نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

25 آذر 1404 2:15 ب.ظ

چین اولین کاروان ریلی بی‌سیم جهان را که محموله‌ای به طول ۳.۵ برج ایفل حمل می‌کرد، آزمایش کرد.

چین اولین کاروان ریلی بی‌سیم جهان را که محموله‌ای به طول ۳.۵ برج ایفل حمل می‌کرد، آزمایش کرد.

۹ دسامبر ۲۰۲۵، سوجیتا سینها- دوربین مداربسته/یوتیوب -اتصال مجازی می‌تواند با اجازه دادن به قطارها برای تنظیم سرعت در زمان واقعی، فاصله ترمز را کاهش دهد.

چین یک آزمایش بزرگ فناوری راه‌آهن انجام داد و نشان داد که چگونه یک سیستم کنترل بی‌سیم جدید می‌تواند مدت زمان حرکت قطارهای باری در سراسر کشور را تغییر دهد.این آزمایش در راه‌آهن بائوشن در مغولستان داخلی انجام شد و اولین باری بود که چین چندین قطار باری سنگین را بدون استفاده از هیچ اتصال‌دهنده فیزیکی به یک کاروان واحد متصل کرد.

در طول آزمایش، هفت قطار باری با هم حرکت کردند و بار ترکیبی ۳۸۵۸۰ تن آمریکایی (۳۵۰۰۰ تن) را حمل می‌کردند. رسانه‌های دولتی تأکید کردند که این وزن بیش از سه برابر وزن برج ایفل است.

هر قطار حدود ۵۵۱۲ تن آمریکایی (۵۰۰۰ تن) بار حمل می‌کرد و در فاصله‌ای که کاملاً از طریق سیگنال‌های بی‌سیم کنترل می‌شد، حرکت می‌کرد. این فاصله به صورت بلادرنگ تنظیم می‌شد و به قطارها اجازه می‌داد بسیار نزدیک‌تر از آنچه که قوانین ایمنی سنتی معمولاً اجازه می‌دهند، بمانند.

این سیستم کنترل توسط شرکت انرژی شنهوا چین به همراه سایر شرکای داخلی توسعه داده شده است. این سیستم برای همگام‌سازی شتاب و ترمز در تمام قطارها طراحی شده است تا کاروان بتواند بدون اتصالات مکانیکی با خیال راحت حرکت کند.

شبکه تلویزیونی دولتی CCTV چین گزارش داد که این سیستم فاصله ترمز مورد نیاز بین قطارهای باری بزرگ را کاهش داده است.

چین دهه‌هاست که به طور پیوسته ظرفیت راه‌آهن باری خود را افزایش می‌دهد. به گزارش چاینا دیلی، این کشور در سه فصل اول سال جاری بیش از ۳.۳۱ میلیارد تن آمریکایی (۳ میلیارد تن) بار را از طریق راه‌آهن حمل کرده است.

در عین حال، چین در حال گسترش ارتباطات ریلی خود با سایر مناطق نیز هست. قطار سریع‌السیر راه‌آهن چین اکنون به بسیاری از مقاصد در اروپا و آسیا متصل می‌شود و کالاها را در مسافت‌های طولانی حمل می‌کند.

ساخت خطوط ریلی جدید برای پاسخگویی به تقاضای رو به افزایش بار، پرهزینه است. یک مقاله تحقیقاتی که دو سال پیش در مجله ریاضیات توسط دانشمندان دانشگاه مرکزی جنوبی منتشر شد، گفت که راه‌حل‌هایی مانند قطارهای طولانی‌تر یا کاهش فواصل زمانی بین قطارها می‌تواند به صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها کمک کند.

سیستم بی‌سیم جدید با فراهم کردن امکان حرکت ایمن قطارهای بیشتر در همان مسیرها، در این استراتژی جای می‌گیرد.قطارهای مورد آزمایش با استفاده از یک سیستم کنترل گروهی کاملاً مبتنی بر ارتباط بی‌سیم کار می‌کردند.

رسانه‌های دولتی گفتند که این سیستم سرعت نسبی و فاصله بین قطارها را مدیریت می‌کرد و به آنها کمک می‌کرد تا به سرعت به هرگونه تغییر در حرکت پاسخ دهند. با این تنظیمات، قطارها می‌توانستند بدون پیوندهای فیزیکی مورد استفاده در عملیات ریلی سنتی، شتاب بگیرند، ترمز کنند و آرایش خود را حفظ کنند.

قطارهای باری معمولی باید فاصله زیادی بین یکدیگر داشته باشند زیرا بارهای سنگین‌تر و سرعت بالاتر به معنای فاصله ترمز طولانی‌تر است. سیستم اتصال مجازی آزمایش شده در چین ممکن است با فراهم کردن امکان تطبیق فوری قطارها با تغییرات سرعت، این فاصله را کاهش دهد.این امر باعث ایجاد فضای بیشتر برای قطارهای بیشتر در همان مسیر بدون ساخت خطوط ریلی جدید یا تکیه بر واحدهای باری تکی بسیار سنگین می‌شود.

شرکت انرژی چین شنهوا، بخشی از گروه بزرگتر CHN Energy، مدتی است که برای رسیدن به این نقطه عطف تلاش می‌کند. این شرکت در اوایل امسال دو کاروان ریلی سبک‌تر را به عنوان بخشی از توسعه سیستم آزمایش کرد.

در ماه اوت، CHN Energy توضیح داد که «این فناوری با بهره‌گیری از ارتباطات قطار به زمین و قطار به قطار، از یک حالت کنترل دو بعدی استفاده می‌کند که سرعت نسبی و فاصله مطلق را ادغام می‌کند و امکان عملیات نزدیک به هم پویا را فراهم می‌کند.»

این شرکت همچنین گفت که این سیستم می‌تواند ظرفیت گلوگاه یک ایستگاه را افزایش دهد، که به تعداد قطارهایی که می‌توانند وارد یا از منطقه ایستگاه خارج شوند اشاره دارد.

CHN Energy در ماه اوت افزود که این دستاورد، چین را به اولین کشوری تبدیل کرده است که «سیستم‌های کنترل عملیات قطار گروهی را مدیریت می‌کند».

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *