
۲۲ دسامبر ۲۰۲۵، آتاروا گوساوی -دو قطار سریعالسیر در یک ایستگاه.ویکیمدیا کامنز
به گفتهی وزارت حمل و نقل کره جنوبی ، توسعهی فناوریهای اصلی برای یک قطار سریعالسیر نسل بعدی به پایان رسیده است.پیشبینی میشود قطار مورد بحث با سرعت ۲۲۹ مایل در ساعت (۳۷۰ کیلومتر در ساعت) کار کند و به دومین قطار سریعالسیر جهان تبدیل شود.
این قطار که EMU-370 نام دارد، دارای طراحی فنی است که قادر به دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۳ مایل در ساعت (۴۰۷ کیلومتر در ساعت) است. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، طبق اعلام این وزارتخانه، این موتور تحت یک برنامه ملی تحقیق و توسعه (R&D) توسعه یافته است.
دولت قصد دارد تولید اولین خودروها را از سال آینده آغاز کند و عملیات آزمایشی را از سال ۲۰۳۰ آغاز کند و انتظار میرود پس از سال ۲۰۳۱ تجاریسازی شود.
این پروژه شش فناوری اصلی، از جمله یک موتور کششی پرسرعت و اقداماتی برای کاهش مقاومت در حال حرکت را ارائه داد. موتور تازه توسعهیافته از طریق یک طراحی بهینه و با راندمان بالا به ۵۶۰ کیلووات رسید.
این طراحی شامل کوچکسازی، ادغام با چگالی بالا از اجزای کلیدی، خنککننده بهبود یافته و عایقبندی پیشرفته است. این موتور ۴۷.۴ درصد افزایش خروجی نسبت به موتور موجود KTX-Cheongryong با قدرت ۳۸۰ کیلووات را نشان میدهد.
مهندسان با طراحی جلویی نرمتر و کاهش برآمدگی واحد تهویه مطبوع پشت بام، مقاومت در حال حرکت را در مقایسه با KTX-Cheongryong بیش از ۱۰ درصد کاهش دادهاند.
پایداری و راحتی مسافر نیز بهبود یافت، به طوری که شتاب ارتعاش جانبی از طریق طراحی بهینه سیستم تعلیق با استفاده از فنرهای بادی و میراگرها در بوژی برقی بیش از 30 درصد کاهش یافت.با اصلاح ساختارهای اکسترود شده بدنه واگن برای کف و دیوارههای جانبی، صدای داخلی 2 دسیبل کاهش یافت، در حالی که فناوریهای عایق هوا و عایق صدا، امکان بومیسازی تولید راهروهای هوابند را فراهم کردند.
به موازات آن، استانداردهای ارزیابی عملکرد و تأیید ایمنی برای تجهیزات بدنه واگن، سیستمهای حرکتی، ترمز، نیروی محرکه و سیگنالینگ ایجاد شد.
پس از تجاریسازی، EMU-370 از نظر سرعت عملیاتی به عنوان دومین قطار سریعالسیر جهان رتبهبندی خواهد شد. این قطار پس از قطار CR450 چین که در حال حاضر با سرعت 249 مایل در ساعت (400 کیلومتر در ساعت) در حال انجام عملیات آزمایشی است، پیش از آنکه در سال 2027 به بهرهبرداری تجاری برسد، راهاندازی خواهد شد.
به گفته این وزارتخانه، کشورهای بزرگی مانند فرانسه، آلمان و ژاپن در حال حاضر خدمات ریلی پرسرعت را با سرعت حدود 199 مایل در ساعت (320 کیلومتر در ساعت) ارائه میدهند.
این پروژه که توسط موسسه تحقیقات راهآهن کره رهبری میشود، از آوریل 2022 تا دسامبر 2025 ادامه داشت و هفت سازمان دولتی و خصوصی در آن مشارکت داشتند. طبق گفته این وزارتخانه، کل سرمایهگذاری به حدود 15.23 میلیون دلار رسید.
یک مقام ارشد اوکراینی با اشاره به تخصص سئول در راهآهن پرسرعت، حمل و نقل هوشمند و فناوریهای انرژی سبز به عنوان حیاتی برای تحول زیرساختهای آینده اوکراین، گفت: کره جنوبی میتواند به عنوان یک «شریک استراتژیک» در بازسازی اوکراین جنگزده ظاهر شود.
اولکسی کولبا، معاون نخست وزیر اوکراین در امور مرمت و وزیر توسعه جوامع و سرزمینها، گفت که این کشور با ویرانی در مقیاسی مواجه است که از زمان جنگ جهانی دوم در اروپا دیده نشده است، به طوری که بیش از ۳۰۰۰۰۰ ساختمان آسیب دیده یا ویران شده و هزینههای بازسازی بخش حمل و نقل به تنهایی ۷۸ میلیارد دلار آمریکا تخمین زده میشود.
کولبا در جریان یک سفر کاری اخیر به سئول، با مقامات بانک صادرات-واردات کره و صندوق همکاری توسعه اقتصادی (EDCF) دیدار کرد تا در مورد گزینههای تأمین مالی برای خرید پیشنهادی ۲۰ قطار برقی پرسرعت ساخت کره توسط اوکراین گفتگو کند.












