نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 شهریور 1403 8:14 ب.ظ

تحقیقات نشان می دهد که علم به طور فزاینده ای به نوآوری کمک می کند

تحقیقات نشان می دهد که علم به طور فزاینده ای به نوآوری کمک می کند

04 جولای 2024 -نوشته مارتین گریناکر-دانشکده بازرگانی و اقتصاد دانشگاه بازل. اعتبار عکس: دانشگاه بازل

بر اساس تحلیل جدید مرکز اقتصاد و تجارت بین‌الملل دانشگاه بازل، تحقیقات علمی پایه به طور فزاینده‌ای باعث نوآوری می‌شود.

محققان سوئیسی اعداد ثبت اختراعات اعطا شده توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در طول 40 سال گذشته را کاهش دادند و دریافتند که تقریباً 30٪ از مواردی که در دهه گذشته اعطا شده اند حداقل یک مقاله علمی را ذکر کرده اند، در حالی که در اوایل دهه 1980 حدود 7٪ بود. . آنها می گویند که این به درجه بالاتری از انتقال دانش اشاره دارد.

کریستین روتزر، معاون رئیس دانشگاه بازل، گفت که این تحقیق با بحث های جاری در مورد ارزش بودجه عمومی علم در سوئیس انجام شده است. در ماه مارس، دولت فدرال بودجه آموزش، تحقیق و نوآوری را به میزان 500 میلیون فرانک (516 میلیون یورو) برای سال‌های 2025-2028 کاهش داد. بسیاری از کشورهای دیگر از جمله فرانسه و هلند نیز با کاهش بودجه عمومی مواجه هستند.

“خوب، شما می توانید بر روی منافع عمومی جهانی علم سواری رایگان کنید. اما ما نشان می‌دهیم که این فقط مربوط به حوزه علم نیست، بلکه به نوآوری نیز سرایت می‌کند. روتزر به Science|Business گفت: برای بدست آوردن یک فضای نوآوری عالی به یک فضای علمی عالی نیاز دارید. او گفت، اما اغلب اوقات، سیاستمداران تحقیق را تنها به عنوان هزینه می بینند.

او دو توضیح ممکن برای افزایش تعداد پتنت ها با استناد به مقالات علمی ارائه می دهد. او گفت: «از یک طرف، یافتن ایده‌های جدید برای نوآوری ممکن است سخت‌تر باشد، بنابراین برای به دست آوردن ایده باید بیشتر به علم تکیه کنید. “همچنین ممکن است علم به شما بسیار بیشتر از گذشته ارائه دهد.”

در میان کشورهای مورد مطالعه، سوئیس بالاترین نسبت ثبت اختراع مبتنی بر علم را داشت که احتمالاً به دلیل بخش قوی علوم زیستی است و پس از آن بریتانیا و ایالات متحده قرار دارند.

روتزر این تحلیل را در مجموعه ای از پنج پست لینکدین در مورد اهمیت علم برای نوآوری منتشر کرد. در مرحله دوم، او و تیمش به این نتیجه رسیدند که پتنت‌هایی که ارتباط نزدیکی با تحقیقات علمی دارند، احتمالاً نوآوری‌هایی با تأثیرگذاری بالا هستند، که آنها را به عنوان 10 درصد برتر ثبت اختراعات جهان در یک سال و یک فناوری معین تعریف می‌کنند.

با تقریباً 15٪ از اختراعات مبتنی بر علم که در این دسته قرار می گیرند، در مقایسه با کمتر از 9٪ برای سایر اختراعات، آنها استدلال می کنند که علم نقش کلیدی در ایجاد نوآوری هایی دارد که بر جامعه تأثیر می گذارد.

بخش سوم داده ها را بر اساس صنعت تجزیه می کند و نشان می دهد که این روند به ویژه در زمینه های مهندسی قابل توجه است. این نشان می دهد که ادغام تحقیقات پایه در این زمینه ها می تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد. در مقابل، زمینه‌هایی مانند مواد شیمیایی و دارویی در حال حاضر به شدت به علم برای نوآوری تکیه می‌کنند که نتیجه آن تفاوت کمتری است.

همچنین نشان داده شده است که پتنت های مرتبط با علم در ایالات متحده تأثیر بیشتری نسبت به سایر نقاط جهان دارند، که تیم بازل آن را به پیوندهای قوی بین دانشگاه ها و صنعت ایالات متحده و فرهنگ کارآفرینی که به جذب استعدادهای برتر از سراسر دنیا به آنها کمک می کند نسبت می دهد..

اندازه گیری تأثیر علم بر نوآوری و فناوری های جدید بسیار دشوار است. این سوال در مرکز بحث‌ها پیرامون برنامه تحقیقاتی بعدی اتحادیه اروپا، برنامه چارچوب 10 قرار دارد. درخواست‌هایی برای رویکرد استراتژیک‌تر به نوآوری، با تمرکز بر فناوری‌های کلیدی برای رقابت‌پذیری اروپا وجود دارد، اما دانشمندان برای نشان دادن به نمونه‌هایی مانند واکسن‌های mRNA اشاره می‌کنند. اهمیت تحقیقات پایه در هدایت نوآوری آینده

این تحلیل جدید به دنبال تحقیقات قبلی اقتصاددانان آلمانی مارتین واتزینگر و مونیکا اشنیتزر است که نشان می‌دهد پتنت‌هایی که مستقیماً مبتنی بر علم هستند به طور متوسط ​​2.9 میلیون دلار ارزشمندتر از پتنت‌هایی در همان زمینه هستند که با علم ارتباطی ندارند.

ویلیام برنز، مشاور سیاست های علمی و تحقیقاتی در Science Think Tank می گوید که افزایش اختراعات مبتنی بر علم تعجب آور نیست. او به Science|Business گفت: «ما برای حداقل 40 سال سیاست‌های زیادی داشتیم که علم اخیر را به نوآوری هدایت می‌کردند، مانند «دانشگاه کارآفرین».

برنز گفت، در حالی که علم برای نوآوری مهم است، نقش پیشرفت های اخیر را نباید اغراق کرد. به نظر نمی رسد که نوآوری کاملاً بر علم اخیر متکی باشد. این متکی بر علم قدیمی، آزمون و خطا، شانس، فرضیه های نادرست، حدس ها، نبوغ و بسیاری از فرآیندهای نامشخص دیگر است […] در پایان، هیچ کس واقعاً نوآوری را درک نمی کند، تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که ایده های مختلف سیاستی را امتحان کنیم و ببینیم آیا آنها کمک می کنند یا خیر. “

دانشگاه بازل تصمیم گرفت تا کنون یافته های خود را فشرده کند به این امید که مخاطبان گسترده تری از دنیای تجارت و سیاست را جلب کند، اما تیم همچنین در حال برنامه ریزی برای انتشار یک مقاله علمی عمیق تر است. روتزر گفت: “ما اکنون علاقه مندیم ببینیم که آیا داشتن یک پایگاه علمی داخلی برای ایجاد نوآوری مهم است یا خیر.”

سوئیس در حال حاضر در حال مذاکره برای پیوستن به Horizon Europe است و مذاکره کنندگان قصد دارند تا پایان تابستان به توافقی دست یابند تا امکان دسترسی کامل به این برنامه برای تماس ها در سال 2025 فراهم شود.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *