نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 شهریور 1403 7:24 ب.ظ

دومین الماس بزرگ دنیا در بوتسوانا کشف شد

دومین الماس بزرگ دنیا در بوتسوانا کشف شد

-24 اوت 2024 -الماس لوکارا -دومین الماس بزرگی که تاکنون کشف شده است، هفته گذشته در بوتسوانا پیدا شد.

لوکارا دایموند، یک شرکت کانادایی، سنگ عظیم 2492 قیراطی را در معدن Karowe پیدا کرد، جایی که آنها فناوری اشعه ایکس را در جستجوی خود به کار گرفته بودند.این الماس بزرگترین الماس گزارش شده در بیش از یک قرن است، از زمانی که “الماس کولینان” در آفریقای جنوبی در سال 1905 کشف شد و 3106 قیراط اندازه داشت. آن یکی به تکه جواهراتی برش داده شد که برخی از آنها بخشی از جواهرات تاج بریتانیا را تشکیل می دهند.

این سنگ عظیم با وزن حدود یک پوند (هنوز نامش فاش نشده) این هفته در بوتسوانا به نمایش گذاشته خواهد شد و کشف آن به تامین مالی برنامه های آموزشی حیاتی و مراقبت های بهداشتی در منطقه آفریقا کمک خواهد کرد.

یک انتشار خبری لوکارا می‌گوید این «کشف قابل توجه» توسط فناوری انتقال اشعه ایکس Mega Diamond Recovery این شرکت که در سال 2017 برای شناسایی و حفظ الماس‌های بزرگ و با ارزش نصب شده بود، شناسایی و بازیابی شد.

آخرین “اکتشاف تاریخی” به فهرست قابل توجهی از یافته های مهم دیگر از معدن می پیوندد، از جمله یکی با 1758 قیراط و دیگری با 1109 قیراط.

ویلیام لمب، رئیس لوکارا گفت: «ما از بازیابی این الماس خارق‌العاده 2492 قیراطی خوشحالیم.این نه تنها نشان دهنده ثروت بی نظیری است که در خاک بوتسوانا یافت می شود، بلکه همچنین نشان دهنده پیشرفت چشمگیری است که این کشور در توسعه صنعت الماس خود به نفع شهروندان خود داشته است.”

این کشور بزرگترین تولید کننده الماس در جهان است و جواهرات 80 درصد صادرات بوتسوانا و یک سوم درآمد آن از نظر ارزش را تشکیل می دهند. در سال‌های اخیر، این کشور برای اجرای استانداردهای زیست‌محیطی دقیق و به حداکثر رساندن تأثیر مثبت آن بر جوامع محلی، با این صنعت همکاری کرده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *