نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1404 11:08 ق.ظ

پر کردن شکاف بین نوآوری و رفتن به بازار

12 فوریه 2025

در این قسمت از The Committed Innovator، اریک راث، رهبر نوآوری مک کینزی، با رهبر جهانی خدمات وب آمازون (AWS) در زمینه نوآوری مخاطره‌آمیز، Jelena Joffe Weil، درباره نحوه عملکرد AWS برای بستن شکاف بین نوآوری و رفتن به بازار برای استارت‌آپ‌ها صحبت می‌کند. فرامقیاس کننده جهانی برای کمک به رشد و توسعه سریع کسب و کارها شناخته شده است، اما همچنین به شرکت های نوپا و شرکت های مستقر کمک می کند تا یکدیگر را برای مشارکت در نوآوری باز یا مشارکتی بیابند. این متن ویرایش شده از بحث آنها است.

اریک راث، مک کینزی: به ما بگویید که به عنوان پیشرو در سراسر جهان خدمات وب آمازون برای نوآوری مخاطره‌آمیز چه می‌کنید.

Jelena Joffe Weil، AWS: ما به استارت‌آپ‌ها و مشتریان سازمانی کمک می‌کنیم تا به طور مؤثر همکاری کنند. اولین چیزی که استارت آپ ها از AWS می خواهند، پشتیبانی از بازار است. آنها می خواهند به تصمیم گیرندگانی دسترسی داشته باشند که به دنبال راه حل هایی هستند که می تواند قطعه ای از پازلی باشد که یک شرکت گم شده است. ما این کار را شروع کردیم زیرا AWS خانه بزرگ‌ترین اکوسیستم استارت‌آپ در جهان است و شرکت‌های بزرگ به دنبال پر کردن شکاف‌های توانایی داخلی با استارت‌آپ‌ها هستند. ما فکر کردیم که باید یک رویکرد ساختاریافته و روشمند برای گرد هم آوردن آنها وجود داشته باشد.

اریک راث: چگونه سرمایه گذاری هایی را که در برنامه هستند انتخاب می کنید؟

Jelena Joffe Weil: ما در واقع سرمایه گذاری ها را انتخاب نمی کنیم. ما یک تیم بزرگ راه اندازی داریم که با بنیانگذاران و سرمایه گذاران در سراسر جهان کار می کند. چند هزار نفر هستند، و ما یک فرآیند داخلی داریم تا از وسعت و عمق تخصص اکوسیستم آنها بر اساس موضوع یا مورد استفاده استفاده کنیم. ما بسیار نزدیک با مشتریان سازمانی خود کار می کنیم تا مشاوران مورد اعتماد آنها برای نوآوری و به طور خاص برای آنچه ما نوآوری مشارکتی می نامیم تبدیل شویم. بیشتر شرکت‌ها می‌دانند که باید شرکای خوبی برای نوآوری پیدا کنند، و ما می‌خواهیم آن شریک باشیم، علاوه بر اینکه شرکتی باشیم که به شرکت‌ها در ساختن کمک می‌کند. ما همچنین می‌دانیم که بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند با هم همکاری کنند تا نوآوری را تمسخر کنند، نه اینکه صرفاً به تنهایی بسازند.

اریک راث: چیزی که ما از تمام تحقیقات و سال‌ها انجام این کار می‌دانیم این است که نوآوری زمانی بهترین است که شما یک مشکل واقعاً واضح را حل کنید و یک فناوری عالی که آن راه‌حل را ممکن می‌سازد. چگونه مشکلاتی را که باید روی آنها تمرکز کنید شناسایی می کنید؟ و مکانیسم تطبیق فناوری یا راه اندازی با آن مشکل چیست؟

Jelena Joffe Weil:  ما در مورد آن به عنوان سه چالش نوآوری باز یا مشارکتی صحبت می کنیم که به مشتریان خود کمک می کنیم از طریق مکانیسم های نوآوری مخاطره آمیز حل کنند: چه چیزی، چه کسی و چگونه نوآوری باز. اولین مورد “چه چیزی” است که باید حل شود. در اینجا ما واقعاً به مشتریان خود کمک می‌کنیم تا نسبت به نیاز یا فرصتی که مشتری در تلاش برای ایجاد آن هستند عمل کنند. دومی «چه کسی» است. شریک مناسب چه کسی است، چه توانایی هایی باید داشته باشد و چگونه می توانید آنها را سریع پیدا کنید؟ آیا آنها مرحله بلوغ، تناسب فرهنگی و حضور مناسب در بازار را دارند تا بتوانند با شما همکاری موثری داشته باشند؟ قطعه سوم «چگونه» است. قابلیت های داخلی که برای مقیاس بندی نیاز دارید چیست؟ آیا بنیاد نوآوری یا بلوغی برای انجام این کار دارید؟

اریک راث: آمازون به دلیل مدل نوآوری خود مشهور است. وقتی با این استارت آپ ها و شرکت ها کار می کنید، چه مقدار از آن را وارد فرآیند می کنید؟

Jelena Joffe Weil: ما همیشه سعی می کنیم اصول رهبری خود را در بازی وارد کنیم. این شامل مواردی مانند تمرکز بر وسواس مشتری، عقب‌رفتن از نیازها یا فرصت‌های مشتری، و حفظ تعصب برای اقدام است که در نوآوری بسیار مهم است. ما سعی می‌کنیم با سرعت بالا تصمیم‌گیری کنیم و به مشتریان خود کمک کنیم تفاوت بین تصمیم‌های یک طرفه که پیامدهای مهم و اغلب غیرقابل برگشت دارند و تصمیمات دو طرفه که به شما امکان می‌دهند کارهایی را با نتایج برگشت‌پذیر امتحان کنید، درک کنند.

اریک راث: سابقه طولانی در تلاش شرکت‌های بزرگ برای مشارکت با شرکت‌های کوچک وجود دارد، و گاهی اوقات به خوبی پیش می‌رود، اما اغلب به دلایل مختلف اینطور نیست. این می تواند چیزهای ساده ای مانند دریافت مجوز امنیتی و راه اندازی آنها به عنوان یک فروشنده یا چیزهای پیچیده تری باشد مانند اینکه تیم تحقیق و توسعه سازمان بزرگ واقعاً نمی خواهد با یک سازمان کوچک همکاری کند. چگونه بر این چالش ها غلبه می کنید؟

Jelena Joffe Weil:  من واقعا مشتاق این هستم که مطمئن شوم نتایج حاصل می‌شوند، و این فقط این نیست که «ما باید در یک روز نوآوری با یک استارت‌آپ هیجان‌انگیز آشنا شویم» و بعد هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ما متوجه شدیم که می‌توانیم از طریق دارایی‌های منحصربه‌فرد آمازون، مانند تخصص صنعت، راه‌اندازی و نوآوری، به شرکت‌ها با سه چالش نوآوری باز کمک کنیم. یک چالش این بود که شرکت ها گاهی اوقات این کار را انجام می دادند.

چالش دوم این بود که بدانیم از نظر تناسب فرهنگی و قابلیت‌ها باید در شرکت‌ها به دنبال شراکت باشیم. قطعه سوم پایه نوآوری آنها بود. اگر در تلاش هستید تا رویه نوآوری خود را به عنوان یک شرکت ایجاد کنید، بدون اینکه ابتدا پایه و اساس آن را داشته باشید، موفق نخواهید شد.

اریک راث: آیا می توانید آن پایه را کمی بیشتر توضیح دهید؟

Jelena Joffe Weil:  ما در آمازون فکر می کنیم که بنیاد نوآوری خود دارای چهار ستون است: سازمان، مکانیسم ها، معماری و فرهنگ. سازمان به این موضوع اشاره دارد که شما چگونه ساختار یافته اید، خط لوله نوآوری شما تا چه حد با نقشه های راه کسب و کار و فناوری هماهنگ است و چگونه اهداف خود را اندازه گیری می کنید. آیا روی ابتکاراتی کار می‌کنید که به یک دستور کار سطح C گره خورده است، یا به تنهایی روی نوآوری کار می‌کنید؟ مکانیسم‌ها فرآیندهای تکرارپذیر هستند، از جمله موارد خسته‌کننده مانند ورود شریک، مسیر سریع تدارکات، مسیر سریع قانونی، مالکیت معنوی و غیره. اگر آن‌ها را ندارید، و شش ماه طول می‌کشد تا شریکتان را وارد کنید و شرایط پرداخت ۲۷۰ روزه داشته باشید، سالانه تعداد زیادی پایلوت راه‌انداز برای اجرا نخواهید داشت. معماری تماماً در مورد ارتقاء مهارت تیم شما و داشتن فضای آزمایشی است که در آن بتوانید از فناوری با داده های خود در یک محیط امن و ایمن استفاده کنید. آخرین قطعه فرهنگ است. رهبری شما چگونه ابتکارات نوآوری و درس های آموخته شده از آنها را به اشتراک می گذارد؟ چگونه تصمیم می گیرید؟ آیا آنها سرعت بالایی دارند یا هر تصمیمی یک دری یک طرفه است؟ اگر شما آن پایه را دارید، و ما این کار را با تعدادی از شرکت‌ها انجام داده‌ایم، در درازمدت متحول خواهد شد.

اریک راث: با این حال، واقعیت این است که اکثر شرکت‌ها به آن سطح پایه نزدیک نیستند. وقتی می خواهند با اکوسیستم شما نوآوری کنند، چگونه به آن شرکت ها کمک می کنید؟

Jelena Joffe Weil: بسیار مهم است که بفهمیم در آن مرحله بلوغ نوآوری در کجا هستید، و ما مکانیزمی داریم که چگونه به شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا جایی که هستند را ارزیابی کنند و سپس بفهمند که چه شکاف‌ها و ابزارها، تکنیک‌ها و فرآیندهایی را که باید اجرا کنند تا به جایی که باید باشند، اجرا کنند. مخصوصاً برای شراکت‌های نوپا، اگر تازه سفر نوآوری خود را آغاز کرده‌اید، احتمالاً می‌خواهید با استارت‌آپ‌های بالغ‌تر شریک شوید تا سریع‌تر نتایج را به دست آورید، اعتماد رهبری خود را به دست آورید و تأثیر واقعی کسب‌وکار را نشان دهید. چیزی که ما از آن دفاع می کنیم این است که نمی خواهیم شی براق را تعقیب کنیم. ما می خواهیم تأثیر و تأثیر کسب و کار را برای مشتریان شما دنبال کنیم.

اریک راث: مهمترین نقطه شروع برای سازمانی که واقعاً می خواهد با یک شریک خارجی که یک استارت آپ است کار کند چیست؟ بنابراین اغلب می بینیم که شرکت های بزرگ خیلی کند هستند و فرآیندهای آنها برای یک شرکت کوچک برای کار با آنها بسیار دشوار است.

Jelena Joffe Weil: فکر می‌کنم اولین کاری که باید با آن شروع کرد اولویت‌بندی نیاز مشتری است. ما مشتری داشتیم که روی اختراع مجدد بازار متمرکز بود، اما آنها نتوانستند محصول خود را به موقع به فروشگاه ها برسانند. شما می توانید بهترین بازار دنیا را داشته باشید، اما اگر محصول شما برای فروش در فروشگاه نیست، هدف تجاری را شکست داده اید.اولین قدم در نردبان بلوغ نوآوری، اصلاح اصول اولیه است. دوم، سازمان خود را متحول کنید. سوم، صنعت خود را متحول کنید. قبل از اینکه بخواهید صنعت خود را متحول کنید، با اصلاح اصول اولیه، جلب اعتماد مشتریان و رهبری خود شروع کنید و سپس می توانید به مرحله بعدی بروید.

اریک راث: برای شرکت‌هایی که برنامه‌های نوآوری بالغ دارند، اولین قدمی که باید از طریق شما انجام دهند تا به نوعی با یک استارت‌آپ درگیر شوند چیست؟

Jelena Joffe Weil:  مکانیسم مناسب را انتخاب کنید. زمانی که برنامه نوآوری مخاطره‌آمیز خود را ساختیم، می‌دانستیم که مشتریان نمی‌خواهند به یک فرآیند نوآوری خاص سوق داده شوند و در عوض ماژول‌هایی را می‌خواستیم با مکانیسم‌هایی که بتوانند در صورت نیاز از آنها استفاده کنند. بنابراین ما سه دسته از مکانیسم ها را ارائه می دهیم: کوچک شروع کنید، بزرگ فکر کنید و کنجکاو باشید. همانطور که مشتری را می شناسیم و بلوغ آنها را درک می کنیم، می توانیم روی شروع مکانیسم های کوچک کار کنیم. شروع کوچک به معنای داشتن یک مورد استفاده و نیاز به دستیابی سریع به نتایج در عرض چند هفته است. اگر مورد استفاده به‌خوبی تعریف شده باشد، می‌توانیم یک جلسه کشف راه‌اندازی انجام دهیم، به شبکه‌مان نگاه کنیم و خیلی سریع و در عرض چند روز قابلیت مناسب را برای شما پیدا کنیم. اگر مورد استفاده به خوبی تعریف نشده باشد، می‌توانیم از یک مکانیسم نوآوری باز سریع استفاده کنیم که در آن متخصصان نوآوری خود را جذب می‌کنیم و برای تعریف نیاز یا فرصت مشتری به عقب کار می‌کنیم. سپس آن را به قابلیت‌ها تقسیم می‌کنیم، به دنبال راه‌اندازی منطبق می‌گردیم و یک ROI برای یک پایلوت در بازار ایجاد می‌کنیم.

اریک راث: آیا می توانید چند نمونه از سه دسته مختلف مکانیزم در عمل را به ما ارائه دهید؟

Jelena Joffe Weil:  در یکی از آنها بیمه ای را معرفی کردیم. شرکتی به استارت‌آپ Slice Labs که در نهایت به ساخت محصول بیمه‌ای با قابلیت هوش مصنوعی برای شرکت ختم شد. سپس منجر به ایجاد یک واحد تجاری جدید در آزمایشگاه Slice برای توسعه سایر محصولات بیمه با قابلیت هوش مصنوعی شد. و همه اینها با نوآوری باز و سریع شروع شد.در دیگری، یک استارت‌آپ مولد هوش مصنوعی به نام PhysicsX و یک شرکت تولیدی جهانی را گرد هم آوردیم تا در راه‌های جدید انجام مهندسی و به‌ویژه شبیه‌سازی‌های دوام موتور شریک شوند و زمان را از ماه‌ها به ساعت‌ها یا ثانیه‌ها کاهش دهیم. اینها نمونه هایی از دسته کوچک شروع ما هستند.

مقوله فکری بزرگ در مورد پیوستن به نیروها با یک شرکت برای ایجاد یک مشارکت استراتژیک است که در آن ما شرکت را به طور مداوم به طرق مختلف پشتیبانی می کنیم، از مواردی مانند: “آیا می توانید در مورد 26 آزمایشگاه نوآوری ما در سراسر جهان به ما کمک کنید؟” برای ایجاد آن پایه نوآوری.

دسته کنجکاو برخی از مکانیسم های محبوب ما را دارد. اینجاست که ما به گوشه و کنار نگاه می کنیم تا از طریق نمایشگاه های راه اندازی و روزهای نوآوری به موضوعات و فناوری های نوظهور بپردازیم. ما به مشتریان می گوییم، نوآوری باورنکردنی در اینجا در بخش خاصی از زنجیره ارزش رخ می دهد – چه کشف دارو با هوش مصنوعی مولد یا دوقلوهای دیجیتال برای تولید – و می پرسیم: “آیا می خواهید در مورد آن بدانید؟” آموزشی نیست در عوض، ما می گوییم: “بیایید تأیید کنیم که شما نیاز دارید، علاقه دارید، و سپس می توانیم شما را دور هم جمع کنیم.”

اریک راث: همیشه مشخص نیست که افراد مناسب برای همکاری و پرورش یک استارت آپ، به خصوص در سازمان های بزرگتر، چه کسانی هستند. و استارت آپ ها برای چیزهایی که مسیر فوری برای ارزش گذاری ندارند، وقت ندارند. بنابراین چگونه مطمئن می شوید که افراد مناسب برای ایجاد این ارتباط را دارید؟

Jelena Joffe Weil:  در بخش سازمانی، افراد اصلی که با آنها کار می کنیم، افسران ارشد نوآوری و روسای نوآوری هستند. آنها کسانی هستند که به ما کمک می کنند با خطوط تجاری ارتباط برقرار کنیم. یکی از الزامات کلیدی ما این است که باید تصمیم گیرنده از کسب و کار در اتاق باشد، نه یک تیم تدارکات، و نه حتی خود تیم نوآوری.

برای استارت‌آپ‌ها، فرمول ورود به بازار ما این است: «دسترسی برابر است با فرد مناسب به علاوه نیاز مناسب در قدرت کنونی». بنابراین این چیزی است که ما ارائه می دهیم. تصمیم گیرندگان را وارد اتاق می کنیم. ما تأیید می کنیم که راه حل مرتبط است. و قدرت اکنون به این معنی است که شرکت نیاز را اولویت بندی کرده است، بودجه دارد و اکنون بر اساس آن عمل می کند.

اریک راث: چگونه احتمال اجتناب از برزخ پایلوت را افزایش می دهید؟ ما در یک سال گذشته موارد زیادی را با هوش مصنوعی مولد  دیده‌ایم.

Jelena Joffe Weil:  طبق آنچه که می‌بینیم، چند چیز وجود دارد که مشتریان باید به درستی آن‌ها را دریافت کنند. یکی این است که مورد استفاده مناسب را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که آن را فراتر از موارد کاربردی بسیار کوچک و کوچک مقیاس پذیر است. دوم اینکه خود راه حل باید قابل اعتماد، کارآمد و ایمن باشد. سوم اینکه از ابتدا باید آن را با داده های واقعی شرکت آزمایش کنید. پس از شروع تولید، داده های مصنوعی کافی نیست. همه چیز همیشه پیش خواهد آمد، بنابراین می‌خواهید از ابتدا با داده‌های مناسب آزمایش کنید – و البته بازخورد مشتری را زودتر دریافت کنید.

اریک راث: چیزی که می‌بینیم این است که یافتن چیزهای کوچک برای آزمایش آسان است، اما شرکت‌ها در تلاش هستند تا به حوزه وسیع‌تری که در آن ROI در واقع ممکن است بسیار بالاتر باشد، فکر کنند. آنها کیس کسب و کار را صرفاً روی کیس استفاده کوچک می‌چسبانند، که کار نمی‌کند زیرا خیلی کوچک است و ROI مناسبی برای زمان و هزینه‌ای که برای انجام آزمایشی صرف کرده‌اید ندارد.

Jelena Joffe Weil:  ساختن یک مورد ROI بر روی چیزهای کوچکی که حتی هنوز ایجاد نکرده اید دشوار است. ما می‌خواهیم به مشتریان کمک کنیم تا تصویر بزرگ‌تری از آنچه در تلاش برای رسیدن به آن هستیم را درک کنند. این یک تعادل ظریف بین نوآوری مخرب و افزایشی است. شما می‌خواهید به جریان‌های درآمدی جدید، تجربیات مشتری جدید و محصولات جدیدی که می‌خواهید راه‌اندازی کنید فکر کنید که ممکن است بازگشت سرمایه بالاتری داشته باشند. اما در عین حال، و به خصوص در اوایل بلوغ نوآوری خود، می خواهید روی نوآوری افزایشی تمرکز کنید که شاید نتیجه نهایی بیشتری داشته باشد اما همچنان برای شما ارزش ارائه می دهد. جلب اعتماد سازمان برای همراهی افراد برای سفر نیز حیاتی است. فناوری که شما در حال توسعه آن هستید به تنهایی کافی نیست. شما باید همه ذینفعان را زود درگیر کنید.

اریک راث: زمانی که این بازی سازی با هم جمع شده و چیزی با ارزش در مقیاس ایجاد کرده است، چه نمونه ای وجود دارد؟

Jelena Joffe Weil: یکی در حال اتصال ناسا به یک استارت آپ به نام Ejenta برای نظارت از راه دور سلامت است. ناسا به دنبال شرکتی بود که بتواند از راه دور سلامت روان و رفاه فضانوردانی را که به اعماق فضا سفر می کنند، نظارت کند. وقتی قابلیت‌های مورد نیاز را بررسی کردیم، متوجه شدیم که چهار مورد وجود دارد: سلامت روان، نظارت از راه دور، ارسال داده‌ها به زمین در زمان واقعی و ارتباطات صوتی.

ما به Ejenta فکر کردیم زیرا می دانستیم که آنها توسط صندوق الکسا پشتیبانی می شوند که برای پشتیبانی از فناوری های صوتی کار می کند.

در حال حاضر نظارت بر سلامت از راه دور بر روی زمین انجام دهید. ما همچنین می‌دانستیم که هم‌بنیان‌گذار آن‌ها فناوری ساخته است که توسط ناسا مجوز دارد و امروز در ایستگاه فضایی بین‌المللی برای انتقال داده‌ها در زمان واقعی استفاده می‌شود. این سه قابلیت از چهار قابلیت است. آنها فقط مولفه سلامت روان را از دست داده بودند. بنابراین ما اجنتا را تشویق کردیم تا به درخواست ناسا برای پیشنهادات مربوط به این موضوع مراجعه کند. آنها در نهایت برنده این کمک هزینه شدند و یک استارت آپ دیگر را برای پر کردن قابلیت از دست رفته وارد کردند. آنها سه سال برای ساخت این راه حل وقت گذاشتند و اولین راه اندازی تجاری خود را در بهار امسال انجام می دهند.

 این یک تعادل ظریف بین نوآوری مخرب و افزایشی است. شما می‌خواهید به جریان‌های درآمدی جدید، تجربیات مشتری جدید و محصولات جدیدی که می‌خواهید راه‌اندازی کنید فکر کنید که ممکن است بازگشت سرمایه بالاتری داشته باشند. اما در عین حال، و به خصوص در اوایل بلوغ نوآوری خود، می خواهید روی نوآوری افزایشی تمرکز کنید که شاید نتیجه نهایی بیشتری داشته باشد اما همچنان برای شما ارزش ارائه می دهد.

اریک راث: این خیلی هیجان انگیز است.

Jelena Joffe Weil: اینطور است. و چیزی که برای استارت آپ جالب است این است که این مسیر آنها را به کلی تغییر داد. آنها فکر می کردند که راه حلی برای نظارت بر سلامت روی زمین خواهند بود و اکنون به ریشه های فضایی خود بازگشته اند. آنها با نیروی دریایی نیز کار می کنند و پروژه های هیجان انگیز دیگری در افق دارند، بنابراین مسیر بسیار متفاوت و هیجان انگیزی است.

اریک راث: این ترکیبی از شناسایی ویژگی‌های آنچه که یک راه‌حل به دنبال آن است و تطبیق شرکت‌های مناسب برای ایجاد آن، همان چیزی است که بیشتر سازمان‌ها دوست دارند بتوانند به طور منظم، مستمر و مقیاس‌پذیر انجام دهند.

Jelena Joffe Weil: بله، اما شما واقعاً باید شرکت را بشناسید. اگر من فقط آن را در گوگل جستجو کرده بودم یا به PitchBook نگاه می کردم، نمی دانستم که یکی از بنیانگذاران Ejenta این پیشینه را دارد. اینجاست که دانش عمیق تیم ما از اکوسیستم به کار می رود.

اریک راث: آیا فکر می‌کنید که بیشتر سازمان‌ها با نوآوری از طریق همکاری بهتر از تلاش برای انجام آن خدمت می‌شوند؟

Jelena Joffe Weil:  برای چیزهای خاصی، قطعا. اما من فکر می‌کنم یک شرکت باید بفهمد که چه چیزی هسته اصلی کسب‌وکارشان است و چه قابلیت‌هایی را باید در داخل به کار گیرند و تقویت کنند. آنها باید به این فکر کنند که سرمایه گذاری در یک تیم کجا منطقی است و آن را برای نوآوری داخلی ارتقا دهند. و آنها باید بدانند که همکاری در کجا منطقی است – برای مثال، مالکیت معنوی آنها چیست که نمی‌خواهند با کسی به اشتراک بگذارند؟ و کجا می توانند برای راه اندازی یک محصول یا تجربه جدید که خارج از توان آنها است همکاری کنند؟

اریک راث: بزرگترین چالش هایی که برای انجام بیشتر کارهایی که برای آمازون انجام می دهید چیست؟

Jelena Joffe Weil:  فقط مقیاس و مردم، زیرا ما تقاضای زیادی از مشتریان داریم تا به آنها کمک کنیم تا از طریق اکوسیستم نوآوری کنند. به نظر می رسد که همه به تازگی در عصر هوش مصنوعی کشف کرده اند که مشارکت و نوآوری مشترک راهی برای رفتن است. مقرون به صرفه، کارآمد، و در جهان کاملاً منطقی است. شرکت ها به این نوع نوآوری های پیشرفته نیاز دارند. و استارت آپ ها به نوع دسترسی، منابع و مقیاسی که شرکت ها دارند نیاز دارند. هر دو اکوسیستم می خواهند یکدیگر را پیدا کنند.

درباره نویسنده (نویسندگان)

Jelena Joffe Weil رهبر جهانی برای نوآوری های مخاطره آمیز در خدمات وب آمازون است. اریک راث یک شریک ارشد در دفتر مک کینزی در کنتیکت است.نظرات و نظرات بیان شده توسط مصاحبه شوندگان متعلق به خودشان است و بیانگر یا منعکس کننده نظرات، خط مشی ها یا مواضع McKinsey & Company نیست و یا دارای تایید آن است.

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *