
آیا توصیه های علمی کافی است؟
توصیههای علمی در سیستمهای اداری توسعه یافته و منتقل میشوند که هنوز به بخشهای سیاستگذاری تمایل دارند حتی در حالی که تلاش میکنند با پیچیدهترین و سخت ترین چالشها مقابله کنند. اولویت های بخش (و قهرمانان آنها) برای جلب توجه و منابع با هم رقابت می کنند و پرداختن به یک موضوع ممکن است مسائل دیگر را تضعیف کند. در عین حال، انتظار می رود که سیستم های ملی تحقیق و نوآوری به طور فزاینده ای دانش و فناوری جدید را به سمت چالش های اجتماعی هدایت کنند، اما ممکن است برای انجام این کار ساختار مناسبی نداشته باشند. و حتی زمانی که جامعه دانش و سیاست به هم متصل می شوند، منطق و روش های کار مربوطه آنها اغلب با هم برخورد می کنند، به ویژه اینکه سیاست گذاری باید بسیاری از انواع دیگر دانش و علایق مرتبط با تصمیمات را در نظر بگیرد.
همانطور که ماهیت ایجاد دانش و سیاست گذاری برای پاسخ به چالش های سیاست گذاری پیچیده تر تکامل می یابد، سؤالات مهمی مطرح می شود: آیا سیستم های تحقیق و نوآوری می توانند دانش و توصیه های فرا رشته ای را تولید کنند؟ و اگر می توانند، کجا و چگونه باید مشاوره در مورد چالش های سیاست چند بخشی یا آبشاری را هدف قرار داد؟ آیا میتوانیم در ارتباط با ایجاد دانش و سیاستگذاری برای پرداختن به مسائل پیچیدهتر به روشهای سیستمیتر، آگاهتر و نوآورتر باشیم؟ چگونه میتوانند/باید جوامع دانش و سیاست با هم کار کنند تا ارزشهای عمومی را در کار مشورتی تطبیق دهند؟
جهش بعدی در خلق ارزش: چگونه تغییر دهندگان بازی آینده کسب و کار را تعریف می کنند
تسلط بر تغییر در دنیای نمایی
بسیاری از مردم در دنیای امروز باور نگرانکنندهای دارند: کسبوکارها میتوانند به خواستههای ذینفعان خود یا رفاه جامعه خدمت کنند، اما نه هر دو. اما ما دریافتیم که لزوماً انتخاب بین سود و منفعت عمومی نیست. شرکتی که با هدف هدایت می شود و از فناوری به طور موثر در مدل کسب و کار مناسب استفاده می کند، می تواند باعث رفاه و بهبود سلامت شود – در حالی که ارزش قابل توجهی ایجاد می کند. کسبوکارهایی که از قبل این کار را انجام میدهند تشخیص میدهند که جهان با مشکلات نمایی مواجه است که اقدامات جسورانه را ایجاب میکند، و اینکه چالشهای بزرگ میتوانند نتایج بزرگی را برای همه به همراه داشته باشند. برای پرداختن به این مشکلات به طور معناداری، شرکت ها باید وضعیت سه نمایی دیگر را درک کنند و اینکه چگونه تقاطع آنها می تواند جهش بعدی را در ایجاد ارزش فراهم کند.
سه نمایی چیست؟
حل بحران های نمایی
نابرابری درآمد تغییر آب و هوا. فقدان مراقبت های بهداشتی کافی. منابع طبیعی رو به کاهش است. اینها نه تنها شرایط اضطراری جهانی هستند، بلکه بحران هایی هستند که در بسیاری از موارد به هم مرتبط هستند و یک یا چند مورد دیگر را تحت تأثیر قرار می دهند – برای مثال، کیفیت پایین هوا منجر به افزایش مشکلات سلامتی می شود.
مهار فناوری های نمایی
فناوری همیشه برای رشد کسب و کار و پیشرفت اجتماعی ضروری بوده است و پتانسیل فناوریهای امروزی بیسابقه است. به خودی خود، هوش مصنوعی (AI)، تجزیه و تحلیل داده ها، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و سایر فناوری ها می توانند قدرتمند باشند. آنها با هم می توانند مقیاس سریع و مقرون به صرفه راه حل ها را فعال کنند.
ایجاد مدل های کسب و کار نمایی
برای جلوگیری از موفقیتهای مجزا و تأثیر واقعی، فناوریهای نمایی باید با یک استراتژی مؤثر برای توسعه، استقرار و تکامل مداوم ترکیب شوند. به جای فرآیندهای سنتی، ورودیها و خروجیها، مدلهای کسبوکار جدیدتر که از اثرات شبکه با استفاده از طرز فکر پلتفرم برای همکاری با دیگران در یک اکوسیستم بهرهبرداری میکنند، میتوانند آینده را بهتر شکل دهند.
تغییر دهندگان بازی در تقاطع سه نمایی
شرکتهایی که در تقاطع حل بحرانها، مهار فناوریها و ایجاد مدلهای تجاری جدید فعالیت میکنند، Game Changers هستند. برخی از آنها را از سرفصل های بی شمار خبری می شناسید. برخی دیگر تحت نظر رادار عمومی باقی می مانند. تقریباً همه در صنایع با پتانسیل بالا و با تأثیر بالا و راه حل هایی کار می کنند که به یک یا چند بحران نمایی رسیدگی می کنند. برخی از راهحلها ممکن است حتی جدید نباشند، اما Game Changers راهی برای گسترش یا تسریع آنها فراتر از موانع قبلی برای مقیاسپذیری پیدا میکنند. از طریق آن، یک شرکت میتواند پیشرفتی را به همراه داشته باشد که نوآوری را دنبال میکند – رشد کسبوکار خود را همانطور که به هدف خود میرساند.
برای تبدیل شدن به یک تغییر دهنده بازی چه چیزی لازم است؟
تحقیقات ما در مورد شرکتهایی که ما آنها را تغییر دهندگان بازی در نظر میگیریم، نشان داد که آنها اغلب دارای ویژگیهای متعددی هستند. در اینجا نحوه پیوستن به آنها آورده شده است.
فضای خود را در زنجیره ارزش آینده حک کنید.
دنیایی را تصور کنید که در آن بحرانهای جهانی حل میشوند، سپس تجزیه آن را به راهحلهای مصرفکننده قابل اجرا آغاز کنید. تعیین کنید که چه استراتژی هایی می توانند موانع را برای افزایش مقیاس کسب و کار شما برطرف کنند. بعید است که یک مدل کسب و کار قدیمی که با فناوری های نمایی ترکیب شده باشد، رونق بگیرد.
یک چشم انداز روشن از مجموعه خود و یک پیشنهاد ارزش متمرکز ایجاد کنید.
بهجای پیگیری رشد کوتاهمدت، نتایجی را که میخواهید در بازار ارائه دهید، چه رویکردهایی مورد نیاز است و چگونه میتوانید آنها را اندازهگیری کنید، درک کنید. تأثیر خود را در زمینه صنعت یا مشارکت در بحران ها ارزیابی کنید، نه در مقایسه با عملکرد گذشته در برابر معیارهای پایداری.
سرمایه گذاری های بزرگ و عمدی انجام دهید.

فراتر از حد نهایی سهامداران بروید و بودجه قابل توجهی را به ایده های خود اختصاص دهید، مقیاس مالی را برای نشان دادن قابلیت آنها و برنامه ریزی برای توسعه هدفمند فراهم کنید. روی جایی که میخواهید از فناوری برای تقویت تواناییهای خود در جایگاه خود استفاده کنید، تمرکز کنید و چند شرط بزرگ انجام دهید که میتواند به شما مزیت رقابتی بدهد.
فناوری های نمایی را در مدل کسب و کار خود قرار دهید.
تعیین کنید این فناوریها کجا و چگونه میتوانند ارزش پیشنهادی شما را ارائه دهند، سپس تأثیر آنها را تقویت کنید. جمعآوری دادهها، اجرای شبیهسازیها و سایر کاربردهای فناوریها میتواند به طور مستمر عملکرد را بهبود بخشد و پاسخهای سریعتری به خواستههای مشتری ارائه دهد.
فرهنگی بسازید که تغییرات را بپذیرد.
به تیم های خود اجازه دهید تا به طور مداوم در مورد نحوه ارائه ارزش نوآوری و تکرار کنند. اگر افراد شما تشویق به آزمایش با آنها نشوند، فناوری ها فایده چندانی ندارند. رهبران و کارکنان باید این قدرت را داشته باشند که باور کنند هیچ چیز غیرممکن نیست.
کسب و کار چگونه باید در آینده توسعه یابد؟
طبق تعریف، آینده نگری یا ساختن کسب و کار شما برای آینده نیاز به برنامه ریزی از پیش دارد. این امر به این معنی است که بنشینید و اهداف و اهداف روشنی را برای خود، کسب و کار و تیمتان تعیین کنید. پیشبینی ریسکها، تجسم تغییرات و طراحی برنامههایی برای اجرای آنها میتواند همه چیز را تغییر دهد.
روندخلق آینده چیست؟
اثبات آینده فرآیندی است برای پیشبینی و آمادهسازی برای تغییرات و چالشهای احتمالی آینده، به منظور به حداقل رساندن تأثیر آنها و تضمین موفقیت بلندمدت. این شامل در نظر گرفتن روندهای آینده و خطرات بالقوه و توسعه استراتژی ها و راه حل هایی برای کاهش آنها است.ایجاد آینده مجموعه ای از برنامه های آموزشی استراتژیک است که با هدف تضمین آرامش، پیشرفت، سلامت و شادی در زندگی حرفه ای و شخصی یک فرد است.
این برنامه ها ابزارهای بسیار قدرتمندی را برای افزایش عملکرد، خدمات مشتری، تعهد به کیفیت در هر زمینه ای از زندگی ارائه می دهند. آنها زبان جدیدی ایجاد می کنند و پارادایم های جدیدی را برای بهبود همه روابط و تضمین رشد تعیین می کنند. برنامه آموزشی ایجاد آینده با کشتی پرچم به نفع سازمان و کارمندان است.

آیا دانشگاه یک دایناسور است: بزرگ، گیاهخوار، به روش خودش دوستداشتنی و در عین حال نامناسب برای دنیای امروز؟ آیا در عصر اینترنت و یادگیری آنلاین غیر ضروری است؟ فرانک اچ تی رودز در کتابی که احتمالاً افرادی را که به آرمان دانشگاه وفادار هستند و همچنین کسانی که نابودی آن را پیشبینی میکنند تحریک میکند، اذعان میکند که دانشگاه یک موسسه ناقص است، اما استدلال میکند که نقش اساسی در جامعه مدرن ایفا میکند. در این فرآیند، او نظرات قوی را در مورد طیف وسیعی از مسائل دشوار بیان می کند.
آفرینش آینده هیچ نوع دفاع یا ارتقای وضعیت موجود نیست. رودز با تمرکز بر دانشگاههای تحقیقاتی آمریکایی، این موضوع را مطرح میکند که آنها منبعی غیرقابل جایگزین، به معنای واقعی کلمه یک گنجینه ملی و بینالمللی هستند، که ارزش آن باید از طریق تجدید و اصلاح عاقلانه حفظ شود، که با وقف مجدد به تدریس به عنوان یک حرفه اخلاقی آغاز میشود.رودز بحث میکند که دانشگاه تحقیقاتی امروز کجاست و چگونه به اینجا رسیده است و همچنین در آینده به کجا باید برود. در این فرآیند، او به طیف وسیعی از چالشهای معاصر پیش روی موسسه از جمله:
*چرا دانشگاه ها دیگر نمی توانند “برج عاج” باشند؟
*چرا بررسی پس از تصدی اساتید مطلوب است
*آیا استانداردهای درجه بندی خیلی سست شده است
*چرا اتحاد دانشجویان تحصیلات تکمیلی نامناسب است؟
*چرا اقدام مثبت ضروری است
*چگونه می توان رهبری دانشگاهها را بهبود بخشید
*چگونگی حفظ احساس تعهد نسبت به دانشگاه در مواجهه با افزایش تخصص انضباطی
*چرا اساتید باید تأیید کنند که عضویت در دانشگاه نه تنها امتیازات خود را دارد، بلکه بهای آن را نیز دارد.
*برای کنترل افزایش سریع شهریه و هزینه ها چه باید کرد و چه نباید کرد؟
*آیا برنامههای درسی مدارس حرفهای باید به شدت به سمت هنرهای آزاد وزن داده شود یا خیر.
*چرا خدمت ، وظیفه اجتماعی همه دانشگاه هاست نه فقط موسسات خاص
*چرا تحقیق برای آموزش مؤثر حیاتی است.
دوره هجده ساله او به عنوان رئیس دانشگاه کرنل به رودز دیدگاهی منحصر به فرد در مورد سیستمی می دهد که او آن را ارزشمند و نیازمند تغییر می داند. اگرچه او یک مدافع مشتاق است، اما در توصیه تغییرات گسترده هیچ ضربه ای نمی کشد. او می نویسد که بزرگترین فاجعه ای که امروزه دانشگاه ها با آن مواجه هستند، از دست دادن جامعه است: “بدون جامعه، دانش غیرعادی می شود. دانش آموز تنها که در انزوا مطالعه می کند، در برابر تنگ نظری، جزم اندیشی و فرضیات آزمایش نشده آسیب پذیر است؛ اگر در جامعه دنبال شود، یادگیری گسترده خواهد شد. و آگاه، با تفاسیر مخالف به چالش کشیده شده، با تجربیات متفاوت خمیر شده، و با دیدگاههای جایگزین اصلاح شده است.»
رودز در حمایت از ارتباط جدید برای دانشگاه تحقیقاتی آمریکا، برای تجدید از طریق استفاده از فضایل قدیمی در واقعیت های جدید بحث می کند. او می گوید که فرهنگ برای بقا و شکوفایی باید تجربه انسانی را با همه غنا، گستردگی و ابهامش در بر گیرد.