نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 اردیبهشت 1404 10:00 ب.ظ

سیستم‌های امتیازی کارکنان شما را وادار نمی‌کنند که به موقع حاضر شوند

سیستم‌های امتیازی کارکنان شما را وادار نمی‌کنند که به موقع حاضر شوند

29 مارس 2023-کارل لیوسی

حضور و تأخیر کارکنان یک چالش همیشگی است. این امر به ویژه در هنگام کار با نیروی کار غیر ماهر صادق است. هر اتفاقی با یک بهانه یا توضیح همراه است.

توضیحات توسط اعضای تیم  قابل اعتماد ارائه می شود که به ندرت برای رسیدن به کار مشکل دارند. بهانه ها بیشتر است و توسط اعضای غیر قابل اعتماد تیم ارائه می شود و باید متفاوت از اعضای تیمی که توضیحات ارائه می دهند در نظر گرفته شوند.

هنگامی که یکی از اعضای تیم دیرکرده یا غیبت می کند، مرخصی استعلاجی و ایمن (SSL) اغلب استفاده می شود. استفاده از SSL قابل قبول توسط دولت در اکثر ایالت ها قانون گذاری شده است.

هنگامی که SSL تمام شده یا در دسترس نیست، رهبری باید اعتماد به قابل اعتمادترین اعضای تیم خود را در نظر بگیرند و به اعضای تیم برای مدت کوتاهی که از دست داده اند، غرامت بپردازند. این نزاکت پیام روشنی از اعتماد و همدلی می‌فرستد که با اعضای تیم طنین‌انداز می‌شود. همچنین از نظر مالی محتاطانه و کم هزینه تر از جایگزینی عضو تیم است.

برخورد با بهانه ها

در مقابل، بهانه ها از بسیار ساده تا عجیب و غریب را شامل می شود. غیبت در روزهای جمعه و دوشنبه، در روزهای تعطیل و زمانی که بازپرداخت مالیات می رسد بسیار زیاد است. تاخیر به طور تصادفی اتفاق می افتد.

بهانه ها باید با اقدامات اصلاحی در تلاش برای بهبود قابلیت اطمینان پذیرفته شوند. اقدامات اصلاحی سنتی بسته به منطقه، شرکت و صنعت متفاوت است. سیستم های امتیازی، ضعف ها، کاهش نرخ ساعتی، هشدارهای کتبی، توبیخ و سایر روش های امتیازدهی تنبیهی هیچ تاثیر مثبتی ندارند. بلکه تأثیر منفی قابل توجهی بر روحیه دارند و باعث ایجاد تلخی نسبت به شرکت و رهبری آن می شوند.

امتیازدهی پرسنل اعتماد را از بین می برد، روابط متخاصم را تقویت می کند و تضاد ایجاد می کند. این اقدامات دشمن کار تیمی در سراسر سازمان است. شما نمی توانید یکی از اعضای تیم را تنبیه کنید و انتظار یک نتیجه خوب را داشته باشید. عضو تیم احساس کم ارزشی و بی ارزشی می کند. عملکرد مداوم نشان دهنده این است که تیم چگونه محل کار خود را درک می کند.

مضرترین اقدام حفظ امتیاز از طریق سیستم های امتیازدهی است. امتیاز دادن ارزش اقدام اصلاحی را کاهش می دهد در حالی که امتیازها به یک سطح قابل عمل جمع می شوند. اعضای تیم به سرعت یاد می گیرند که امتیازات و پنالتی های خود را مدیریت کنند .

امتیاز دادن غیرشخصی و پنهان ، بی چهره و تضعیف کننده روحیه است. این یک رویکرد تنبیهی است که بدترین‌ها را در همه نشان می‌دهد – و مستقیماً با یکی از اهداف اصلی رهبری در تضاد است: نشان دادن بهترین‌ها در دیگران.

پرداختن به موضوع

در مقابل، یک اقدام اصلاحی شخصی تر تأثیر فوری دارد و به سرعت ارائه می شود. با انجام تقریباً تمام اقدامات اصلاحی انضباطی مستند در 40 سال گذشته، دریافتم که رسیدگی فوری به این موضوع بیشترین تأثیر مثبت را برای عضو تیم و شرکت دارد. هنگامی که عضو تیم دیر می رسد، سرپرست به آنها سلام می کند، دلیل تاخیرشان را می پرسد، سپس به آنها یادآوری می کند که به عنوان عضوی از تیم، همکارانشان هر روز روی آنها حساب می کنند. همچنین به آن‌ها یادآوری می‌شود که انتظار می‌رود همه اعضای تیم هنگام شروع شیفت در محل کار خود حضور داشته باشند تا تکالیف کاری برای آن روز تعیین شود. توجه داشته باشید که اعضای تیم بیشترین ارزش را برای وقت خود قائل هستند، به خصوص آنهایی که ناراضی هستند.

به عنوان جایگزینی برای اقدامات تنبیهی، از اعضای تیم دعوت کنید تا در اتاق استراحت، بدون ساعت منتظر بمانند، در حالی که رهبری تلاش می کند تا راه های سازنده ای را پیدا کند که عضو تیم بتواند ارزشی برای کسب و کار آن روز بیافزاید. این اولین بار حدود 45 دقیقه و با هر تکرار بیشتر طول می کشد.

در طول زمان انتظار، اعضای تیم فرصتی دارند تا در مورد تأثیر تأخیر خود بر خود و شرکت فکر کنند. عضو تیم ممکن است تصمیم بگیرد که برای آن روز به جای انتظار برای یافتن یک تکلیف کاری جایگزین، آن را ترک کند. پس از بازگشت آنها در روز بعد، به موقع، به عضو تیم سلام کنید و به آنها خوشامد بگویید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

مهم است که شرکت بتواند به اعضای تیم برای انجام تعهدات خود به کار تکیه کند. به همان اندازه مهم است که عضو تیم بتواند برای مقدار کار وعده داده شده به شرکت تکیه کند. این مشارکت همزیستی هر یک را تشویق می کند تا به دیگری تکیه کند.

تمرکز بر ارزش کار تیمی برای سازمان بسیار مهم است. اعضای تیم که برای تعلق به یک تیم ارزشی قائل نیستند، توانایی مراقبت از تیم را ندارند. ممکن است مشخص شود که عضو تیم برای تیم مناسب نیست و جایگزینی تنها گزینه طولانی مدت است. اعضای تیم با نگرش ضعیف به مرور زمان سازمان را در بسیاری از مکان ها آلوده می کنند.

تاثیر را در نظر بگیرید

تیم خود را پرورش دهید، رشد و رفاقت را پرورش دهید. اقدامات محبت آمیز تصادفی را در میان تیم تشخیص دهید و از آنها استقبال کنید. اعضای تیم تفاوت در یک سازمان را تشخیص می دهند. هنگام در نظر گرفتن اقدامات اصلاحی، رهبری باید تأثیر پایین دستی را بر تیم در نظر بگیرد. به یاد داشته باشید که اعتماد بین رهبری و اعضای تیم آسان نیست، اما وقتی رهبری ناسازگار یا تنبیهی است، تخریب آن برای رهبری بسیار آسان است.

بیشتر از همه، روی نتیجه دلخواه تجربه تمرکز کنید. برای اینکه یک عضو تیم فوق العاده داشته باشید، باید با آن فرد طوری رفتار کنید که انگار بهترین عضو تیم شماست. مردم برای برآورده کردن انتظارات رهبرشان بلند یا سقوط خواهند کرد. از آنها انتظار موفقیت داشته باشید و مسیر موفقیت را به آنها نشان دهید.

 کارل لیوسی مدیر کل مرکوری پلاستیک در بالتیمور است. کارل بیش از 40 سال تجربه رهبری عملیاتی و تولید را به عنوان یک متخصص ناب به ارمغان می آورد. او در حال حاضر در BOD برای کنسرسیوم های کلاس جهانی مریلند خدمت می کند و هم در شورای صادرات منطقه و هم در هیئت توسعه نیروی کار فرماندار منصوب می شود.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *