نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 شهریور 1403 12:46 ق.ظ

ترمینال جدید فرودگاه توسکانی یک تاکستان روی پشت بام خواهد داشت.

ترمینال جدید فرودگاه توسکانی یک تاکستان روی پشت بام خواهد داشت.

اندی کوربلی -3 سپتامبر 2024-ترمینال بین المللی فرودگاه فلورانس – اعتبار، معماران رافائل وینولی.

ترمینال جدید فرودگاه فلورانس با بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به قبل، بام سبز و باغ انگور خواهد داشت.

ایتالیایی‌ها علاقه زیادی به سبز کردن ساختمان‌های خود دارند، که نمونه‌ی شاخص Bosco Verticale در میلان است.

برای جشن گرفتن میراث خود به عنوان یکی از پایتخت های شراب جهان، فرودگاه بین المللی Amerigo Vespucci در فلورانس دارای تاکستانی به مساحت هشت هکتار (19 هکتار) در بالای سقف طولانی و شیب دار خود است.

یک شرکت  محلی و معتبر انگورها را برداشت و سقف سبز تاکستان را مدیریت می کند، و برداشت محصول نیز در محل در انباری در محوطه فرودگاه انجام می شود.

ذهن خلاق پشت این پروژه معماران Rafael Viñoly هستند، یک شرکت آمریکایی که وظیفه طراحی مجدد ترمینال بین المللی را به عنوان بخشی از بازسازی برای تغییر جهت باند فرودگاه موجود که به اندازه کافی کوتاه است و تحت تأثیر تپه های مجاور قرار می گیرد، بر عهده داشت.

سازه های خطی بتن پیش ساخته حاوی خاک و آبیاری برای حفظ تاکستان است و توسط شبکه ای از ستون های انشعاب، الهام گرفته از انگورهایی که نگه می دارند، در بالا نگه داشته می شوند.ستون ها بیشتر قسمت های پایانه را سایه می اندازند که به کاهش انرژی حاصل از گرمایش کمک می کند. نورگیرها این مناطق را با نور طبیعی پر می کنند.

این سطح عظیم، که ترمینال فرودگاه را با مشاهده از کلیسای برونلسکی و سایر نقاط دیدنی برجسته در شهر پنهان می کند، نه تنها به عنوان نقطه عطفی جدید برای آینده پایدار شهر عمل می کند، بلکه به عنوان نمادی از سنت ها، تاریخ و نوآوری ها عمل می کند.

رومان وینولی، مدیر معماران رافائل وینولی، در صحبت با CNN گفت که فناوری مبدل حرارتی با استفاده از خواص حرارتی خاک تعبیه شده در سقف بالا، امکان گرمایش و سرمایش کم انتشار را فراهم می کند.

او می‌گوید: «در تابستان، زمانی که باید فضای داخلی فضا را خنک کنید، تبادل گرما را به آن توده زمین انجام می‌دهید. “این دما را برای مدت بسیار طولانی به طور موثر حفظ می کند، به طوری که وقتی زمستان فرا می رسد و شما نیاز به گرم کردن فضای داخلی دارید، می توانید دوباره تبادل حرارتی انجام دهید و گرما را از آن خاک بیرون بکشید و آن را در ترمینال قرار دهید.”

Buone Notizie توضیح می‌دهد که بام‌های سبز در ایتالیا سابقه‌ای به دوران روم‌ها دارند، زمانی که پوشش Domus Aurea در نزدیکی کولوسئوم در رم در باغ‌ها پوشیده شده بود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *