نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

20 اسفند 1403 12:58 ق.ظ

شیائومی پس از موفقیت با SU7 EV در خانه، بازارهای خارج از کشور را مورد توجه قرار می دهد.

شیائومی پس از موفقیت با SU7 EV در خانه، بازارهای خارج از کشور را مورد توجه قرار می دهد.

یک شیائومی SU7 اولترا در پکن. عکس: رویترز -دانیل رنین شانگهای – 4 مارس 2025

شیائومی، سازنده گوشی های هوشمند چینی، اعلام کرد که قصد دارد از سال 2027 پس از موفقیت با اولین خودروی تولید انبوه خود در داخل، وسایل نقلیه الکتریکی خود (EV) را در بازارهای خارج از کشور بفروشد، زیرا در تلاش برای جذب مشتریان جهانی به رقبایی مانند BYD و Geely Auto می پیوندد.

مدیرعامل لو ویبینگ  به جیمیان نیوز، یک رسانه مالی و تجاری، گفت: این شرکت مستقر در پکن مطالعه بازارهای خارج از کشور از جمله اروپا را برای ارزیابی تقاضای مصرف کننده و چشم انداز تجاری آغاز کرده است.

او گفت: “امیدوارم بتوانیم در سال 2027 به طور رسمی از بازارهای خارجی استفاده کنیم.”

لو این اظهارات را در نمایشگاه تجاری MWC بارسلون امسال بیان کرد. او گفت که پس از این رویداد از چندین بازار بالقوه در اروپا بازدید خواهد کرد.

شیائومی در میان تعدادی از مونتاژکنندگان و فروشندگان زنجیره تامین EV در سرزمین اصلی چین است که در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد ظرفیت مازاد در خانه، به خارج از کشور سفر می‌کنند.

در مارس 2024، شیائومی فروش SU7 خود را در سرزمین اصلی آغاز کرد که از 215900 یوان (29636 دلار آمریکا) شروع می شود.

این خودروساز، رقیب تسلا، پس از جمع آوری بیش از 248،000 سفارش، 135000 تحویل را بین آوریل تا دسامبر سال گذشته گزارش داد. در صنعت خودرو در سرزمین اصلی، تحویل ماهانه 10000 دستگاه به عنوان معیار کلیدی موفقیت در نظر گرفته می شود.

لو گفت: «استراتژی کلی ما این است که ابتدا یک جای پای محکم در خانه به دست آوریم. اگر یک خودروساز چینی نتواند جایگاه خوبی در بازار داخلی کسب کند، گسترش آن در خارج از کشور برایش دشوار خواهد بود.

شیائومی، سومین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان، برای اولین بار در سال 2021 وارد طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی شد.

SU7 دارای فناوری رانندگی مستقل و کابین دیجیتال است، عملکردی قابل مقایسه با یک خودروی اسپورت دارد و از موتور الکتریکی HyperEngine شیائومی استفاده می کند که حداکثر 21000 دور در دقیقه ایجاد می کند.

هفته گذشته، شیائومی SU7 Ultra، یک مدل پریمیوم را با قیمت پایه 529900 یوان عرضه کرد. لی جون، بنیانگذار و مدیر عامل، گفت هدف شیائومی برای فروش مدل جدید 10000 دستگاه است.

او گفت که این شرکت انتظار دارد در سال 2025 بیش از 300000 وسیله نقلیه تحویل دهد. مدل جدید دیگری، YU7 SUV، قرار است اواخر امسال عرضه شود.

اریک هان، مدیر ارشد Suolei، یک شرکت مشاوره در شانگهای، می‌گوید: «به عنوان یک تازه وارد در بخش خودروهای الکتریکی، موفقیت شیائومی در داخل به روسای ارشد این شرکت اعتماد به گسترش در خارج از کشور داد.

او افزود که برای شرکت‌ها مهم است که منابع درآمد خود را متنوع کنند زیرا «رقابت بی‌عیب» در داخل، کسب سود را برای آنها دشوار می‌کند. او همچنین گفت: «سازندگان خودروهای برقی چینی از حاشیه سود بالاتری در خارج از کشور برخوردار هستند».

سرزمین اصلی چین بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان است. طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، در سال 2024، فروش خودروهای هیبریدی خالص الکتریکی و پلاگین حدود 60 درصد از کل فروش جهانی را به خود اختصاص داده است. انجمن اعلام کرد فروش خودروهای برقی با 40.7 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 10.9 میلیون دستگاه رسیده است.

گلدمن ساکس گفت، اما تنها نیمی از تأسیسات تولید خودروهای برقی در کشور به دلیل ساخت و سازهای تهاجمی کارخانه‌های خودروسازان مورد استفاده قرار گرفته است.

خودروهای الکتریکی خالص از سرزمین اصلی با تعرفه اضافی 17 تا 35.3 درصدی در اتحادیه اروپا روبرو هستند. آنها مشمول تعرفه 100 درصدی در ایالات متحده هستند.

تنها سه سازنده خودروهای برقی چینی – BYD، Li Auto و Aito – سودآور هستند، در حالی که حدود 50 بازیکن دیگر هنوز نتوانسته‌اند به تعادل برسند.

https://www.scmp.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *