی صفر سرمایه گذاری می کند.اما تنها راه برای موفقیت این انتقال، تبدیل آن به یک تحول مبتنی بر بازار و تقاضا است. برنامه عملیاتی آتی باید بر همین اساس ساخته شود.

“بررسی واقعیت توافق سبز اروپایی فعلی ما را کند نمی کند، بلکه با رفع تنگناها و ارائه انعطاف پذیری های لازم، این انتقال را پیش می برد.”

نقشه راه برای بخش خودرویی پر رونق

همانطور که اروپا به سمت آینده ای تمیزتر و از نظر فناوری پیشرفته تر حرکت می کند، صنعت خودرو باید برای رقابت در صحنه جهانی تکامل یابد.

گفت‌وگوی راهبردی، همراه با برنامه اقدام آتی، گامی مهم در جهت تضمین ادامه رشد، نوآوری و پیشروی صنعت خودروسازی اروپا در بازار جهانی است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *