نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

20 اسفند 1403 2:21 ق.ظ

4 راه برای بهبود مدیریت زنجیره تامین

4 راه برای بهبود مدیریت زنجیره تامین

3 فوریه 2025-در این مقاله، درس‌های کلیدی آموخته‌شده از ده‌ها ارزیابی زنجیره تأمین انجام‌شده با تولیدکنندگان متعدد بررسی خواهد شد.مرتبط با: شبکه ملی MEP

پیمایش در پیچیدگی های مدیریت زنجیره تامین می تواند دلهره آور باشد، به ویژه برای تولیدکنندگان کوچک و متوسط ​​(SMM) که ممکن است منابع محدود و اولویت های رقابتی داشته باشند. اما مزایای بالقوه نظارت دقیق بر فرآیندهای زنجیره تامین برای عملیات شما وجود دارد. با اجرای استراتژی های موثر، می توانید کارایی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید، هزینه ها را کاهش دهید و رقابت کلی را افزایش دهید.

اینجا در نیویورک MEP، بخشی از شبکه ملی MEP™، ما از ارزیابی بلوغ زنجیره تامین خود برای شناسایی فرصت های بهبود برای مشتریان تولیدی خود با مقایسه شیوه های مدیریت زنجیره تامین فعلی آنها با 59 روش برتر در 9 دسته استفاده می کنیم. در این مقاله، درس‌های کلیدی آموخته‌شده از ده‌ها ارزیابی زنجیره تأمین انجام‌شده با تولیدکنندگان متعدد را بررسی خواهیم کرد.

در اینجا نحوه عملکرد هر ارزیابی آمده است: ما در مورد اینکه چگونه هر یک از بهترین شیوه های مدیریت زنجیره تامین به کسب و کار تولیدی کمک می کند و بهترین شیوه ها ممکن است به کاهش یا حذف چالش های تجاری کمک کند، بحث می کنیم. بدیهی است که هر یک از 59 روش برتر برای هر سازنده اعمال نمی شود. اما ما معمولاً به چهار تا شش توصیه کلیدی برای هر SMM می رسیم.

بر اساس ارزیابی‌های بسیار ما، در اینجا چهار مورد از رایج‌ترین توصیه‌هایی که می‌توانید برای بهبود شیوه‌های مدیریت زنجیره تامین خود استفاده کنید، آورده شده است.

1: یک فرآیند فروش مشارکتی و برنامه ریزی عملیات ایجاد کنید

تولیدکنندگان کوچک اغلب برای اجرای برنامه ریزی فروش و عملیات موثر (SOP) برای همسو کردن تقاضای مورد انتظار با عرضه برنامه ریزی شده تلاش می کنند. این به این دلیل است که ایجاد و حفظ فرآیندهایی که هم جامع و هم قابل انطباق با شرایط در حال تغییر باشند دشوار است. برای مثال، در حالی که داشتن داده‌های تاریخی دقیق مهم است، مشتریان جدید نیازها و ترجیحات متفاوتی خواهند داشت و بازارها پویاتر از همیشه هستند. با این همه متغیر، چگونه می توانید از عرضه کافی، اما نه بیش از حد، برای تامین تقاضا در سراسر سازمان اطمینان حاصل کنید؟

شما می توانید با ایجاد فرآیندی شروع کنید که برای طرف مشتری در کسب و کار شما و همچنین بخش عملیاتی کار می کند. درک این نکته مهم است که این یک روند پایدار است که بخشی از روال ماهیانه شما می شود.

در اینجا یک فرآیند پنج مرحله ای است که ما اغلب به مشتریان تولیدی خود توصیه می کنیم:

 جمع‌آوری داده‌ها: داده‌های تاریخی دقیق، ضمن ایجاد معیارها و بهبود پیش‌بینی شما، بینش‌های ارزشمندی را درباره فصلی بودن و روندهای بازار ارائه می‌دهد.

  • برنامه ریزی تقاضا: تقاضا برای محصولات خود را برای 12 ماه آینده بر اساس استفاده تاریخی پیش بینی کنید. برنامه تقاضا را بر اساس خطاهای پیش‌بینی ماه قبل، سفارش‌های باز، سفارش‌های مورد انتظار، تبلیغات و فعالیت‌های رقیب بررسی و بازنگری کنید.
  • برنامه ریزی عرضه: برنامه تقاضا را به نیازهای خالص خرید و تولید برای 12 ماه آینده تبدیل کنید. برای تولید همه آنچه انتظار می رود چه چیزی لازم است؟ شکاف ها را در سمت خرید یا عملیات شناسایی کنید و سپس نحوه رفع شکاف ها یا محدودیت ها را بیابید.
  • برنامه های عرضه و تقاضا را با برنامه های مالی خود تطبیق دهید: طرح تقاضای تجدیدنظر شده (درآمد) و طرح عرضه اصلاح شده (هزینه) را با برنامه مالی مقایسه کنید. شکاف ها را شناسایی کنید و در صورت نیاز در طرح تقاضا یا عرضه تجدید نظر کنید. این مرحله ممکن است شامل مبادلات بر اساس پتانسیل تقاضا، عرضه موجود و حاشیه خانواده محصول باشد.
  • تصویب و اجرا: بررسی رهبری و صدور مجوز برای اجرای طرح‌های عرضه و تقاضا. این مرحله هم منابع تقاضا و هم منابع عرضه را قادر می سازد تا فعالیت های خود را هماهنگ کنند. به عبارت دیگر: آنچه را می توانید بفروشید و آنچه را که می توانید بفروشید بسازید.
  • روند تطبیق طرح‌های عرضه و تقاضا با برنامه‌های مالی شما کار سختی است، اما باعث همسویی بیشتر شرکت می‌شود. ما بازپرداخت فوق العاده ای را برای تولیدکنندگانی که متعهد به دنبال کردن این روند هم ترازی ماهانه هستند، دیده ایم.

یک فرآیند منظم برای SOP می تواند به شما کمک کند:

  • رسیدن به اهداف سودآوری
  • تحویل در فروش جدید.
  • هزینه های اضافه کاری را کاهش دهید
  • کاهش هزینه های حمل و نقل سریع
  • تجهیزات را به موقع تر تهیه کنید.
  • تامین امنیت را تامین کنید و با تامین کنندگان خود در مورد قراردادهای قیمت گذاری بلندمدت (12 ماهه) مذاکره کنید.

2: خطرات تداوم عرضه خود را شناسایی و کاهش دهید

ریسک تداوم عرضه هر عاملی است که می تواند جریان درآمد را به سمت کسب و کار شما مختل کند. کاهش خطرات می تواند مشکل باشد، زیرا نمی توانید از خود در برابر همه چیز محافظت کنید. شناسایی و ارزیابی ریسک ها اولین گام عالی برای کاهش وقفه های احتمالی است.

در اینجا چک لیستی برای کاهش خطرات تداوم عرضه آمده است:

 خطرات را شناسایی کنید. به خاطر داشته باشید که خطرات فراتر از عملیات شما است و شامل تامین کنندگان، ارائه دهندگان خدمات و حتی مشتریان شما می شود. خطرات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تامین کنندگان تک منبعی
  • تجهیزات تکی
  • کارمندان یا خدمت
  • ارائه دهندگان یخ با قابلیت های منحصر به فرد
  • امنیت سایبری خودتان
  • امنیت سایبری در تامین کنندگان منفرد و منفردا شما
  • برنامه های تداوم در تامین کنندگان منفرد و منفرد ا شما
  • هر یک از این خطرات را بر اساس احتمال، تأثیر احتمالی و قابلیت تشخیص آنها ارزیابی کنید.
  • اولویت بندی کنید که کدام خطرها بیشترین خطر را برای قطع درآمد شما ایجاد می کنند.
  • استراتژی های کاهش خطرات با اولویت را توسعه دهید و شروع به اجرای تغییرات کنید.
  • برنامه های خود را مستندسازی کنید، سپس برنامه ها را به صورت سالانه مرور و به روز کنید.

پرداختن به ریسک ها شامل عوامل زیادی از جمله قابلیت های فناوری، هزینه ها و کارکنان خواهد بود. به عنوان مثال، افزودن تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای تجهیزات کلیدی ممکن است هزینه اولیه داشته باشد اما اغلب دارای بازگشت سرمایه طولانی مدت است. آموزش متقابل کارکنان شما ممکن است علاوه بر کاهش خطرات، انعطاف عملیاتی نیز ایجاد کند، اما ممکن است در کوتاه مدت عملی نباشد.

اولویت‌بندی ریسک‌ها با استفاده از مراحل بالا می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری در مورد چگونگی و زمان به کارگیری اقدامات کاهشی بدون ایجاد اختلال در نیازهای مداوم تجاری کمک کند.

3:بهبود مدیریت موجودی

مانند SOP، مدیریت موجودی می‌تواند پیچیده باشد و به مجموعه‌ای قوی از تصمیم‌ها برای هدایت مؤثر سرمایه‌گذاری‌هایی نیاز دارد که یک استراتژی رقابتی را ممکن می‌سازد.

من پیشنهاد می کنم هر تصمیم گیری برای موجودی را با دو سوال کلیدی شروع کنید:

 قبل از دریافت سفارش چه چیزهایی باید در دسترس داشته باشید؟

 چه چیزی می تواند تا دریافت سفارشات صبر کند؟

اگر تولید کالاهای نهایی بیشتر از آنچه مشتریان مایلند منتظر بمانند طول می کشد، برای کسب درآمد باید اجزای سازنده، کار در حال انجام یا موجودی کالاهای نهایی را ذخیره کنید. با این حال، موجودی هزینه های زیادی را به همراه دارد، بنابراین پایین نگه داشتن سرمایه گذاری موجودی تا حد امکان به حفظ یا بهبود سودآوری کمک می کند.

در اینجا چند نکته مهم برای بهبود مدیریت موجودی شما وجود دارد:

  • بر اساس زمان عرضه در مقابل تقاضا و توانایی شما برای پیش‌بینی دقیق تقاضای آینده، یک فرآیند استاندارد برای شناسایی محصولاتی که می‌خواهید نگه دارید یا نخواهید داشت، ایجاد کنید.

 برای اجزای خریداری شده، کار در حال انجام، یا کالاهای تمام شده ای که تصمیم دارید در دسترس داشته باشید:

  • داده های تاریخی را در مورد تقاضای پیش بینی شده و مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل موجودی خود جمع آوری کنید.
  • مقادیر خرید و تولید را تعیین کنید که هزینه های نگهداری موجودی را با هزینه های راه اندازی یا سفارش متعادل کند.
  • امتیاز سفارش مجدد و سهام ایمنی را محاسبه کنید.
  • این پارامترهای برنامه ریزی را در سیستم اطلاعاتی خود حفظ کنید.
  • مدیریت موجودی در حال انجام است. برای اطمینان از مزایای ثابت، محاسبات خود را هر سه ماه یکبار تجدید کنید.

4:ارتباط با تامین کننده خود را تقویت کنید

تأمین‌کنندگان می‌توانند رقابت‌پذیری تولیدکننده را تقویت کنند، یا می‌توانند مانعی ایجاد کنند. ایجاد انتظارات عملکرد، ارائه بازخورد مکرر و مداوم، و مشارکت با تامین کنندگان برای ایجاد بهبود می تواند یک نقطه بحرانی را به یک مزیت رقابتی تبدیل کند. تقویت ارتباط با تامین کنندگان شما یک راه عالی برای دستیابی به این پیشرفت ها است.

اساساً، دو سطح ارتباط وجود دارد که من توصیه می کنم با تامین کنندگان کلیدی برقرار کنید – تاکتیکی و رابطه ای.

ارتباطات تاکتیکی

روی گردش کار تمرکز کنید. بررسی‌های هفتگی مختصر با تامین‌کنندگان در مورد وضعیت اقلامی مانند سفارش‌های باز خرید، مشکلات کیفیت، شکاف‌های مستندات یا تاخیر در حمل و نقل را در نظر بگیرید. این جلسات را به عنوان جلسات تولید روزانه در نظر بگیرید که در آن موانع (برای جریان) شناسایی شده و منابع اختصاص داده می شود تا مشکلات را بتوان به سرعت حل کرد تا جریان از سر گرفته شود یا از وقفه جلوگیری شود. یک جلسه منظم با خریدار و نماینده خدمات مشتری تامین کننده شما می تواند برای رسیدگی سریع به مشکلاتی که در غیر این صورت ممکن است باعث وقفه در عملیات شما شود، استفاده شود.

ارتباط فردی

جلسات فصلی با تامین کنندگان کلیدی را در نظر بگیرید تا بر عملکرد آنها در مقابل انتظارات شما و اینکه چگونه می توانید برای بهبود با یکدیگر همکاری کنید، تمرکز کنید. به این جلسات به عنوان فرصتی برای ارزیابی نحوه همکاری شما و تامین کنندگانتان، تعیین انتظارات و ارائه بازخورد فکر کنید. عناصر اصلی این جلسات عبارتند از:

  • پیگیری تحویل تامین کننده، عملکرد کیفیت و هزینه در مقابل اهداف تعیین شده.
  • کار با هم برای شناسایی و اجرای تغییرات فرآیند که شکاف های عملکرد را برطرف می کند.
  • نظارت بر اجرا و تأثیر بهبود فرآیندهای قبلی.

 علاوه بر این، از این جلسات می‌توان برای تشدید مسائل حل‌نشده از جلسات تاکتیکی هفتگی، تأیید توانایی تأمین‌کننده برای برآورده کردن نیازهای آینده پیش‌بینی‌شده و بررسی انتظارات قیمت‌گذاری آتی استفاده کرد.

یکی از جنبه‌های کلیدی ارتباطات تامین‌کننده این است که بپرسیم: «چگونه می‌توانیم فراتر از آنچه در حال حاضر انجام می‌دهیم به یکدیگر کمک کنیم؟» به عنوان مثال، یکی از مشتریان ما یک ماده کلیدی را در اندازه واحد بزرگ دریافت می کرد و اولین قدم آنها برش هر قطعه به سه قطعه کوچکتر بود. آن‌ها می‌توانستند به سادگی از تامین‌کننده بخواهند که مواد را در اندازه سفارشی تهیه کند و در زمان و تلاش صرفه‌جویی کند.

درباره نویسنده

دان لینچ یک مدیر ارشد پروژه و کارشناس زنجیره تامین برای TDO است، یک سازمان مشاوره و آموزش غیرانتفاعی که یک دفتر منطقه‌ای نیویورک MEP است که بخشی از شبکه ملی MEP است.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *