نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

23 آبان 1404 8:58 ب.ظ

اولین باتری تقویت‌شده‌ خودروی برقی هیبریدی جهان با تعریف هوش مصنوعی

اولین باتری تقویت‌شده‌ خودروی برقی هیبریدی جهان با تعریف هوش مصنوعی

۹ نوامبر ۲۰۲۵، بویان استویکوفسکی -خودروساز چینی Xpeng با معرفی مدل جدید P7+ با باتری ۴۹.۲ کیلووات‌ساعت، خط تولید EREV خود را گسترش می‌دهد.

Xpeng در حال آماده‌سازی برای گسترش خط تولید سدان برقی خود با معرفی مدل جدید P7+ EREV است که مجهز به باتری لیتیوم آهن فسفات ۴۹.۲ کیلووات‌ساعت است و برد الکتریکی خالص با رتبه‌بندی CLTC حدود ۲۰۲ مایل را ارائه می‌دهد.

در کنار این، این شرکت همچنین در حال به‌روزرسانی نسخه‌های باتری-الکتریکی P7+ موجود خود در بازار چین است. سری جدید خودروهای برقی (BEV) دو گزینه باتری ارائه می‌دهد – ۶۱.۷ کیلووات ساعت و ۷۴.۹ کیلووات ساعت – که بسته به پیکربندی، برد رانندگی بین ۳۶۷ تا ۴۵۰ مایل را ممکن می‌سازد.

این به‌روزرسانی‌ها، استراتژی گسترده‌تر Xpeng را برای تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود در هر دو بخش هیبریدی و کاملاً برقی، و تأمین نیازهای مختلف مشتریان و در عین حال تقویت موقعیت خود در بازار چین، برجسته می‌کند.

خودروی P7+ EREV دارای موتور الکتریکی ۲۴۱ اسب بخاری و افزایش‌دهنده برد ۱.۵ لیتری خواهد بود.

نیروی محرکه P7+ EREV آینده، یک سیستم افزایش‌دهنده برد است که یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۱۰ کیلووات (۱۴۸ اسب بخار) را با یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۸۰ کیلووات (۲۴۱ اسب بخار) ترکیب می‌کند. این سیستم در کنار هم، عملکرد هیبریدی روان و شتاب قوی را ارائه می‌دهد و خودرو قادر به دستیابی به حداکثر سرعت حدود ۱۲۴ مایل در ساعت است. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که بین کارایی و دینامیک رانندگی تعادل برقرار کند و برد را بدون به خطر انداختن عملکرد، افزایش دهد.

شرکت Xpeng با رونمایی از سیستم سوپرالکتریک Kunpeng خود در نوامبر گذشته، رسماً وارد بازار خودروهای برقی با برد افزایش‌یافته شد. این پلتفرم که بر اساس معماری پیشرفته کاربید سیلیکون ۸۰۰ ولتی ساخته شده است، یک بسته باتری 5C “AI”، یک درایو الکتریکی کواکسیال کاربید سیلیکون هیبریدی و یک افزایش‌دهنده برد بسیار کارآمد را در خود جای داده است.

به گفته این شرکت، این سیستم با سر و صدای عملیاتی بسیار کم، تنها ۱ دسی‌بل، به عملکرد فوق‌العاده‌ای دست می‌یابد که نشان‌دهنده تمرکز Xpeng بر نوآوری فناوری و تجربه رانندگی بهبودیافته است.

سیستم Kunpeng که برای استقامت و کارایی ساخته شده است، برد الکتریکی خالص چشمگیر ۲۶۷ مایل و در رانندگی ترکیبی تا ۸۷۰ مایل را ارائه می‌دهد. هنگام استفاده از شارژ سریع، باتری را می‌توان تنها در ۱۲ دقیقه تا ۸۰٪ شارژ کرد، یا تقریباً یک مایل برد در ثانیه اضافه می‌شود.

P7+ که سال گذشته در چین عرضه شد، توسط Xpeng به عنوان اولین خودروی تعریف‌شده با هوش مصنوعی در جهان توصیف می‌شود. این مدل، طراحی بهبود یافته را با ویژگی‌های هوشمند و مبتنی بر هوش مصنوعی ترکیب می‌کند که از طریق جدیدترین معماری نرم‌افزاری این شرکت، تجربه رانندگی و داخل خودرو را بهبود می‌بخشد.

Xpeng P7+ سیستم پیشرفته ADAS مبتنی بر هوش مصنوعی داخلی را به عنوان استانداردی در کل خط تولید معرفی می‌کند که پلتفرم داخلی XOS 5.4 این شرکت را در کنار راهکار بصری هوش مصنوعی Hawkeye به نمایش می‌گذارد.

سیستم Hawkeye دو دوربین 8 مگاپیکسلی را با رادارهای موج میلی‌متری و اولتراسونیک ترکیب می‌کند و درک برد-برد و دقت بالایی را ارائه می‌دهد که در طیف وسیعی از شرایط نوری و آب و هوایی، از نور کم تا کنتراست بالا، عملکرد قابل اعتمادی دارد.

در همین حال، XOS 5.4 به طور قابل توجهی تعامل انسان مانند را بهبود می‌بخشد و موفقیت در تغییر خط را 53٪ و قابلیت‌های کنترل انحراف را 155٪ افزایش می‌دهد که نشان‌دهنده تمرکز Xpeng بر فناوری رانندگی هوشمندتر و ایمن‌تر است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *