نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 تیر 1404 7:24 ب.ظ

توسعه فناوری همیشه کارساز نیست .

توسعه فناوری همیشه کارساز نیست .

28 ژانویه 2021 -ریک بوهان -رون ژاک

این احتمال وجود دارد که تعداد کمی از ما خواننده منظم مجله انجمن استئوپاتی آمریکا باشیم. اما فروشنده Cleveland Plain در مورد نتایج تحقیقاتی که در یک بیمارستان محلی انجام شد گزارش داد که باید برای همه ما جالب باشد، صرف نظر از اینکه در چه صنعتی هستیم.

این یافته مهم است:

 [محققان] نشان دادند که برگزاری جلسات روزانه متمرکز بر ترخیص بیماران می‌تواند زمان بستری شدن در بیمارستان را برای مبتلایان به بیماری مزمن انسدادی ریه به میزان 67 درصد برای بیماران بین 40 تا 69 سال و 36 درصد برای افراد 70 سال به بالا کاهش دهد.»

به زبان آکادمیک در پاراگراف بالا این نکته وجود دارد که صرفاً برگزاری جلسات مکرر و منظم که بر یک موضوع مهم متمرکز بود منجر به بهبود قابل توجه و قابل اندازه گیری در عملکرد تیم شد. (کوتاه شدن مدت اقامت به بیماران کمک می کند زیرا مدت اقامت طولانی تر با افزایش نرخ عفونت همراه است. مدت اقامت کوتاه تر همچنین هزینه های کمتری را برای بیمار و بیمارستان به همراه دارد.)

همه ما به خواندن در مورد پیشرفت های بسیاری در فناوری و اینکه چگونه پایه های استراتژی تولید را متزلزل خواهند کرد، عادت کرده ایم. با این حال، نمونه‌های زیادی از فناوری‌های جدید را دیده‌ایم که بیش از حد امیدوارکننده و کم عرضه هستند. صدها میلیون دلار توسط سازمان های تولیدی برای تلاش های ناموفق برای بهبود استراتژی های فناوری خود هزینه شده است.

این به این معنی نیست که فناوری‌های پیشرفته هیچ نقشی در کمک به تولیدکنندگان برای مقابله با چالش‌های امروزی ندارند. با این حال، آیا گاهی اوقات فناوری‌های جدید بسیار مشتاقانه ستایش می‌شوند، در حالی که راه‌حل‌های کم‌هزینه و کم‌خطر به همان اندازه کار می‌کنند، اگر نه بهتر؟ بیایید ابتدا به آنچه که تجربه کرده ایم نگاه کنیم:

بوهان نتایج خوبی را از روش‌های کم‌تکنولوژی در کار خود دیده است. جلسات منظم و کوتاه که بر روی چند موضوع تمرکز می کنند در ایجاد بهبود قابل اندازه گیری در عملیات بسیار موثر هستند. او اخیراً با تیمی از سرپرستان و همکاران در مرکز توزیع مشتری با تمرکز بر سازماندهی محل کار کار می کند. همه یک بار در هفته به مدت حدود 30 دقیقه گرد هم می آیند تا در یک منطقه از DC قدم بزنند و بررسی های خود اعضای تیم در مورد مناطق خود را بررسی کنند. تعامل بالا است و DC سطوح بالایی از تعالی را با توجه به سازماندهی و تمیزی حفظ کرده است.

به عنوان یک مهندس صنایع تازه استخدام شده، اولین وظیفه ژاک انجام مطالعات هزینه یابی برای ایجاد زمینه برای نصب MRP بود. قبل از اینکه او این کار را شروع کند، سرپرستش از او خواست تا در مورد مشاغلی که قرار بود تجزیه و تحلیل کند، یاد بگیرد. او یک دایره مقوایی به قطر حدود سه فوت به او داد و به او گفت که هر روز به مدت یک ساعت یا بیشتر در آن دایره بایستد و به سادگی آنچه را که در اطرافش اتفاق می افتد تماشا کند. روز بعد، او قرار بود دایره را به مکان جدیدی منتقل کند.

همانطور که اتفاق افتاد، هیچ یک از استعدادها، مهارت‌ها یا منابع ژاک (که شامل آموزش نرم‌افزار، کمک مشاوران و داشتن تیمی از افراد برای رهبری می‌شد) به اندازه دانشی که از مشاهده عمل روی زمین کارخانه در حالی که روی آن دایره مقوایی ایستاده بود، برای او در رهبری نصب MRP مفید نبود.

مهارت های انتقادی مشاهده، بحث کردن و گوش دادن، پایه و اساس همه کارهای تحول آفرین را فراهم می کند. یادگیری اینکه ببینیم چه کاری باید انجام شود، چه کسی چه کاری انجام می دهد، چه زمانی انجام می دهد، چرا انجام می شود و انجام همه این کارها از راحتی یک دایره مقوایی با عرض سه فوت، آشکارا از فناوری پایینی برخوردار است. و کار می کند.

زمانی که بوهان با دانش‌آموزان مدرسه بازرگانی خود در مورد اهمیت ارتباطات خوب صحبت می‌کند، آنها گاهی اوقات به این فکر می‌پردازند که ارتباط خوب بیشتر به معنای «صحبت کردن خوب» با یکدیگر است. آنها موافق هستند که ارتباط خوب مهم است، اما آنها آن را بیشتر به عنوان راهی برای پایین نگه داشتن اصطکاک بین کارکنان می دانند تا به عنوان راهی برای دنبال کردن ارزش سهامداران. این دیدگاه منجر به این می‌شود که مدیران به برقراری ارتباط خوب کمک کنند، اما در واقع کار زیادی برای دستیابی انجام ندهند. مثال‌های ذکر شده در بالا به ما نشان می‌دهند که مشاهده منظم، متمرکز و همراه با ارتباط چهره به چهره، راهی کم‌هزینه برای بهبود مستمر است.

در اینجا روش به طور خلاصه آمده است:

  • تماشا کنید، مشاهده کنید، گوش دهید.
  • اغلب و به طور منظم ملاقات کنید.
  • فقط روی یک، شاید دو چیز تمرکز کنید.
  • بررسی داده ها تصمیم گیری کنید.
  • تصمیمات را به عمل تبدیل کنید.
  • بشویید و تکرار کنید.

در این جهان، جایی که توجه شایسته به تحول دیجیتال، اینترنت اشیاء و کاربردهای هوش مصنوعی وجود دارد، معلوم می‌شود که برخی از مؤثرترین پیشرفت‌های ما همیشه مبتنی بر توجه به اصول است.

ران ژاک یک جانباز 35 ساله در عرصه لاغر، تولید و مشاوره است. او یک پزشک ناب خبره است که صدها راه‌حل کایزن و تحول‌آفرین را به مشتریان و شرکت‌های داروسازی، تجهیزات پزشکی، خودرو، غذا/نوشیدنی، برق ارائه کرده است.

ریک بوهان، مدیر شرکت Chagrin River Consulting LLC، بیش از 25 سال تجربه در طراحی و اجرای طرح های بهبود عملکرد در بخش های مختلف صنعتی و خدماتی دارد. او همچنین یکی از نویسندگان کتاب People Make the Difference: Rescriptions and Profiles for High Performance است.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *