نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 مرداد 1404 4:42 ق.ظ

نوآوری پایدار

نوآوری پایدار

مورد کاوی – سوئد

نوآوری پایدار یک ضرورت جهانی و یک استراتژی تجاری صحیح است. این امر با تسهیل استفاده مجدد از محصول و چرخه‌ای بودن، از رشد و سودآوری پشتیبانی می‌کند. همچنین تفکر جدید و توسعه مواد و استراتژی‌های جدید را تحریک می‌کند.

گذار به نوآوری پایدار در سطح بین‌المللی و ملی پشتیبانی می‌شود. در سال ۲۰۲۳ دو استاندارد جهانی پایداری صادر شد که «عصر جدیدی از افشای اطلاعات مرتبط با پایداری را در بازارهای سرمایه در سراسر جهان آغاز کرد».

 استانداردهای IFRS S1 و IFRS S2 با هدف بهبود اعتماد و اطمینان در افشای اطلاعات شرکت‌ها در مورد پایداری برای اطلاع‌رسانی در تصمیمات سرمایه‌گذاری تدوین شده‌اند.

گذار به یک اقتصاد کم کربن و پایدار نیازمند تغییر سیاست‌ها در سطح ملی و بین‌المللی، مشوق‌های نظارتی، سرمایه‌گذاری و نبوغ کارآفرینی است.

بنیاد استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) همچنین در توسعه آزمایشگاه نوآوری پایداری، مستقر در سنگاپور، شریک است. این آزمایشگاه قرار است با تقویت توسعه حرفه‌ای، آموزش، راه‌حل‌های عملی و تفکر نوآورانه، از شرکت‌ها برای برآورده کردن الزامات افشای پایداری در حال تحول خود حمایت کند.

در سطح ملی، سوئد متعهد شده است که تا سال 2045 به اولین کشور بدون سوخت فسیلی تبدیل شود. به عنوان بخشی از این سفر، این کشور شمال اروپا در حال ترویج “اقتصاد چرخشی” است – تولید، فروش و مصرف محصولات به گونه‌ای که تا حد امکان منابع طبیعی کمتری هدر رود.

این تعهد توسط بخش خصوصی سوئد پذیرفته شده است. از سال 2018، خرده‌فروش مد سریع H&M اقلام فرسوده را جمع‌آوری کرده تا به عنوان اقلام دست دوم بفروشد، در محصولات جدید استفاده مجدد کند یا برای مصارف جدید مانند عایق بازیافت کند. IKEA نیز در حال پیکربندی مجدد کل کسب‌وکار خود است تا تا پایان دهه، زباله‌ای تولید نکند. و این رویه برای کسب و کارها مفید است، چرا که استارت‌آپ‌های پایدار در سوئد بیش از ۵ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری جدید را به منطقه جذب می‌کنند.

نوآوری پایدار

رویکرد کل چرخه عمر به نوآوری، چالش‌هایی را برای کانال‌های تولید موجود به همراه دارد، اما به همان اندازه مواد جدید و فرصتی برای بازنگری در زنجیره‌های تأمین ایجاد می‌کند.

این حوزه از مدیریت نوآوری قرار است در سال‌های آینده اهمیت فزاینده‌ای پیدا کند و یکی از محورهای اصلی کنفرانس مدیریت تحقیق و توسعه باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *