نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 آذر 1403 6:59 ق.ظ

درس های فراموش شده ادوارد دمینگ

درس های فراموش شده ادوارد دمینگ

3 جولای 2019-چارلز هلند

در 24 ژوئن 1980، NBC News یک مطلب 90 دقیقه ای با عنوان “اگر ژاپن می تواند، چرا ما نمی توانیم؟” منتشر کرد. از نزدیک به شکاف رو به رشد بهره وری بین دو کشور و تضاد شدید در کیفیت کالاهای تولیدی نگاه کرد. و جرقه جنبشی با کیفیت را در آمریکا برانگیخت.در مرکز اپیزود دکتر دبلیو ادواردز دمینگ قرار داشت. دمینگ نشان خود را در ژاپن با آموزش روش های آماری به صنعت ژاپن از سال 1950 نشان داد. او در آنجا با ایجاد جایزه دمینگ که سالانه به یک شرکت شایسته برای بیش از 60 سال گذشته اهدا می شد، موفق شد.

پس از پخش گزارش NBC در سال 1980، روش های دکتر دمینگ شروع به جلب توجه شرکت های بزرگ آمریکا کرد و او به نیروی محرکه انقلاب کیفیت در اینجا تبدیل شد. من از سال 1983 تا زمان مرگش در سال 1993 با دکتر دمینگ همکاری نزدیک داشتم. او از من دعوت کرد تا در یک سری سمینارهای چهار روزه در سراسر کشور به او کمک کنم. این یکی از بزرگترین افتخارات حرفه ای من بود.

بنابراین، دکتر دمینگ در مورد وضعیت تولید امروز ایالات متحده چه فکر می کند؟ شکی در ذهن من نیست که او ناامید شود. پس از پیشرفت قابل توجه در دهه های 1980 و 1990، شرکت های آمریکایی به آموزه های دکتر دمینگ پشت کردند. این شواهدی است که من می بینم:

از دست دادن ثبات هدف برای بهبود محصولات یا خدمات … نگرش “در این سه ماه از من یک قهرمان بساز” در اکثر C-suits وجود دارد که مانع از پیشرفت طولانی مدت شرکت می شود. از سوی دیگر، مدیران ژاپنی همچنان به اهمیت تلقی بهبود فرآیند به عنوان یک هدف بلند مدت ادامه می دهند. به همین دلیل است که لکسوس 2000 من با 265000 مایل مسافت همچنان قوی است.

مدیران ارشد تا حد زیادی بی سواد هستند وقتی صحبت از بهبود فرآیند می شود… در برنامه های کسب و کار و MBA در مقطع کارشناسی امروز، تکنیک های آماری اساسی که دکتر دمینگ پذیرفته است نادیده گرفته می شود و به ندرت با بالا رفتن مدیران از نردبان به این کمبود پرداخته می شود. ناراحت کننده است که گزارش دهیم اکثر مدیران عامل ایالات متحده حتی از فلسفه یا کار دمینگ آگاه نیستند.

هنگام حل مسائل بهره وری، نیروی کار محلی از معادله خارج می شود… دمینگ تاکید کرد که نیروی کار در کف کارخانه، کلید درک و حل مشکلات تولید است. شرکت‌های امروزی به طور فزاینده‌ای کیفیت را به «متخصصان جدید»، شش سیگما یا گروه‌های تجزیه و تحلیل کسب‌وکار ارائه می‌کنند. این گروه از فعالیت های روزمره حذف شده است که به طور قابل توجهی مانع از توانایی آنها در یافتن راه حل های معنادار می شود.

ذهنیت «فقط پیشنهاد خود را برای ما بفرستید» … دمینگ تولیدکنندگان را تشویق کرد تا «به عمل اعطای کسب و کار به تنهایی پایان دهند» و «با کار با یک تامین کننده مجموع هزینه را به حداقل برسانند». اکثر شرکت‌های آمریکایی در جهت مخالف حرکت کرده‌اند و مرتباً فروشنده‌ها را بر اساس تخفیف‌ها به جای کیفیت تغییر می‌دهند.

تعمیر و نگهداری تأسیسات پاشنه آشیل آمریکاست… کارخانه‌های تولیدی ایالات متحده قدیمی‌تر هستند و تجهیزات قدیمی‌تری نسبت به بسیاری از رقبای بین‌المللی ما دارند و تعمیر و نگهداری تأسیسات در پایین‌ترین سطحی است که تا به حال دیده‌ام. این یک مشکل جدی از نظر “تایم کار” و بهره وری کلی ایجاد می کند. دکتر دمینگ وحشت زده خواهد شد.

درگزارش NBC، دکتر دمینگ به این نتیجه رسید که 85 درصد از تمام مشکلات تجاری ناشی از مدیریت است. اگر امروز هنوز زنده بود، گمان می‌کنم به ما می‌گفت که این تعداد تقریباً یکسان است. پیام دمینگ امروز به اندازه سال 1980 مرتبط است. کسانی که گذشته را فراموش می کنند محکوم به تکرار آن هستند.

دکتر چارلز هالند موسس و مدیرعامل QualPro است، یک شرکت مشاوره بهبود فرآیند که در سال 1982 تأسیس شد.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *