
عینک هوشمند لائو فنگ شیانگ که با فناوری هوش مصنوعی ByteDance پشتیبانی میشود، دارای عملکردهای ناوبری صوتی و ترجمه در زمان واقعی است. . کوکو فنگین گوانگدونگ -۱۲ ژوئن ۲۰۲۵
غول رسانههای اجتماعی ByteDance به شرکت جواهرات چینی ۱۷۷ ساله لائو فنگ شیانگ کمک میکند تا نسل جدیدی از عینکهای هوشمند را که توسط هوش مصنوعی (AI) پشتیبانی میشوند، توسعه دهد که دارای عملکردهای ناوبری صوتی و ترجمه در زمان واقعی هستند. لائو فنگ شیانگ، خط تولید اولیه گجتهای پوشیدنی خود را در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بینالمللی مراقبتهای سالمندان، پزشکی توانبخشی و مراقبتهای بهداشتی، بزرگترین نمایشگاه مراقبتهای سالمندان جهان که تا جمعه در شهر شانگهای، محل برگزاری این شرکت، برگزار میشود، رونمایی کرد.
طبق پست روز چهارشنبه اپراتور فروشگاه زنجیرهای جواهرات، عینکهای پیشرفته لائو فنگ شیانگ که با مدل هوش مصنوعی دوبائو از ByteDance کار میکنند، میتوانند به ترجمه منوها، تفسیر دستورالعملهای مربوط به داروها و گفتگو با کاربران کمک کنند.
یانگ یی، رئیس شرکت، در نمایشگاه شانگهای گفت: «در آینده، لائو فنگ شیانگ به سرمایهگذاری در حوزه علم و فناوری برای اقتصاد نقره ادامه خواهد داد.» اقتصاد نقره به بازار جدیدی اشاره دارد که نیازهای جمعیت به سرعت در حال پیر شدن کشور را برآورده میکند.
ورود این شرکت به عرصه عینکهای هوشمند، نشاندهنده موج جدیدی از علاقه به این بخش از پوشیدنیها در سرزمین اصلی چین است، چرا که قابلیتهای جدیدی توسط هوش مصنوعی برای خدمترسانی به جمعیت رو به پیری این کشور امکانپذیر شده است.
یانگ گفت لائو فنگ شیانگ به بهینهسازی محصولات جدید خود و ارائه خدمات به “مصرفکنندگان بیشتر” ادامه خواهد داد.نماینده این شرکت گفت که عینکهای هوشمند در ماه سپتامبر به صورت تجاری عرضه خواهند شد.
دادههای مرکز اطلاعات دولتی، اندیشکدهای تحت نظر کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، نشان میدهد که اقتصاد نقره چین در سال گذشته 7 تریلیون یوان (974 میلیارد دلار آمریکا) یا 6 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است.
لائو فنگ شیانگ که در سال ۱۸۴۸ تأسیس شد و متخصص طلا است، پس از روی کار آمدن رئیس جمهور شی جین پینگ در سال ۲۰۱۲، به شدت تحت تأثیر کمپین مبارزه با فساد قرار گرفت. این کمپین مقامات دولتی را از دریافت هدایایی مانند جواهرات و محصولات طلا منع کرد.
طبق گزارش مالی این شرکت، لائو فنگ شیانگ در سال ۲۰۲۴ کاهش ۲۱ درصدی درآمد نسبت به سال قبل را ثبت کرد، در حالی که سود آن ۱۲ درصد کاهش یافت. در این گزارش آمده است: «در سال ۲۰۲۴، رشد اقتصادی جهانی فاقد شتاب لازم بود و تقاضای داخلی کافی نبود. این امر با افزایش مداوم قیمت طلا همراه بود.»در نتیجه، مصرف جواهرات طلا کاهش یافت.»