نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 شهریور 1404 10:48 ق.ظ

تاکسی هوایی برقی این شرکت آمریکایی در پروازی ۳۱ دقیقه‌ای، ۵۵ مایل پرواز کرد

تاکسی هوایی برقی این شرکت آمریکایی در پروازی ۳۱ دقیقه‌ای، ۵۵ مایل پرواز کرد

۱۹ آگوست ۲۰۲۵، عکس از نویسنده: سوجیتا سینها -هواپیمای نیمه‌شب آرچر در طول طولانی‌ترین پرواز خلبان‌دار خود تاکنون.

هواپیمایی آرچر گام دیگری در هوانوردی برقی برداشته است. این شرکت اعلام کرد که هواپیمای پرچمدار نیمه‌شب eVTOL آن، طولانی‌ترین پرواز خلبان‌دار خود تاکنون را به پایان رسانده است. این دستاورد تنها دو ماه پس از آغاز پروازهای آزمایشی خلبان‌دار آرچر حاصل می‌شود.

این پرواز رکوردشکن در سالیناس، کالیفرنیا، جایی که بسیاری از آزمایش‌های این شرکت انجام شده است، تکمیل شد.

این هواپیما به مدت ۳۱ دقیقه در هوا ماند و مسافت ۵۵ مایل را با یک خلبان طی کرد. آرچر این پرواز را به عنوان طولانی‌ترین پرواز خود تا به امروز معرفی کرد که هم برد و هم قابلیت اطمینان طراحی میدنایت خود را نشان می‌دهد.

این شرکت یکی از توسعه‌دهندگان پیشرو در صنعت eVTOL است و قصد دارد خدمات تاکسی هوایی را در آینده نزدیک عملیاتی کند.

اوایل تابستان امسال، آرچر همچنین با انتخاب شدن به عنوان ارائه‌دهنده انحصاری تاکسی هوایی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس، خبرساز شد.

پرواز آزمایشی اخیر بر حالت برخاست و فرود متعارف (CTOL) هواپیما متمرکز بود. در حالی که میدنایت می‌تواند برخاست و فرود عمودی (VTOL) را نیز انجام دهد، آرچر می‌خواست عملکرد هواپیما را در عملیات باند فرودگاه متعارف آزمایش کند.به گفته این شرکت، هواپیما در طول ماموریت با موفقیت عمل کرد.

در طول پرواز، میدنایت به حداکثر سرعت بالای ۱۲۶ مایل در ساعت رسید، مشابه آزمایش‌های خلبانی قبلی آن. آرچر همچنین اظهار داشت که در پروازهای اخیر، میدنایت توانسته حتی سریع‌تر پرواز کند و در الگوهای مختلف پرواز به سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت نزدیک شود. این اعداد نشان می‌دهد که چگونه این هواپیما به طور پیوسته به سمت قابلیت عملیاتی کامل در حرکت است.

اولین پرواز سرنشین‌دار در ماه ژوئن بر فراز سالیناس انجام شد. در آن زمان، میدنایت به سرعت ۱۲۵ مایل در ساعت و ارتفاع ۱۵۰۰ فوت رسید.

یونایتد ایرلاینز از روزهای اولیه یکی از بزرگترین حامیان آرچر بوده است. مایک لسکینن، مدیر ارشد مالی یونایتد ایرلاینز، در محل آزمایش کالیفرنیا حضور داشت تا شخصاً شاهد این پرواز مهم باشد.او هم از این دستاورد و هم از عملکرد بی‌صدای هواپیما، که یک مزیت کلیدی برای خدمات تاکسی هوایی شهری است، تمجید کرد.

آدام گلدستاین، بنیانگذار و مدیرعامل آرچر، نیز در مورد اهمیت این دستاورد صحبت کرد. او اظهار داشت: «من افتخار می‌کردم که در این پرواز با تیم روی باند فرودگاه بودم. عبور از مرز ۵۰ مایل با سرعت، گامی روشن دیگر به سوی تجاری‌سازی است که بلوغ برنامه ما را نشان می‌دهد.»

در حال حاضر، چهار خلبان آزمایشی به طور منظم به عنوان بخشی از کمپین صدور گواهینامه این شرکت، با هواپیمای Midnight پرواز می‌کنند. هر پرواز به Archer کمک می‌کند تا به دریافت تأییدیه از اداره هوانوردی فدرال (FAA) نزدیک‌تر شود، گامی حیاتی قبل از شروع هرگونه عملیات تجاری.

مسیر پیش روی Archer اکنون بر دریافت گواهینامه FAA در ایالات متحده و آماده شدن برای عملیات تجاری اولیه در خارج از کشور متمرکز است.

این شرکت پیش از این برنامه‌هایی را برای شروع پروازهای مسافربری در امارات متحده عربی اعلام کرده است، که به دنبال تبدیل شدن به یک قطب اولیه برای حمل و نقل هوایی شهری است.

با ثبت رکوردهای پروازی جدید و آزمایش مداوم در شرایط دنیای واقعی، Archer هواپیمای Midnight خود را به عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین eVTOL های در حال توسعه قرار می‌دهد. این پیشرفت همچنین باعث ایجاد اعتماد در بین سرمایه‌گذاران و شرکا می‌شود و نشان می‌دهد که عملیات تجاری دور از دسترس نیست.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *