نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

27 آذر 1404 1:12 ب.ظ

کامیون‌های بدون آلایندگی آماده هستند، اما اروپا نه

کامیون‌های بدون آلایندگی آماده هستند، اما اروپا نه

۱۰/۰۹/۲۰۲۵ – نوشته‌ی کریستین لوین، رئیس هیئت مدیره خودروهای تجاری ACEA و مدیرعامل گروه تراتون و اسکانیا

کریستین لوین، رئیس هیئت مدیره خودروهای تجاری ACEA و مدیرعامل گروه تراتون و اسکانیا، استدلال می‌کند که مسیر نظارتی فعلی اتحادیه اروپا، تولیدکنندگان کامیون و اتوبوس اروپا را در معرض شکست قرار می‌دهد. او خواستار نتایج ملموس از گفتگوی استراتژیک برای بخش خودرو است.

در حالی که اروپا در مورد آینده صنعت خودروسازی خود بحث می‌کند، یک واقعیت باید در اولویت و مرکز توجه باشد: کامیون‌ها و اتوبوس‌ها ستون فقرات اقتصاد اروپا هستند. هر روز، آنها کالاها و خدمات ضروری را به صدها میلیون شهروند و کسب‌وکار ارائه می‌دهند. آنها همچنین در قلب جاه‌طلبی‌های اقلیمی قاره ما قرار دارند.

صنعت ما تاکنون میلیاردها دلار در خودروهای بدون آلایندگی (ZEV) سرمایه‌گذاری کرده است. امروزه، ما می‌توانیم برای همه نیازهای حمل و نقل راه‌حل ارائه دهیم.با این حال، با وجود آمادگی صنعت، مسیر نظارتی فعلی پیش رو، ما را در معرض خطر شکست قرار می‌دهد. دلیل آن ساده است: بیشتر شرایط لازم برای این گذار، امروز فراهم نیست.

طبق اهداف فعلی CO2 2030، سهم بازار ZEVها باید از حدود 3.5 درصد امروز به حداقل 35 درصد در کمتر از پنج سال افزایش یابد. این جهش ده برابری تحت هر شرایطی بلندپروازانه خواهد بود، اما بدون سطوح حیاتی زیرساخت‌ها و سیاست‌های منسجمی که واقعاً این گذار را هدایت می‌کنند، غیرممکن خواهد بود.

اتصالات کافی به شبکه همچنان چالش برانگیز است، قیمت‌های شارژ رقابتی، هزینه‌های کاربران جاده‌ای مبتنی بر CO2 و مشوق‌های هدفمند یا به تأخیر افتاده‌اند یا تحت فشار سیاسی شدید قرار دارند. حتی قوانین اساسی، مانند دستورالعمل وزن و ابعاد، هنوز در انتظار تصویب هستند. اقدام ملموس و فوری از سوی گفتگوی استراتژیک مورد نیاز است.

به همین دلیل است که گفتگوی استراتژیک کمیسیون اروپا باید اقدام ملموس و فوری برای تولیدکنندگان خودروهای تجاری اروپا انجام دهد. بخش ما در حال حاضر در حال تحویل خودروها است. اما اگر سایر قطعات پازل در جای خود قرار نگیرند، ما اهداف 2030 را از دست خواهیم داد. و بگذارید واضح بگویم: این یک شکست مهندسی نیست؛ بلکه یک شکست سیاست است.

در چارچوب مقررات اروپا، سازندگان کامیون و اتوبوس تنها بازیگرانی هستند که در معرض جریمه‌های سنگین عدم رعایت قوانین قرار می‌گیرند، اگرچه موفقیت این گذار به بسیاری دیگر نیز بستگی دارد: تأمین‌کنندگان انرژی، اپراتورهای زیرساخت، شرکت‌های حمل و نقل و اپراتورهای حمل و نقل و از همه مهمتر، سیاست‌گذاران.

بدون بهبود سریع، ما در معرض جریمه‌های سنگین برای شرایطی خارج از کنترل خود قرار می‌گیریم. این نه منصفانه است و نه هوشمندانه.

ما قهرمانان واقعی جهانی و رهبران بازار در اکثر مناطق جهان هستیم. با به تعویق انداختن این گذار، اروپا نه تنها اهداف بی‌طرفی اقلیمی خود را به خطر می‌اندازد، بلکه رهبری جهانی یکی از رقابتی‌ترین صنایع خود را نیز تضعیف می‌کند.بنابراین، ما از کمیسیون اروپا می‌خواهیم که همین حالا اقدام کند و:

بررسی مقررات HDV CO2 را نه در سال ۲۰۲۷، بلکه همین حالا، تسریع بخشد. این بررسی اولیه باید اطمینان حاصل کند که وابستگی‌های متقابل در صنعت حمل و نقل و لجستیک به طور کامل در این مقررات منعکس شده است.

ارزیابی دقیقی از وضعیت شرایط مساعد برای این بخش و اجرای واقع‌بینانه آن در تمام کشورهای عضو انجام دهد: از زیرساخت‌های شارژ و هیدروژن گرفته تا ظرفیت شبکه، برابری هزینه ZEV و مشوق‌های هدفمند طرف تقاضا.

با ما در جریان‌های کاری اختصاصی متمرکز بر گذار صنعت خود همکاری کنید تا راه‌حل‌ها متناسب با چالش‌های منحصر به فردی که با آن روبرو هستیم، تنظیم شوند و سازندگان کامیون و اتوبوس اروپا بتوانند از رهبری جهانی خود دفاع کنند.

ما کاملاً متعهد به پیشبرد گذار به سمت بی‌طرفی اقلیمی و همراه کردن بخش حمل و نقل جاده‌ای با خود هستیم. اما تعهد به تنهایی بدون سیاست‌های حمایتی که با فوریت و واقع‌گرایی ما مطابقت داشته باشند، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

جهان در حال تماشای این است که آیا اروپا می‌تواند در حمل و نقل پایدار پیشرو باشد و در عین حال رقابت‌پذیری خود را حفظ کند. بیایید با تبدیل این گفتگوی استراتژیک به یک نقطه عطف، ثابت کنیم که می‌توانیم.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *