نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

3 مرداد 1404 9:04 ب.ظ

بریتانیا برای بهبود اقتصاد نوآوری خود به خارج از کشور نگاه می‌کند

بریتانیا برای بهبود اقتصاد نوآوری خود به خارج از کشور نگاه می‌کند

03 ژوئیه 2025 -نوشته لولا لاوز-کاخ وست‌مینستر به عنوان محل ملاقات مجلس عوام و مجلس اعیان، دو مجلس پارلمان بریتانیا، عمل می‌کند. عکس‌ها: کامیرا / بیگ‌استاک

یک تحقیق در بریتانیا که به دنبال راه‌هایی برای بهبود اقتصاد نوآوری کشور است، برای مشاوره به کارشناسان خارجی مراجعه کرده است. شاهدانی از آلمان، سوئد و سنگاپور در ماه ژوئن در کمیته علوم و فناوری مجلس اعیان حاضر شدند و تجربیات خود و انتقادهای گاه به گاه صریح از رویکرد بریتانیا را به اشتراک گذاشتند.

برای پاتریک رز، مدیر نوآوری در اسپریند، آژانس فدرال آلمان برای نوآوری‌های نوآورانه، چالش این است که گزینشی عمل کنیم. او به کمیته گفت: «ما در پروژه‌هایی که معتقدیم بازار یا سرمایه‌گذاران در واقع این فناوری را به جلو می‌برند، درگیر نخواهیم شد.» این شفافیت، اسپریند را قادر می‌سازد تا به سرعت حرکت کند و با تزریق هدفمند سرمایه عمومی، «دره مرگ» بین نوآوری و بهره‌برداری را پر کند.

مدل اسپریند موفقیت‌آمیز تلقی می‌شود و در نتیجه، بودجه آن در حال افزایش است. رز گفت که در ابتدا با ۱ میلیارد یورو در طول ۱۰ سال، در حال حاضر ۲۵۰ میلیون یورو در سال جاری دارد و «انتظار می‌رود به دلیل قدرت اجرایی ما، سال آینده افزایش یابد.»

او گفت، این جایی بود که بریتانیا اغلب در آن کوتاهی می‌کرد. او به کمیته گفت: «در حالی که برنامه‌ریزی و استراتژی‌های شما در سراسر اروپا بی‌نظیر است، قدرت اجرایی شما افتضاح است. این جنبه کلیدی است: اینکه بتوانید به شرکت‌ها مراجعه کنید و آنها را قادر سازید تا فناوری‌ها را هدایت و آنها را مقیاس‌بندی کنند.»

وقتی از او خواسته شد که کار را گسترش دهد، به عنوان مثال شش مرکز زیست‌شناسی مصنوعی را که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ در موسسات مختلف تأسیس شده بودند، مثال زد. او گفت: «شما یک برنامه داشتید، اما با ادامه دادن و حمایت بیشتر از آنها، آن را اجرا نکردید.» «این چیزی است که شما نیاز دارید: آن حس فوریت و آن انگیزه برای حرکت به جلو.»

دارجا ایساکسون، مدیر کل آژانس نوآوری سوئدی وینووا، موافقت کرد و لزوم پذیرش شکست را به توصیه‌ای که به بریتانیا می‌دهد، اضافه کرد.

او گفت: «وقتی صحبت از جشن گرفتن شکست می‌شود، به این دلیل نیست که ضروری است، بلکه به این دلیل است که ثابت شده بهترین و کارآمدترین راه برای موفقیت است. این فقط یادآوری این است که چرا این سرمایه‌گذاری در ریسک‌پذیری بسیار مهم است.»

در پاسخ به سوالی در مورد موفقیت خود سوئد در بهره‌برداری از نوآوری، او به جایگاه خود به عنوان رهبر اروپایی، به ازای هر نفر، در تولید یونیکورن‌ها، استارت‌آپ‌هایی که به ارزشی بیش از ۱ میلیارد دلار می‌رسند، اشاره کرد.

او گفت: «دلایل این امر، با نگاهی به گذشته، برخی تصمیمات اولیه خوب در مورد سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها؛ توسعه زودهنگام بازار سرمایه؛ و اطمینان از اینکه هم نزدک استکهلم و هم صندوق‌های بازنشستگی سوئد به تدریج تخصیص‌ها را به سرمایه‌گذاری خطرپذیر و خصوصی گسترش داده‌اند، است.»

تأمین مالی کل اکوسیستم

تأمین مالی همچنین دغدغه اصلی آفتاب ماتور، مدیر عامل سرمایه‌گذاری‌های نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های فناوری‌های نوظهور در Temasek، یک شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در سنگاپور، بود.

او به کمیته گفت: «ما باید اطمینان حاصل می‌کردیم که بودجه به مکان‌های مناسب در بازار می‌رود.» «دره مرگ» برای سنگاپور بین نوآوری و بهره‌برداری نبود، بلکه بعداً بین دورهای تأمین مالی سری A و B بود. «ما انکوباتورها و شتاب‌دهنده‌های زیادی داشتیم، اما بودجه A و B را نداشتیم. ما وارد عمل شدیم و با تأمین مالی هفت یا هشت صندوق برای انجام این کار، کل اکوسیستم VC را تأمین مالی کردیم.»

گام بعدی، ایجاد سایر منابع سرمایه، نه فقط سهام، بلکه بدهی و تأمین مالی میان‌رده بود. او گفت: «ما چیزهای دیگری را راه‌اندازی کردیم که به اکوسیستم استارتاپ‌های نوآوری کمک می‌کرد، نه فقط بخش سهام.» «شما برای عملکرد به بخش‌های دیگر نیز نیاز دارید، همانطور که در ایالات متحده اتفاق افتاده است. سپس ما صندوق‌های رشد و صندوق‌های پیش از عرضه اولیه سهام (IPO) را راه‌اندازی کردیم و کل اکوسیستم را برای رسیدن به رویدادهای نقدینگی مورد نظر خود، سرمایه‌گذاری کردیم.»

او همچنین بر لزوم پاسخگویی تأکید کرد، و گفت که اغلب برای پیگیری پیشرفت سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهایی که قادر به بازگشت سریع مالی نیستند، به نقاط عطف فناوری نیاز است. او گفت: «پاسخگو نگه داشتن آنها در قبال این معیارها بسیار مهم بود تا مطمئن شویم که از طرف سرمایه، آن اثر تعادل را داریم.»

در نهایت، او به اهمیت تولید اطلاعات مستقل در مورد اکوسیستم نوآوری سنگاپور اشاره کرد، اطلاعاتی که به دلیل اینکه از طرف دولت می‌آید، «خوشبینانه به نظر نرسد».

ماتور در پایان گفت: «این موضوع در مورد [شفاف‌سازی] بازار تا حد امکان و کمک به مردم برای درک آنچه اتفاق می‌افتد، برای جذب تأمین‌کنندگان سرمایه خارجی و بنیانگذاران و استعدادهای مناسب برای آمدن به سنگاپور بود.»

این تحقیق قرار است تا ماه ژوئیه ادامه یابد.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *