نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 شهریور 1404 2:21 ب.ظ

خودروهای برقی به نیروگاه‌های سیار تبدیل می‌شوند: نیسان به حل بحران انرژی سیلیکون ولی کمک می‌کند

خودروهای برقی به نیروگاه‌های سیار تبدیل می‌شوند: نیسان به حل بحران انرژی سیلیکون ولی کمک می‌کند

۱۱ سپتامبر ۲۰۲۵، عکس از نویسنده: جورجینا جدیکوفسکا-خط تولید نسل بعدی خودروهای تمام برقی نیسان.

شرکت بزرگ خودروسازی ژاپنی نیسان اخیراً یک طرح آزمایشی جدید خودرو به شبکه (V2G) را برای تأمین برق زیرساخت‌های برق تحت فشار سیلیکون ولی راه‌اندازی کرده است، جایی که تقاضا در شبکه به دلیل افزایش سریع مراکز داده مبتنی بر هوش مصنوعی در حال افزایش است.

این طرح آزمایشی با همکاری ChargeScape، یک سرمایه‌گذاری مشترک مستقر در شهر نیویورک که متعلق به بی‌ام‌و، فورد و هوندا است، انجام می‌شود و بر ادغام خودروهای برقی در شبکه برق تمرکز دارد.

به گفته نیسان، این طرح آزمایشی توسط برنامه پشتیبانی شبکه سمت تقاضا (DSGS) کمیسیون انرژی کالیفرنیا، گزینه ۳، پشتیبانی می‌شود و در منطقه شرکت برق سیلیکون ولی (SVP) در حال انجام است.

ریچ میلر، معاون رئیس خدمات متصل به خودرو نیسان در ایالات متحده، گفت: “از طریق این همکاری، ما نشان می‌دهیم که چگونه وسایل نقلیه الکتریکی می‌توانند نیازهای الکتریکی جوامع ما را تقویت کرده و مزایای معناداری را برای رانندگان به ارمغان بیاورند.”

سیلیکون ولی، یک مرکز داده جهانی، در حال حاضر با افزایش تقاضای برق ناشی از رشد سریع هوش مصنوعی مواجه است. این افزایش، فشار قابل توجهی را بر شبکه‌های برق که برای مدیریت چنین بارهای شدیدی طراحی نشده‌اند، وارد می‌کند.

برای رسیدگی به این موضوع، سیلیکون ولی پاور، شرکت برق شهری سانتا کلارا، به برنامه آزمایشی جدید نیسان روی آورد تا به دنبال راه‌حل‌های نوآورانه برای افزایش تأمین برق و تضمین قابلیت اطمینان شبکه برای همه مشتریان باشد.

این شرکت در حال حاضر به بیش از ۶۰،۰۰۰ مشتری با نرخ برق ۳۶ تا ۵۹ درصد کمتر از جوامع همسایه خدمات ارائه می‌دهد. این شرکت همچنان تنها شرکت برق کاملاً یکپارچه و دولتی در سیلیکون ولی است. این شرکت زیرساخت تولید، انتقال و توزیع خود را مدیریت می‌کند.

این پروژه از انرژی ذخیره شده در باتری‌های خودروهای برقی نیسان در مرکز فناوری پیشرفته این شرکت در سیلیکون ولی استفاده خواهد کرد. شارژرهای دو طرفه Fermata Energy، تخلیه این انرژی به شبکه را در دوره‌های اوج تقاضا مدیریت خواهند کرد.

حمزه لمسادک، مدیرعامل Fermata Energy، اظهار داشت: “در Fermata Energy، ما نشان می‌دهیم که چگونه بهینه‌سازی V2X با هوش مصنوعی می‌تواند خودروهای برقی را به منابع شبکه هوشمند تبدیل کند.”

در همین حال، ChargeScape با شریک بازار خود Leap برای تخلیه برق از خودروهای نیسان و آزادسازی ظرفیت برای بارهای مرکز داده همکاری خواهد کرد. این طرح آزمایشی بخشی از طرح گسترده‌تر ChargeScape و Leap در زمینه نیروگاه مجازی کالیفرنیا است.

این طرح آزمایشی از ماموریت ChargeScape برای تسریع ادغام خودرو-شبکه پشتیبانی می‌کند و پایه و اساس برنامه‌های آینده V2G را در سراسر کالیفرنیا و فراتر از آن بنا می‌نهد. از طریق این طرح و سایر برنامه‌های ChargeScape، رانندگان خودروهای برقی شرکت‌کننده در این طرح، برای کمک به شبکه برق درآمد کسب خواهند کرد.

جوزف ولون، مدیرعامل ChargeScape، بر لزوم تطبیق سریع شبکه‌های برق با تقاضاهای انرژی مبتنی بر هوش مصنوعی تأکید کرد و آن را برای حفظ مزیت رقابتی آمریکا در مراکز فناوری مانند سیلیکون ولی ضروری خواند.

ولون توضیح داد: “ادغام باتری‌های خودروهای برقی نیسان در شبکه برق سیلیکون ولی، اولین گام حیاتی برای تقویت قابلیت اطمینان شبکه در درازمدت و پاداش دادن به رانندگان خودروهای برقی است که بخشی از راه‌حل هستند.”

در همین حال، جیسون مایکلز، مدیرعامل Leap، بر پتانسیل استفاده از خودروهای برقی موجود برای رفع چالش‌های فوری قابلیت اطمینان شبکه از طریق همکاری با ChargeScape تأکید کرد.

مایکلز فاش کرد: “فعال کردن این خودروها به عنوان منابع شبکه انعطاف‌پذیر و قابل توزیع، ابزاری متحول‌کننده برای کمک به شرکت‌های برق در مدیریت بارهای بالاتر و آزادسازی رشد اقتصادی است و در عین حال دلارها را به دست مصرف‌کنندگان بازمی‌گرداند.”

مدیرعامل در یک بیانیه مطبوعاتی نتیجه‌گیری کرد: “ما مشتاقانه منتظر گسترش همکاری خود با ChargeScape برای خدمت‌رسانی به جوامع بیشتر هستیم.”

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *