نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 شهریور 1403 7:55 ب.ظ

جنگل های نروژ نسبت به یک صد سال بیش از سه برابر شده است

جنگل های نروژ نسبت به یک صد سال بیش از سه برابر شده است

اندی کوربلی -3 سپتامبر 2024-عکس از Robert Bye, Unsplash

طبق یک گزارش جدید، در طول صد سال گذشته، اندازه جنگل های نروژ سه برابر شده است.

اندازه آنها فقط در 40 سال گذشته دو برابر شده است، که این گزارش ادعا می کند که به دلیل CO2 بیشتر و دمای گرمتر در نروژ نسبت به دهه های گذشته است.

این بررسی که توسط آمار نروژ منتشر شده است، یازدهمین فهرست ملی جنگل‌های زمینی است که در این کشور انجام می‌شود، که در سال 1905 به استقلال کامل از سوئد دست یافت. خبرگزاری Forskning ادعا می‌کند که نروژ اولین دولت ملی روی زمین بود که چنین نظرسنجی را انجام داد. – که پوشش جنگلی را با متر مکعب تنه درخت اندازه گیری کرد.

امروزه بیش از 1 میلیارد متر مکعب، یا حدود یک 30م حجم آب دریاچه مید (چه به چشم انداز کمک کند) در نروژ وجود دارد.

بررسی آمار نروژ نشان می‌دهد که رشد جنگل‌ها برای کل قرن بیستم و بیشتر قرن بیست و یکم ادامه داشت، اما به دلیل اینکه نهال‌های صنوبر کاشته شده توسط دانش‌آموزان مدرسه در دهه 1960 اکنون کاملاً بالغ شده‌اند و در برخی موارد شروع به مردن یا مرگ می‌کنند، کاهش یافته است. وارد شده است.

از مجموع 47 میلیون تن دی‌اکسید کربنی که نروژ در سال گذشته در جو منتشر کرد، 18 میلیون تن توسط جنگل‌ها جذب شد. اما از آنجایی که تعداد بیشتری از درختان متولد شده در دهه های 1940، 50 و 60 به بلوغ می رسند، کارایی آنها در بیرون کشیدن این CO2 کاهش می یابد.

جنگل ها تقریباً هر چیزی را که یک جامعه مدرن قرن بیست و یکم نیاز دارد فراهم می کند. آنها فواره هایی از مواد خام، مهندسان منظر هستند که از غرق شدن مواد مغذی ترین خاک ها در دریا جلوگیری می کنند، زمینه های پرورش تنوع زیستی که می توان برای غذا، داروها و موارد دیگر برداشت کرد، و این کلید را در ذهن انسان ارائه می کنند. دری به گذشته مان – زمانی که زندگی وحشی داشتیم و همه چیز به چشم انداز وابسته بودیم.

به این ترتیب آنها منابع بی پایانی از تفریح ​​و به سادگی ابزاری عالی برای مدیریت استرس در زمانی هستند که مغز وحشی ما باید با فشارهای دنیای مدرن کنار بیاید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *