نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 آبان 1404 1:34 ب.ظ

سفر با  قطار جدید تختخواب‌شو از سوئیس به سوئد

سفر با  قطار جدید تختخواب‌شو از سوئیس به سوئد

۳۱/۱۰/۲۰۲۵ – نوشته ربکا آن هیوز

این پروژه در حال حاضر منتظر تصویب پارلمان سوئیس است. در صورت دریافت چراغ سبز، این سرویس سه بار در هفته و از اواسط آوریل سال آینده اجرا خواهد شد. قطار شبانه جدید، بازل، کپنهاگ و مالمو را به هم متصل می‌کند.

شرکت راه‌آهن فدرال سوئیس (SBB) از برنامه‌های خود برای قطار شبانه جدید رونمایی کرد که از بازل به کپنهاگ در دانمارک و مالمو در سوئد سفر خواهد کرد.

سخنگوی این شرکت گفت که این سرویس جدید «سفرهای سازگار با آب و هوا به شمال اروپا را حتی قابل دسترس‌تر می‌کند» و افزود که «تقاضای رو به رشد برای حمل و نقل پایدار و فرامرزی را برآورده می‌کند».

یورو نایت سه بار در هفته در هر دو جهت حرکت خواهد کرد و اولین سرویس قرار است در ۱۵ آوریل ۲۰۲۶ حرکت کند.

طبق گزارش SBB، قطار خواب‌آلود ساعت ۵:۳۵ بعد از ظهر روزهای چهارشنبه، جمعه و یکشنبه از بازل حرکت خواهد کرد. این سفر ۱۶ ساعت طول خواهد کشید و ساعت ۹:۳۵ صبح به مالمو خواهد رسید.

این قطار مسافتی حدود ۱۴۰۰ کیلومتر را طی خواهد کرد. در طول مسیر، در فرایبورگ (برایسگاو)، کارلسروهه، مانهایم، فرانکفورت (اصلی) جنوب و هامبورگ در آلمان و پادبورگ، کولدینگ، اودنسه، هویه تاستراپ و فرودگاه کپنهاگ در دانمارک توقف خواهد داشت.

به دلیل محدودیت‌های زمانی، این سرویس در ایستگاه مرکزی کپنهاگ توقف نخواهد داشت، اما مسافران می‌توانند با استفاده از قطار شهری S-Bahn در حدود ۱۵ دقیقه از هویه تاستراپ یا فرودگاه کپنهاگ به پایتخت دانمارک برسند.

این قطار خواب‌ قادر خواهد بود حدود ۳۵۰ مسافر را در واگن‌های خواب‌آلود، کوپه‌ای و صندلی‌دار جای دهد.

انتظار می‌رود بلیط‌های سرویس EuroNight از ۴ نوامبر به فروش برسند.

قطارهای شبانه به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین راه‌های سفر در سراسر اروپا هستند. اما پیشرفت آنها به دلیل مشکلات هزینه‌های بالای جاری متوقف شده است.

اخیراً، اپراتور راه‌آهن ملی اتریش، ÖBB، اعلام کرد که قطارهای شبانه‌اش که پاریس را به وین و برلین متصل می‌کنند، پس از قطع بودجه توسط دولت فرانسه، از اواسط دسامبر متوقف خواهند شد.

پیشنهاد قطار خواب جدید از سوئیس به سوئد هنوز در دست بررسی است زیرا این شرکت راه‌آهن در انتظار تأیید حمایت مالی دولت است.

دولت سوئیس ۴۷ میلیون فرانک سوئیس (۵۰.۶ میلیون یورو) تا سال ۲۰۳۰ برای حمایت از خدمات قطارهای شبانه بین‌المللی به عنوان بخشی از قانون CO2 اختصاص داده است که هدف آن نصف کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای این کشور در ۵ سال آینده است. با این حال، این قانون هنوز باید در جلسه زمستانی پارلمان تصویب شود.

در صورت عدم تصویب بودجه، SBB می‌گوید به مشتریان اطلاع داده و بلیط‌هایی را که قبلاً رزرو شده‌اند، بازپرداخت خواهد کرد.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *